Je libo Mitsubishi Colt s maximálkou 315 km/h? Po Německu jeden takový jezdí

(+ video) Němec Matthias Boldt nastěhoval do Coltu dvoulitr s 978 koňmi a pohon všech kol. Výsledkem je stovka za 3 s, 200 km/h za 6,7 s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Je libo Mitsubishi Colt s maximálkou 315 km/h? Po Německu jeden takový jezdí

10.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Je libo Mitsubishi Colt s maximálkou 315 km/h? Po Německu jeden takový jezdí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Němec Matthias Boldt nastěhoval do Coltu dvoulitr s 978 koňmi a pohon všech kol. Výsledkem je stovka za 3 s, 200 km/h za 6,7 s.

Mitsubishi Colt není na českých silnicích zrovna častý úkaz a většina z nich také má pod kapotou drobné motory pohánějící přední kola. A určitě není ani nejčastějším objektem zájmu tunerů. Na západ od našich hranic se však Matthias Boldt rozhodl postavit hyperrychlou nákupní tašku a přetvořil malý hatchback ve skutečnou raketu - pod kapotou pracuje dvoulitrový čtyřválec 4G63 o výkonu 978 koní a 871 Nm a přes manuální převodovku pohání všechna kola. Jak se na japonský motor sluší, točí až 9 000 otáček za minutu.

Velmi působivý výkon má za výsledek odpovídající hodnoty zrychlení: z nuly na stovce jste za rovné tři vteřiny, omezením zde je zejména trakce a dostatečná mrštnost řidičovy pravé ruky při práci s řadicí pákou. Na 200 km/h jste za dalších 3,7 s a třístovku - ano, tohle autíčko zvládne 300 km/h - atakujete za dalších 9,8 vteřiny. Maximální rychlost je 315 km/h, jak se můžete přesvědčit i na přiloženém videu.

Veškerá technika pod skořápkou Coltu pochází z Mitsubishi Lancer Evo II, kterým Matthias Boldt jezdil předtím. V něm měl dvoulitrový turbomotor výkon lehce přes 900 koní a najel takto údajně přes 7 tisíc kilometrů. Při stěhování do Coltu se kromě důkladné inspekce vnitřností také zvyšoval tlak turbodmychadla. Motor má mimo jiné vlastnoručně dělanou olejovou vanu a svody a palivem jej zásobují dvě pumpy Bosch. Kromě masivního mezichladiče dostal také lepší chladič motoru. Přední i zadní diferenciál jsou samosvorné a manuální převodovce se také pochopitelně dostalo úprav.

Vnější změny nejsou příliš výrazné, upoutá hlavně přední nárazník, uprostřed kterého je vidět mezichladič, a křidélko na zadním konci střechy. Zadní sklo a boční zadní okna jsou z plexiskla, čímž tuner ušetřil 7 kg oproti sériovému stavu. Uvnitř najdeme ochrannou klec, skořepinové sedačky, nový přístrojový štít s budíky cejchovanými do 9 tisíc otáček a 300 km/h a na středové konzoli přibylo několik dalších ukazatelů.

Vpravdě divoký Colt předvádí svou rychlost na přiloženém videu, zveřejněném na YouTube kanálu Boba Motoring. Jeho majitel také preferuje staré malé hatchbacky s šíleným výkonem - měli jsme tu jeho tisícikoňový Golf II s převodovkou DSG.


Je libo Mitsubishi Colt s maximálkou 315 km/h? Po Německu jeden takový jezdí - 1 - mitsubishi colt evo 01Je libo Mitsubishi Colt s maximálkou 315 km/h? Po Německu jeden takový jezdí - 2 - mitsubishi colt evo 02Je libo Mitsubishi Colt s maximálkou 315 km/h? Po Německu jeden takový jezdí - 3 - mitsubishi colt evo 03Je libo Mitsubishi Colt s maximálkou 315 km/h? Po Německu jeden takový jezdí - 4 - mitsubishi colt evo 04Je libo Mitsubishi Colt s maximálkou 315 km/h? Po Německu jeden takový jezdí - 5 - mitsubishi colt evo 05Je libo Mitsubishi Colt s maximálkou 315 km/h? Po Německu jeden takový jezdí - 6 - mitsubishi colt evo 06
Boldtův Mitsubishi Colt je skutečná kapesní raketa, pod kapotou má 978 koní

Zdroj: MotorAuthority

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše