Hyundai opět zkouší publikum naučit vyslovovat své jméno, opět jinak. Bude asi znovu jen pro smích

V roce 2012 Česko žilo snahou Hyundai naučit název automobilky vyslovovat stejně jako v domovině značky. Stala se z toho spíš taškařice, Korejce to ale zjevně nepřešlo. A nyní se o něco podobného pokouší znovu ve Velké Británii.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai opět zkouší publikum naučit vyslovovat své jméno, opět jinak. Bude asi znovu jen pro smích

29.12.2022 | Petr Prokopec

Hyundai opět zkouší publikum naučit vyslovovat své jméno, opět jinak. Bude asi znovu jen pro smích

/

Foto: Hyundai

V roce 2012 Česko žilo snahou Hyundai naučit název automobilky vyslovovat stejně jako v domovině značky. Stala se z toho spíš taškařice, Korejce to ale zjevně nepřešlo. A nyní se o něco podobného pokouší znovu ve Velké Británii.

Před 10 lety se korejská automobilka Hyundai stala v Česku terčem posměšků. Místní zastoupení totiž začalo lidem vnucovat „správnou” výslovnost názvu značky. Zatímco tedy do té doby víceméně každý zmiňoval „hjundaj“, dle nových pravidel již mělo jít o „hjondé“. Tato změna se nicméně nechytla dodnes. A když už někdo Hyundai takto přečte, je to obvykle sarkasmus, nikoli snaha o správnou výslovnost.

Nyní se nicméně Korejci rozhodli, že publikum zkusí vzdělat znovu. Tentokrát se snaží na britských ostrovech, kde převažuje výslovnost „hajundaj“. To zní docela krkolomně, přičemž v době hlasového ovládání může název značky vést k mnoha omylům. Příkladně vykresleno je to v novém spotu, kde lidé hledající Světové auto roku 2022, tedy Hyundai Ioniq 5, nakonec skončí v kadeřnictví, baru či u stánku s rychlým občerstvením.

Klip končí záběrem na ženu, která vstupuje právě do zmíněného elektromobilu a jen tak mimochodem použije „správnou” výslovnost. Podle aktuálních představ značky ale nejde o výše zmíněné „hjondé“, místo toho padne cosi jako „hjundej“. Velká Británie se tím blíží třeba Spojeným státům, kde značka začala publikum vzdělávat již před 12 lety, kdy mu vysvětlila, že Hyundai je něco jako Sunday, tedy „sandej“.

Chápeme, proč se Korejci v tomto ohledu angažují. Asi nikomu se totiž nelíbí, když kdokoliv komolí jeho jméno či příjmení. A podobné je to vlastně i v případě jiných automobilek. Nicméně asi nikdo s tím dlouhodobě nebojuje tak jako právě Hyundai. Někdy ovšem není na škodu nechat publikum, aby se s tím popralo samo a zvolilo si výslovnost, která mu jde takříkajíc přes pysky.

Třeba Škoda je ve Velké Británii vyslovována jako „skoudá“, zatímco třeba Citroën je ve své domovině znám jako „sitroan“, což u nás řekne leda pár francouzštinářů. Pro nás je Porsche „porše”, ale pro Američany je to „porš” a podobným způsobem bychom mohli pokračovat ještě dlouho. Je něco špatného na „hjundaj”? Asi ne, soudě podle prodejních výsledků značky určitě ne.


Hyundai opět zkouší publikum naučit vyslovovat své jméno, opět jinak. Bude asi znovu jen pro smích - 1 - Hyundai Ioniq 5 2021 prvni sada 01Hyundai opět zkouší publikum naučit vyslovovat své jméno, opět jinak. Bude asi znovu jen pro smích - 2 - Hyundai Ioniq 5 2021 prvni sada 02Hyundai opět zkouší publikum naučit vyslovovat své jméno, opět jinak. Bude asi znovu jen pro smích - 3 - Hyundai Ioniq 5 2021 prvni sada 03Hyundai opět zkouší publikum naučit vyslovovat své jméno, opět jinak. Bude asi znovu jen pro smích - 4 - Hyundai Ioniq 5 2021 prvni sada 04Hyundai opět zkouší publikum naučit vyslovovat své jméno, opět jinak. Bude asi znovu jen pro smích - 5 - Hyundai Ioniq 5 2021 prvni sada 05Hyundai opět zkouší publikum naučit vyslovovat své jméno, opět jinak. Bude asi znovu jen pro smích - 6 - Hyundai Ioniq 5 2021 prvni sada 06
Ioniq 5 má symbolizovat počátek nové éry, která nesouvisí pouze s elektrifikací, ale rovněž se změnou výslovnosti názvu značky. Snahy automobilky „předělat” publikum k obrazu svému ale považujeme za předem marné. Foto: Hyundai

Zdroj: Hyundai

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.