Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř

Prakticky jakýkoli nový nebo inovovaný model auta dnes přichází na trh s ořezanou nabídkou motorů tak, aby uspokojil požadavky EU. Nový Patrol od Nissanu se tomu vyhnul, ovšem jen proto, že Japonci s ním Evropu raději ignorují.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř

25.9.2019 | Petr Prokopec

Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prakticky jakýkoli nový nebo inovovaný model auta dnes přichází na trh s ořezanou nabídkou motorů tak, aby uspokojil požadavky EU. Nový Patrol od Nissanu se tomu vyhnul, ovšem jen proto, že Japonci s ním Evropu raději ignorují.

V poslední době pomalu neuplyne den, kdy by některý z výrobců aut neoznámil zmenšení objemu spalovacích jednotek či jejich částečné nahrazení elektrickým agregátem. Dáno je to zejména tlakem Evropské unie, která touží splnit závazky vyplývající z tzv. Pařížské dohody. Že to bude mít na životní prostředí jen minimální vliv, v Bruselu již nikdo nepřipouští, čekají se pomalu zázraky. Vystřízlivění však bude nadmíru kruté, zvláště když půjde ruku v ruce s ekonomickým kolapsem, na který se automobilový sektor už nyní chystá.

Při vědomí černé budoucnosti můžeme jen závidět těm, kteří si koupí inovovaný Nissan Patrol. Tento ikonický off-road lze považovat za jednoho z posledních mohykánů minulé doby. Nově dostává čelní masku V-Motion, diodová světla ve tvaru bumerangu či odlišné nárazníky. Daleko podstatnější však je, že za novou přídí zůstává vše při starém.

V případě základního provedení se tedy o pohon stará sice šestiválec, ovšem čtyřlitrový a naladěný na 275 koní a 394 Nm točivého momentu. Toto provedení však není zrovna populární, dle očekávání i pohledu do historie většina zákazníků sahá po 5,6litrovém atmosférickém osmiválci. Ten bude stejně jako před faceliftem produkovat 400 koní a 560 Nm v rámci standardního provedení, respektive 528 koní u varianty Nismo.

Z bruselského úhlu pohledu je naprosto skandální, že Nissan ponechal v motorovém prostoru tak objemný agregát, navíc bez turba a jakékoliv elektrifikace. Vysvětlení je však prosté a vede k němu už fotografie interiéru - tohle auto je doma úplně jinde. Pokud zaměříte svůj zrak na displej multimediálního systému, zjistíte, že navigace odhaluje arabský poloostrov, zejména pak Dubaj. Právě tento trh je pro Patrol stěžejní a ropní šejci zrovna po downsizingu netouží.

Patrol samozřejmě bude k dispozici pouze i v řadě dalších zemí, ty evropské ale mezi ně již několik let nepatří, což je i důvod, proč se japonská automobilka nemusí v tomto případě až tak moc zabývat místní rádoby ekologickou mašinérií. Osmiválcovou verzi tak bude standardně nabízet jen s pohonem všech kol, zatímco šestiválcový model může roztáčet také jen zadní nápravu. Systém 4x4 s různými jízdními režimy lze u něj mít za příplatek.

Dodat pak jen můžeme, že standardem se pokaždé stane sedmistupňový automat, jehož volič trůní před přepracovanou středovou konzolí. Multimédia si nově tykají s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto, zatímco u čalounění můžete sáhnout po diamantovém prošívání. Kůže se navíc může objevit i na volantu, klimatizace pak nabízí vylepšené chlazení, neboť Japonci skutečně počítají s hlavním zásahem hlavně v horkých arabských zemích.

Rozšířena byla rovněž bezpečnostní výbava, která zahrnuje především autonomní brzdy s detekcí chodců. Tím nám ale modernizace prakticky končí, jediná další novinka je spojena se zadními lampami. Také ty mají tvar bumerangu a navíc jsou propojeny chromovým proužkem, dále pak disponují i sekvenčními směrovými světly, což je prvenství v rámci nabídky Nissanu. Zákazníci z Arábie se na jejich příchod mohou těšit již tento měsíc, do Států dorazí inovovaný Patrol pod názvem Armada později. A kdybyste předchozí řádky četli kvapem, raději dodejme, že do Evropy nedorazí nikdy.


Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 1 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 05Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 2 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 06Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 3 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 07Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 4 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 08Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 5 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 09Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 6 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 10Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 7 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 11Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 8 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 12Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 9 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 13Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 10 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 14Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 11 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 15Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 12 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 16Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 13 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 17Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 14 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 18Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 15 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 19Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 16 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 20Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 17 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 21
Faceliftovaný Nissan Patrol má již po živém debutu...

Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 18 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 01Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 19 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 02
Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 20 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 03Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 21 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 04
...prohlédnout si jej ale můžeme i na oficiálních fotkách. Zajímavé je především to, že jej můžete nadále pořídit s atmosférickým osmiválcem, jen ne v Evropě

Zdroj: Nissan

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše