Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda překvapila, Civic zbavila jednoho z největších nesmyslů moderních aut
15.8.2018 | Petr Prokopec
Vývoj aut se v posledních letech žene směrem, který je řadě zákazníků cizí a pro svůj odpor mají racionální důvody. Obvykle jim to není nic platné, u Hondy ale plakali na správném hrobě.
Není Honda Civic jako Honda Civic, chce se říci. Japonská automobilka sice v rámci desáté generace přistoupila k určitému sjednocení a vůz na všech trzích posadila na novou globální platformu, nicméně i tak jisté rozdíly přetrvávají. Zatímco hatchback či sedan si můžete pořídit i na českém trhu, po kupé budete pošilhávat marně. To samé platí o benzinovém atmosférickém dvoulitru. A nejinak je tomu v případě faceliftu, kterého se nejnověji dočkala americká verze.
Změny se momentálně týkají pouze sedanu a kupé, v obou případech ale budete potřebovat pomalu lupu a návod, abyste novinky našli. Honda tvrdí, že nová je spodní část čelní masky, nárazník, splitter usazený pod ním či grafika světlometů. Kromě toho může kupé počítat s větším množstvím chromu na přídi, sedan s tímto materiálem navíc páruje i zadní nárazník. Dorazila pak i nová 18palcová litá kola.
Další změny jsou spojeny se začleněním bezpečnostního paketu Honda Sensing do standardní výbavy. Američané tedy mohou ve všech případech počítat s autonomními brzdami, monitoringem jízdních pruhů či adaptivním tempomatem. Japonská automobilka zároveň dodala, že do roku 2022 budou tyto systémy ve Spojených státech standardem u všech jejích modelů.
Facelift doprovází příchod nové úrovně výbavy Sport. Ta je již delší dobu k dispozici v případě hatchbacku, kupé a sedan ji dostávají teprve nyní. Standardem jsou u ní černě lakované doplňky, osmnáctipalcová desetipaprsková litá kola, zadní spoiler nebo atrapa difuzoru. V rámci motorového prostoru je pak jedinou volbou zmiňovaný atmosférický dvoulitr se 160 koňmi, jenž lze spárovat s manuálem či CVT.
To všechno se pro nás zdá být více či méně irelevantní, jedna obecně velmi podstatná změna se ale odehrála v interiéru. Je škoda, že Honda nedala do placu žádnou fotografii, vystačit si tedy musíme s informací a záběrem dřívějšího provedení na hlavní fotce. Na něm jsme nikoli náhodou zvýraznili rozhraní informačně-zábavního systému, vedle nějž najdete slider sloužící k ovládání hlasitosti. Právě ten zamířil do koše a nahrazuje jej klasické otočné kolečko.
Zákazníci si na nové ovládání stěžovali, stejně jako si na podobná řešení stěžují u jiných vozů. Dotykové ovládání je obecně dobrá věc, jeho bujení za hranici zdravého rozumu je ale jedním z největších nesmyslů moderních aut. Na displeji jako takovém dává smysl, ale pro ovládání hlasitosti, které často musíte dělat za jízdy? To je opravdu nepraktická a někdy i nebezpečná hloupost, která se moderními auty šíří jako mor. Postihla i Hondu, ta ale zjevně dokázala být natolik rozumná, že připomínky zákazníku vzala vážně a dotykové ovládání hlasitosti zrušila. Nakonec, totéž dříve udělala i s nastavením teploty klimatizace, které též v některých modelech obstarává dotykový displej, u Civicu pro něj ale od začátku slouží „staromódní” otočný ovladač.
Zatím je novinka spojena pouze s novou úrovní Sport, která v rámci novinek dostala i sedmipalcový displej, rozšíření na ostatní výbavy je ale otázkou času. Jelikož výbava Sport je i součástí evropské nabídky, byť v kombinaci s přeplňovaným motorem, dá se předpokládat, že onen otočný knoflík se dostane také na Starý kontinent. U nás by se i takto inovovaný Civic mohl dostat do prodeje příští rok, jde ale v tuto chvíli jen o kvalifikovaný odhad.
Honda Civic ve verzích sedan a kupé se dočkala v Americe lehčí modernizace, která jí nadělila klasické ovládání hlasitosti audio systému. Tím se ale značka na fotografiích zatím nepochlubila
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva