Jaguar XF R-Sport: britský sedan a kombi zajímá navzdory názvu hlavně spotřeba

Také „neostrovní” zákazníci se dočkají svého nevýkonného R. S dieselem 2,2 a 163 koňmi pod kapotou čekejte sprint na stovku za dlouhých 10,5 s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar XF R-Sport: britský sedan a kombi zajímá navzdory názvu hlavně spotřeba

26.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jaguar XF R-Sport: britský sedan a kombi zajímá navzdory názvu hlavně spotřeba

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Také „neostrovní” zákazníci se dočkají svého nevýkonného R. S dieselem 2,2 a 163 koňmi pod kapotou čekejte sprint na stovku za dlouhých 10,5 s.

Není tomu pomalu ani čtyřiadvacet hodin, co Jaguar sňal bílou plachtu z modelu XFR-S Sportbrake, a už zde máme další novinku s logem velké kočky. I tentokráte se nevyhneme slovu „Sport“ v názvu, oproti kombíku s výkonem 550 koní zde však tento fakt nesmíte brát až tak doslova. Pod kapotou totiž pracuje 2,2litrový turbodiesel, který do vínku dostal jen 163 koní, tedy méně než dosud nejslabší u nás prodávaná verze. Sprint na stovku mu tak zabere opravdu dlouhých 10,5 sekundy.

Než ovšem budeme pokračovat, musíme zpátky do minulosti, neboť dané informace jsou poněkud v rozporu s článkem, který jsme přinesli krátce před Vánoci. Na jejich základě se totiž verze R-Sport již delší dobu ve Velké Británii prodává, přičemž tamní zákazníci mohou kromě slabšího dieselu sáhnout i po verzi s výkonem 200 koní. A kromě toho v nabídce nechybí ani benzinové provedení. Tato situace přitom na ostrovech trvá i nadále, přičemž nemáme zprávy o tom, že by mělo dojít ke změně.

Ženevská premiéra by tak vlastně měla zajímat hlavně zbytek světa, neboť nikde jinde než v Anglii se model R-Sport neprodával. Na rozdíl od tamních fanoušků jsme si totiž dosud nemohli užívat předního sportovního nárazníku, „eRkových“ prahů, zadního křídla a 17palcových kol Ursa (na přání je možné sáhnout i po osmnáctkách). To se ale po autosalonu změní, přičemž kromě výše zmíněného máme očekávat také pneumatiky s nízkým valivým odporem. Tedy opět nic sportovního.

Je tedy patrné, že navzdory názvu tato edice klade důraz hlavně na spotřebu, což jen dokládají změny na samotném motoru. Zrevidováno totiž bylo chlazení, zatímco výfukové ventily doznaly zvětšení. Spotřeba tak se standardním obutím klesla na 4,9 litru na 100 kilometrů, zatímco v případě použití 18palcových ráfků můžete počítat s 5,1litrovou žíznivostí.

Uvnitř pak modely R-Sport sází na luxusnější látkové čalounění Suedecloth, se kterým dorazí kontrastní švy, unikátní potahy stropu nebo selekce karbonových, dřevěných či piánovou černí lakovaných doplňků. Ceny pak oproti standardu dozajista narostou, s ohledem na politiku Jaguaru však jistě nepůjde o nic drastického.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Jaguar XF R-Sport: britský sedan a kombi zajímá navzdory názvu hlavně spotřeba - 1 - Jaguar XF R-Sport prvni foto 01Jaguar XF R-Sport: britský sedan a kombi zajímá navzdory názvu hlavně spotřeba - 2 - Jaguar XF R-Sport prvni foto 02Jaguar XF R-Sport: britský sedan a kombi zajímá navzdory názvu hlavně spotřeba - 3 - Jaguar XF R-Sport prvni foto 03Jaguar XF R-Sport: britský sedan a kombi zajímá navzdory názvu hlavně spotřeba - 4 - Jaguar XF R-Sport prvni foto 04Jaguar XF R-Sport: britský sedan a kombi zajímá navzdory názvu hlavně spotřeba - 5 - Jaguar XF R-Sport prvni foto 05Jaguar XF R-Sport: britský sedan a kombi zajímá navzdory názvu hlavně spotřeba - 6 - Jaguar XF R-Sport prvni foto 06
Na ženevském autosalonu se nová verze R-Sport představí ve společnosti nejsilnějšího kombíku, jaký kdy Jaguar vyrobil

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.