Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce
18.10.2019 | Petr Miler
Objemné motory s větším počtem válců jsou dnes druhem na vymření, pár bašt odporu proti moderním trendům ale existuje. Ani v jejich případě ale nelze čekat, že budou odolávat věčně.
Když jsme před třemi týdny psali o tom, že divize AMG Mercedesu nevylučuje razantní downsizing, někteří z vás nám psali nevěřícné e-maily. Docela chápeme, že není uvěřit, že tatáž automobilka, která teprve před 8 léty odhalila jako novinku model SLK 55 AMG s 5,5litrovým atmosféricky plněným osmiválcem a dnes nabízí alespoň jeho čtyrlitrový, dvakrát přeplňovaný ekvivalent, chce najednou zmenšit motory o další polovinu. Jenže přesně to se skutečně chystá.
Na stránkách britského Autocaru to detailně rozebírá Greg Kable, věčně dobře informovaný muž, který už léta žije nedaleko sídel Mercedesu a AMG v Německu. Podle jeho informací se obě firmy nachází už v pokročilé fázi vývoje pohonu nové generace modelu C63, který nedostane čtyřlitrové osmiválcové biturbo jako dnes, ale dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec z modelů jako A45, doplněný o elektromotor.
Definitivní rozhodnutí o použití tohoto řešení již prý padlo a novinka by se na trhu měla objevit na začátku roku 2022 jako rival další generace BMW M3 a zřejmě stále současného Audi RS4. Tyto stroje ještě sází na šestiválcové motory s dvojitým přeplňováním, Mercedes se tedy má posunout rovnou „před” ně. Nový hybridní pohon bude pracovat s dnes už známým čtyřválcem o maximálním výkonu 421 koní, k němuž elektromotor přidá minimálně dalších sto kobyl. Celá jednotka by se tedy s výstupem bohatě přes 500 koní měla dostat před své rivaly jak na poli výkonu, tak pochopitelně spotřeby paliva.
Stejný pohon se v méně výkonném provedení má následně objevit v modelech, které jsou dnes označeny číslicemi 43 a 53 a používají šestiválcové motory. Jestli se dostane i pod kapotu dalších AMG s označením 63, je otázkou, předpokládáme ale, že nikoli. Nelze ovšem očekávat, že by na jednu stranu u Mercedesu-AMG C63 automobilka vsadila na oproti dnešku poloviční motor a u E63 ponechala V8. Downsizing dorazí i do těchto vod, jen zřejmě mírnější.
Zdroje z AMG prý říkají, že novinka bude výkonnější, dostane vyšší točivý moment a díky hmotnosti čtyřválcové jednotky (160,5 kg, o 48,5 kg méně než u 4,0 V8) bude celkově lehčí i přes nutnost použití elektromotoru, akumulátorů a dalšího příslušenství. Akumulátory tak budou musel být hodně malé, třebaže mají být větší než ty v dnešních AMG označených číslovkou 53 (0,9 kWh) a umožnit i delší než pármetrovou jízdu čistě na elektřinu.
Mercedes tyto informace odmítá oficiálně komentovat, připouští ale, že nezbytně musí redukovat papírovou spotřebu resp. emise CO2 svých současných aut. A vzhledem k její výši to bez razantních kroků nepůjde - dnes je třícípá hvězda skutečně jednou z mála automobilek nabízející spoustu šesti- i osmiválců a ani jeden tříválec. Setrvat v této pozici zjevně není možné.
Pokud byste tedy toužili po osmiválcovém Mercedesu třídy C, doporučujeme neotálet s objednáním současného modelu C63 od AMG. Je otázkou, jak dlouho vydrží na trhu ve své aktuální podobě a je naprosto jisté, že nová generace už osmiválcový pohon nemůže dostat, i kdyby si Němci přepřáhnutí na čtyřválce náhodou rozmysleli. Totéž pak platí v případě zájmu o kombík - ani ten s další generací Mercedesu-AMG C63 dorazit nemá.
Nový čtyřválcový dvoulitr je evidentně budoucností AMG. Pohání současné modely s číslicí 45 a do budoucna se má stát součástí pohonů verzí 43, 53 a 63
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 2 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 4 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 5 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 7 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 20:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis