Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový kombík, který chce potrápit i Škodu Octavia, je vůbec nejbezpečnějším autem
25.5.2021 | Petr Prokopec
Jako by nestačilo, že dobře vypadá, je velmi praktický, disponuje zajímavou technikou, a u zákazníků proto boduje měrou vrchovatou, je tu ještě jeden důvod, proč ho chtít - je mimořádně bezpečný.
Jen málokterá značka má tak loajální základnu fanoušků, jako Subaru. Právě to je ale pro japonskou automobilku momentálně spíše přítěží než výhrou, neboť lidé často obdivují image, které se výrobce tak trochu zřekl. Pro spoustu lidí je ztělesněním této značky ikonický model Impreza WRX STI, který si svou reputaci vydobyl na rallyové scéně. Závodní technika se pak následně dostala na veřejné silnice, díky čemuž Subaru dokázalo nejen držet krok s mnohem dražšími supersporty, ale na reálných komunikacích je i „vykleplo“.
To vše ale odvál čas, ostatně Imprezu již v Evropě nepořídíte ani v základu. Místo toho se Subaru začíná profilovat spíše jako výrobce SUV a crossoverů. Stejně tak od Volva postupně přebírá i pozici automobilky stavějící nade vše bezpečnost. A právě v tomto ohledu se jí začíná dařit, nejspíše i daleko více, než by Švédové byli ochotni akceptovat. Nový Levorg, který prodejně neuvěřitelně válí, byl totiž nyní vyhlášen i nejbezpečnějším novým vozem dle japonských zkoušek, neboť v rámci crash testů JNCAP získal 186,91 bodu ze 190 možných.
Subaru tak učinilo další podstatný krok na dlouhé cestě k vysněnému cíli, který je stejný, jaký mělo před pár lety zmiňované Volvo. I Švédové totiž původně oznámili, že v souvislosti s provozem jejich aut již nezemře jediný člověk. Daného stavu ovšem chtěli dosáhnout již v roce 2020. Když se ovšem pozvolna začalo ukazovat, že plnohodnotné autonomní řízení možná nikdy nedorazí, rázem se ze závazku stala pouhá vize. Japonci nicméně s nulovými fatalitami od roku 2030 nadále počítají.
Je samozřejmě otázkou, zda se jim povede vysněného cíle dosáhnout, to si ovšem řekneme až za pár let. Nyní jen dodáme, že Levorg dosáhl působivého hodnocení nejen díky odolnosti při nárazu, ale také díky autonomním brzdám. Ty totiž reagují na stojící i jedoucí automobil, stejně jako na chodce, který náhle vstoupil do vozovky. Neděje se tak navíc pouze ve dne, ale i v noci. Nepřekvapí tedy, že vůz v kategorii elektronických asistentů dosáhl 82 bodů z 82 možných. Za automatické pohotovostní volání pak obdržel 8 bodů z 8.
Levorg tak ve výsledku ztratil lehce přes tři body v rámci samotných crash testů, jenž počítají s nárazem 40procentní části přídě do deformující se překážky při rychlosti 64 km/h, stejně jako s nárazem celou přídí do pevné překážky v rychlosti 55 km/h. V obou ohledech totiž bylo zaznamenáno jen menší pnutí krčních partií a tlak na hrudník. S lehčím rizikem nicméně byla spojena ve druhém ohledu jen sedačka řidiče, v prvním pak došlo i na ohrožení cestujících vzadu.
V případě bočního nárazu jsou ale jíž výsledky stoprocentní, Subaru tedy skutečně má být nač pyšné. Můžeme tak jen litovat, že nový Levorg zatím stále není v Evropě k mání a je otázkou, zda se to změní. Ač totiž tento krok původně v plánu byl, pandemie vše zkomplikovala.
Subaru Levorg se stalo nejbezpečnějším novým vozem dle japonské obdoby Euro NCAP. Foto: JNCAP
O to větší škoda je, že minimálně letos jej v Evropě neuvidíme. Zda se situace zlepší napřesrok, je zatím ve hvězdách. Foto: Subaru
Zdroj: JNCAP
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva