Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř

Prakticky jakýkoli nový nebo inovovaný model auta dnes přichází na trh s ořezanou nabídkou motorů tak, aby uspokojil požadavky EU. Nový Patrol od Nissanu se tomu vyhnul, ovšem jen proto, že Japonci s ním Evropu raději ignorují.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř

25.9.2019 | Petr Prokopec

Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prakticky jakýkoli nový nebo inovovaný model auta dnes přichází na trh s ořezanou nabídkou motorů tak, aby uspokojil požadavky EU. Nový Patrol od Nissanu se tomu vyhnul, ovšem jen proto, že Japonci s ním Evropu raději ignorují.

V poslední době pomalu neuplyne den, kdy by některý z výrobců aut neoznámil zmenšení objemu spalovacích jednotek či jejich částečné nahrazení elektrickým agregátem. Dáno je to zejména tlakem Evropské unie, která touží splnit závazky vyplývající z tzv. Pařížské dohody. Že to bude mít na životní prostředí jen minimální vliv, v Bruselu již nikdo nepřipouští, čekají se pomalu zázraky. Vystřízlivění však bude nadmíru kruté, zvláště když půjde ruku v ruce s ekonomickým kolapsem, na který se automobilový sektor už nyní chystá.

Při vědomí černé budoucnosti můžeme jen závidět těm, kteří si koupí inovovaný Nissan Patrol. Tento ikonický off-road lze považovat za jednoho z posledních mohykánů minulé doby. Nově dostává čelní masku V-Motion, diodová světla ve tvaru bumerangu či odlišné nárazníky. Daleko podstatnější však je, že za novou přídí zůstává vše při starém.

V případě základního provedení se tedy o pohon stará sice šestiválec, ovšem čtyřlitrový a naladěný na 275 koní a 394 Nm točivého momentu. Toto provedení však není zrovna populární, dle očekávání i pohledu do historie většina zákazníků sahá po 5,6litrovém atmosférickém osmiválci. Ten bude stejně jako před faceliftem produkovat 400 koní a 560 Nm v rámci standardního provedení, respektive 528 koní u varianty Nismo.

Z bruselského úhlu pohledu je naprosto skandální, že Nissan ponechal v motorovém prostoru tak objemný agregát, navíc bez turba a jakékoliv elektrifikace. Vysvětlení je však prosté a vede k němu už fotografie interiéru - tohle auto je doma úplně jinde. Pokud zaměříte svůj zrak na displej multimediálního systému, zjistíte, že navigace odhaluje arabský poloostrov, zejména pak Dubaj. Právě tento trh je pro Patrol stěžejní a ropní šejci zrovna po downsizingu netouží.

Patrol samozřejmě bude k dispozici pouze i v řadě dalších zemí, ty evropské ale mezi ně již několik let nepatří, což je i důvod, proč se japonská automobilka nemusí v tomto případě až tak moc zabývat místní rádoby ekologickou mašinérií. Osmiválcovou verzi tak bude standardně nabízet jen s pohonem všech kol, zatímco šestiválcový model může roztáčet také jen zadní nápravu. Systém 4x4 s různými jízdními režimy lze u něj mít za příplatek.

Dodat pak jen můžeme, že standardem se pokaždé stane sedmistupňový automat, jehož volič trůní před přepracovanou středovou konzolí. Multimédia si nově tykají s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto, zatímco u čalounění můžete sáhnout po diamantovém prošívání. Kůže se navíc může objevit i na volantu, klimatizace pak nabízí vylepšené chlazení, neboť Japonci skutečně počítají s hlavním zásahem hlavně v horkých arabských zemích.

Rozšířena byla rovněž bezpečnostní výbava, která zahrnuje především autonomní brzdy s detekcí chodců. Tím nám ale modernizace prakticky končí, jediná další novinka je spojena se zadními lampami. Také ty mají tvar bumerangu a navíc jsou propojeny chromovým proužkem, dále pak disponují i sekvenčními směrovými světly, což je prvenství v rámci nabídky Nissanu. Zákazníci z Arábie se na jejich příchod mohou těšit již tento měsíc, do Států dorazí inovovaný Patrol pod názvem Armada později. A kdybyste předchozí řádky četli kvapem, raději dodejme, že do Evropy nedorazí nikdy.


Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 1 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 05Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 2 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 06Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 3 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 07Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 4 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 08Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 5 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 09Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 6 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 10Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 7 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 11Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 8 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 12Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 9 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 13Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 10 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 14Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 11 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 15Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 12 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 16Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 13 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 17Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 14 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 18Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 15 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 19Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 16 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 20Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 17 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 21
Faceliftovaný Nissan Patrol má již po živém debutu...

Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 18 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 01Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 19 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 02
Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 20 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 03Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř - 21 - Nissan Patrol 2019 prvni foto 04
...prohlédnout si jej ale můžeme i na oficiálních fotkách. Zajímavé je především to, že jej můžete nadále pořídit s atmosférickým osmiválcem, jen ne v Evropě

Zdroj: Nissan

Petr Prokopec