Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z největších motorů na trhu končí, s ním se loučí i jediný model, který pohání
10.3.2020 | Petr Prokopec
Máločemu jinému přeje doba tak málo jako objemným motorům. Když si k tomu přidáme, že poháněl jediný model z upadajícího segmentu luxusních limuzín, není zpečetění jeho osudu překvapivé.
Z pohledu asi jakékoliv automobilky není současná doba jednoduchá. Na jedné straně jsou zde zákazníci, kteří preferují zejména SUV všeho druhu, na straně druhé pak regulátoři vyžadující stále nižší emise. A jelikož ani jeden tábor nehodlá couvnout, je třeba se připravit na to, že východisko bez obětí neexistuje. V ohrožení přitom nejsou pouze kdysi velmi oblíbená MPV, ale rovněž sedany. A stejně tak začínají výrobci hlavně v Evropě házet přes palubu objemné jednotky. V případě značky Bentley se vše protnulo, což znamená, že přes palubu musí jít vrcholný model Mulsanne.
V rozhovoru pro magazín Top Gear uvedl šéf Bentleye Adrian Hallmark, že osud limuzíny zpečetil nízký zájem. Sice byl stále vyšší než v případě konkurenčního Rolls-Roycu Phantom, ovšem nedosahoval úrovně předchozího modelu Arnage. Tato vlajková loď se v dobách největší slávy prodávala ve více než dvanácti stech kusech ročně, ovšem její nástupce jen stěží dosahoval polovičního množství. Vývoj nové generace tak nedostal od koncernu VW požehnání.
Hallmark poukázal na skutečnost, že segment luxusních limuzín je v těžkém propadu. Počet milionářů a miliardářů se přitom za posledních deset let ztrojnásobil, přesto Mulsanne zůstalo za svým předchůdcem. Většina boháčů místo k sedanu zamířila k SUV Bentayga. To se tak na loňských registracích dosahujících 11 006 vozů podílelo skoro z poloviny. Mimo to panoval velký zájem o trochu menší sedan Flying Spur, který svého sourozence porážel poměrem 6:1.
Posledním hřebíčkem do rakve limuzíny se pak stala její pohonná jednotka, tedy 6,75litrový osmiválec, jehož původ lze vysledovat mnoho desetiletí zpět do minulosti. Jako takový je tento motor zcela unikátním, což navyšuje náklady na jeho výrobu. Zároveň však archaická konstrukce neumožňuje snížení emisí ani spotřeby, která je nejlépe vyčíslena hodnotou 365 gramů CO2 na kilometr. To je obrovská porce, vedle které obstojí i Bentayga s dvanáctiválcem, ke které se váže 335 gramů.
Mulsanne se tedy definitivně stává minulostí, přičemž Bentley tuto kapitolu uzavírá poslední limitovanou sérií nazvanou 6.75 Edition by Mulliner. Ta vznikne pouze ve 30 kusech a vůči standardu disponuje řadou odkazů právě na legendární pohonnou jednotku. U té se pak pod kapotou neobjeví podpis technika, který ji měl na starosti, nýbrž přímo Hallmarkův. Samotný motor přitom vychází z verze Speed a produkuje 530 koní a 1 100 Nm točivého momentu.
Slavný osmiválcový motor Bentley o objemu 6,75 litru se loučí se světem v poslední oslavné sérii britské limuzíny nazvané Mulsanne Edition by Mulliner
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan