Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi začalo prodávat odvážně střiženou novinku umírající třídy aut, vypadá jako z filmu Predátor
4.3.2022 | Petr Miler
Existují různé způsoby, jak se zkusit prosadit tam, kde se to jiným tak úplně nedaří. A odvážný design je nepochybně jedním z nich. Právě na ten sází Mitsubishi ve třídě, kterou si s něčím takovým nespojíme. Boduje.
Může se zdát, že doby slávy Mitsubishi v Evropě jsou minulostí, zase tak špatné to ale se značkou tří diamantů není. Přes nepříliš oslnivou nabídku si tu po dekády v podstatě drží svou pozici - s prodeji se pohybuje mezi asi 70 a 200 tisíci aut ročně a většinou jej najdeme někde na průměru těchto čísel. Pomineme-li složitý loňský rok, pak se značka s prodeji držela po léta okolo 130 tisíc prodaných aut za každých 12 měsíců, to není zase tak zlé.
Většina lidí by přesto měla problém vyjmenovat více než pár jednotek modelů, které jsou či byly v Evropě k mání a jen málokdo by si vzpomněl na vůz zvaný Grandis. Ten tu byl k dispozici mezi léty 2004 a 2010, na většině trhů se ale ani tak dlouho neohřál. Rodinné MPV nikdy neoslovilo více jak 10 tisíc Evropanů za rok a svým odchodem v podstatě předznamenalo to, s čím se tato třída potýká dodnes. Je to vymírající segment, do kterého málokterá z velkých značek značek přichází s jakoukoli novinku. Ne tak Mitsubishi.
Ačkoli od Grandisu jsme v Evropě žádné takové auto s diamantovým logem neviděli, jinde a zejména pak v Asii prodává značka třeba několik verzí typu Delica. Nejsou v tom samy, od roku 2017 je na trhu také 4,5metrový, tedy stále kompaktní MPV Xpander. Vždy se pyšnil docela odvážným vzhledem, nedávno ale prošel ještě odvážnějším faceliftem.
Než se k němu dostaneme, je třeba říci, že auto je to prodejně docela úspěšné, za čtyři roky si zejména v Asii, Jižní Americe a v Africe našlo 370 tisíc kupců. To je v dnešní době na MPV docela úctyhodný počin. I mimo Evropu ale zájem o auta této třídy upadá, a tak Mitsubishi nechce, aby vůz zapadl. Výrazným faceliftem posunulo jeho vzhledovou agresivitu ještě dál, teď připomíná filmové Predátora. Až bychom řekli, že na MPV sloužící hlavně rodinám s dětmi působí trochu nepatřičně, ale posuďte sami.
Auto se dočkalo nových světel, nárazníků a masky chladiče. Značka podle svých slov chtěla dopřát vizáž bližší SUV, s čímž koresponduje také zvětšení světlé výšky o 2 cm. Interiér pak zamířil spíše minimalistickým moderním směrem, technika naopak zůstává jen jemně poladěná. Motorem je atmosférická jedna-šestka s výkonem 106 koní, která spolupracuje s automatem CVT s nyní prý jemnějším chodem. Vzhledem k nárůstu světlé výšky pak byl modifikován i podvozek, jehož tlumiče mají též zajišťovat plavnější svezení.
Jak moc se vám takový „balíček” líbí, zvažte sami, v Evropě bychom s ním ale nepočítali. V Indonésii už se prodává a na dnešní dobu nejde o nic extra drahého - ceny začínají na 272 800 rupiích, tedy asi 443 tisících Kč. Zda se Xpanderu podaří zastavit odliv zákazníků z třídy MPV alespoň mimo starý kontinent, ukáže až čas, karty má ale v rukou slušné.
Japonci výrazně faceliftovali Xpander, aby s ním mohli znovu zkusit prorazit ve třídě MPV. Té se ve zbytku světa sice daří více než v Evropě, klesající zájem o tato auta je ale patrný i tam. Za ceny v přepočtu od 443 tisíc Kč nevypadá marně. Foto: Mitsubishi
Zdroj: Mitsubishi
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis