Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i-oniq: korejská Ampera má dveře jako supersporty
4.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) V prvním odhalení jsme studii Hyundai označili za sporťák, i když jen na oko. I podle dalších snímků tuto hru myslí vážně.
Vydáno 2.3., doplněno 4.3.: Přidali jsme o něco kvalitnější nové snímky a pár upřesněných specifikací navrch.
Hyundai již loni oznámil, že do Ženevy přiveze koncept naznačující design jeho budoucích modelů. Tuto středu pak unikla první fotka a dílčí specifikace vozu, jejichž pravdivost byla záhy potvrzena oficiální tiskovou zprávou. Snímek ale byl k dispozici nadále jen jeden a ten z podstaty nemohl říci vše.
Později se ven dostaly další záběry a znovu to nebylo oficiální cestou. I kvalita těchto snímků je omezená, přesto nám dopřávají první slušný pohled na záď vozu. Ta je opět ztvárněna dosti prostě a složitější křivky byste na ní stejně jako na přídi i boku hledali marně.
Co je možná ještě zajímavější, můžeme poprvé nahlédnout do čtyřmístného interiéru, a to skrze dveře otevírající se podobným stylem jako u Lamborghini nebo Mercedesu SLS AMG. Jsou tak trochu „nůžkové” a tak trochu vyklápěcí, na každý pád znovu naznačují sportovní ambice tohoto vozu, které se svým stodesetikoňovým elektromotorem asi těžko naplní.
Samotný interiér je pak na rozdíl od zevnějšku značně futuristický a zřejmě definitivně potvrzuje, že i-oniq sám o sobě nebude ničím více než designérským cvičením. Vnitřek má zaujmout i paletou pokročilé elektroniky. Z konkrétnějších informací v tomto směru víme jen tolik, že k dispozici bude ovládání části palubních systémů gesty (podobně jako si to maluje Audi) nebo 3D-displej uprostřed volantu.
Závěrem můžeme upřesnit dosavadní specifikace - koncept i-oniq je dlouhý 4,43 metru a i přes pouze dvojici slibuje dostatek prostoru i pohodlí pro všechny čtyři cestující. O pohon se stará elektromotor s výkonem 80 kW (109 koní), který energii nebere jen z akumulátorů. Jejich kapacitu neznáme, udávaný dojezd 120 km na jedno nabití ale naznačuje, že o nic velkého nepůjde.
Zdrojem elektřiny je navíc i generátor poháněný tříválcovým litrovým zážehovým motorem o výkonu 68 koní a benzinová nádrž opět neznámé kapacity. V tomto případě se ale bude jednat o trochu velkorysejší úložiště než v případě akumulátorů, neboť s přispěním těchto dvou prvků automobilka slibuje dojezd až 700 km.
Buď jak buď, daným pojetím bude tento Korejec čímsi jako je v Evropě Opel Ampera, třebaže v poněkud atraktivnějším balení. Tomu ostatně odpovídá i udávaná a pochopitelně zcela nereálná spotřeba paliva ve výši 1,9 litru benzinu na 100 km, která zcela pomíjí fakt, že na „takto úspornou” jízdu bude muset vůz vyrazit s plně nabitými akumulátory. A ty se stejně jako u Ampery nenabíjí z dobré vůle portugalské komunistické strany pracujících, jak by si to jistě přál José Manuel Barroso.
Ani v úterý v Ženevě už se toho o i-oniqu zřejmě o mnoho více nedozvíme, a tak toto představení můžete považovat za takřka kompletní.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Doplňujeme i živé fotky z autosalonu v Ženevě
O konceptu i-oniq od Hyundai víme zase o něco více
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 13:55 - Milanito
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22