Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hrobník vašich řidičských choutek má své jméno: Volkswagen Sedric
6.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Tento stroj může být začátek konce individuální dopravy tak, jak ji známe dnes. Sedric ukazuje blízkou vizi autonomní mobility VW.
Volkswagen představuje v rámci ženevského autosalonu ve světové premiéře stylovější verzi Passatu pojmenovanou Arteon. Vůz ještě se všemi atributy, jak jej známe dnes. S volantem, pedály i spalovacím motorem. Že je to samozřejmost? Zatím ano, ne však na dlouho. Na stejném stánku vystaví německý koncern také jiný stroj reprezentující naopak revoluční budoucnost, která není vůbec tak vzdálená, jak by si kdekdo mohl myslet.
Prozatím je to studie, vypadá tak trochu jako nasupený brouk a nese označení Sedric. To je akronym od „self-driving car“ a asi jste již pochopili, že jde o vůz s automatickým řízením. Tentokrát ale již ne aktivovaným pouze na přání řidiče, kdy se volant zatáhne do palubní desky a v případě potřeby bude připraven opět sloužit. Tady to je definitiva. Konečná pro řidiče.
Sedric nemá kromě dveří, sedadel a bezpečnostních pásu v zásadě nic, co by jej spojovalo s běžným automobilem, věnovat se můžete za jízdy třeba sukulentům za oknem. Je to zkrátka mobilní platforma na kolech pro čtyři cestující, přičemž pohon zajišťuje elektromotor o výkonu 136 koní umístěný u zadní nápravy a sada lithium-iontových akumulátorů o kapacitě, která sice známá není, VW ale tvrdí, že vystačí na dojezd přibližně 400 kilometrů.
Samotné ovládání auta má být extrémně prosté. Tento automobil, který má být součástí takzvané sdílené mobility, kdy jeden vůz využívá více lidí, má být schopen dorazit za jeho uživatelem pouhým zmáčknutím tlačítka na jednoduchém ovladači, jakési klíčence budoucnosti. Ta pomocí barevných signálů a vibrací oznámí čas příjezdu běžnému uživateli či nevidomému.
Sedric pak má být schopen dopravit se na místo určení, tedy tam, kde bude mít za úkol vyzvednout cestujícího, zcela sám a stejně tak i pokračovat do cíle zadaného hlasovým ovládání. Navigaci ve městě i mimo něj má zvládnou soustavou pěti Lidarů namontovaných na střeše, sedm kamer a spousta dalších radarových senzorů.
Pokud máte pocit, že zde mluvíme o hodně vzdálené budoucnosti, držte si klobouky, bude to rychlejší, než si myslíte. První autonomní auta Volkswagenu mají v rámci programu „Strategy 2025“ dorazit už během tří let. Jestli budou vypadat stejně jako Sedric, o tom si dovolíme ještě nějakou dobu pochybovat. VW přiznává, že tohle má být jakási „matka mnoha dalších konceptů“, která se stane inspirací pro právě vyvíjené studie v rámci dalších koncernových značek.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.



















Vize příští mobility VW postrádá volant i pedály, snad to není myšleno paušálně.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 5 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejnovější články
Jaké automobilky pořád nenabízí ani jeden elektrický model? Kupodivu nejde jen o výrobce sporťáků
před 2 hodinamiSvět aut vedle Číňanů dobývají i Indové, jejich nové SUV je na západě tak levné, že se i Škoda Fabia červená studem
před 4 hodinamiI levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 5 hodinamiPorsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
před 6 hodinamiNové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva