Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Italské dvojče Mazdy MX-5 nakonec nebude Alfa Romeo, půjde o Fiat Abarth
22.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový roadster má být kompenzací za „odcizený“ projekt Alfy 4C. Ta prý původně měla být škorpionem.
Novou generaci Mazdy MX-5 již známe nějaký ten pátek. Její vzhled, který leckoho rozčaroval, protentokrát necháme spát, místo toho se zaměříme na její italské dvojče. Jak je čtenářům Autoforum.cz jistě dobře známo, japonská automobilka vyvíjela novinku ve spolupráci s koncernem Fiat Chrysler Automobiles. Původně přitom druhý „pán na holení“ měl dorazit jako Alfa Romeo, tento záměr však narazil na nové plány Sergia Marchionneho.
Šéf FCA totiž rozhodl, že veškeré modely Alfy Romeo musí být italské skrz naskrz, což znamená, že budou na apeninském poloostrovu nejen vyvinuty, ale také vyrobeny. Mazda MX-5 i její klon se ovšem budou montovat v japonské Hirošimě. Proto ostatně bylo oznámeno, že logo Alfy z přídě zmizí a nahradí je buď škorpion tuningové divize Abarth popř. znak samotného Fiatu.
Dosud jsme přitom nevěděli, jakým směrem se Italové vydají. Nové informace kolegů z australského Car Advice ovšem naznačují, že nejspíše půjde o první variantu. A to kvůli jisté kompenzaci za „odcizení“ projektu 4C. Tato dvoudveřová Alfa Romeo měla totiž původně být prvním samostatným modelem Abarthu, nakonec však dostala „prémiovější” logo.
Důvod tkví v onom znovuzrození Alfy, k němuž došlo právě s příchodem kupé 4C. Bez něj by totiž automobilka musela čekat až na příští rok, kdy bude představen nový sedan. Projekt Abarthu tedy záhy dostal větší podporu, načež nyní přichází ona kompenzace v podobě dvoumístného roadsteru. Stále ovšem existuje možnost, že nakonec ponese logo Fiatu a bude novodobým nástupcem modelu Barchetta.
Jistotu přitom budeme mít do půl roku, kdy by mělo dojít k představení italské novinky. Tím nám ovšem informace z Itálie nekončí, další naznačuje příchod nové Alfy Romeo Spider. Ta bude postavena na bázi platformy Giorgio, jíž sdílí se zmiňovaným sedanem. Počítat tedy opět můžeme s pohonem zadních kol, rámovat jej ale bude mohutnější karoserie a zřejmě dorazí i výkonnější motory.
Ačkoliv Abarth Roadster se objevil na neoficiálních ilustracích, podle vedení značky nebyla reálná verze nikdy v plánu. Nakonec by k takovému kroku však dojít mohlo v rámci jisté kompenzace za „odcizení“ projektu 4C
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva