Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedné z největších automobilek začíná být koronavirus ukradený, i teď míří k oblakům
28.11.2020 | Petr Miler
Kdo by čekal, že velké automobilky zaměřené na mainstreamovou klientelu začnou s letošním podzimem jen počítat ztráty, mýlil by se. Jedna z těch vůbec největších, Toyota, je za říjen o 8 procent nahoře.
Dění v letošním roce přineslo bezprecedentní zásahy do podnikání řady firem, ty automobilové nevyjímaje. Právě naopak jsou to automobilky, které stojí v první linii, pokud dojde na „oběti” nejistoty zákazníků, ať už těch soukromých, nebo firemních. Vyprávět by o tom mohla třeba česká Škoda, která je za první tři letošní kvartály meziročně s prodeji níže o 21 % a na jejím po léta největším trhu, v Číně, se jí nedaří do takové míry (letos -35,8 %), že už snad brzy ani nebude největší.
Ne všichni jsou ale na jedné lodi, jak ukazují výsledky Toyoty za říjen. Čerstvě odhalené detaily o prodejích jedné ze dvou největších automobilek světa ukazují, že ač míří především na zákazníky hlavního proudu, tedy přesně na tu klientelu, která letos trpí nejvíce, alespoň za říjen si připsala citelný nárůst odbytu. Přesně 927 623 prodaných aut značek Toyota, Lexus, Daihatsu a Hino znamená meziroční změnu o zdravých 8 %, za nastalé situace skoro zázrak.
Toyota tak momentálně paradoxně profituje hlavně z toho, že v Evropě dlouhodobě příliš neznamená. Zdejší trh dál padá, prodejům v Číně (přes pokračující mizérii Škody) se ale daří a ani situace ve Spojených státech není špatná. Z říše středu tak Japonci dokonce hlásí meziroční nárůst prodejů o 33 %, a to hlavně díky Toyotám Corolla a Levin a Lexusům, které jsou za velkou zdí stále populárnější.
Pozitivní výsledky přichází i z Ruska, které - když už jsme se dvakrát otřeli o Škodu - je jediným velkým trhem světa, kde česká značka roste. Japonci hlásí za říjen sice jen 2 procenta v plusu, ale i to se počítá, zvlášť na evropské poměry. Bestsellery jsou v tomto případě RAV4 a Camry.
Výsledky za celý letošní rok nejsou zase tak pozitivní, meziroční propad o 14,6 % za deset měsíců je pořád velký. Je to ale o dost méně než u Volkswagenu a trend je nyní pozitivní, a zdá se tedy, že Toyota se letos vrátí na pozici světové automobilové jedničky. Ostatně, VW více závislý na Evropě a Německu nemůže do konce roku počítat s ničím kloudným, zatímco Toyota ano. Ještě po srpnu byla její celková bilance za letošní rok na -17 %.








Nová Toyota Mirai asi prodeje japonské značky nespasí, i z jejích fotek a vůbec samotné existence je ale patrné, že japonská značka hledí do budoucna s optimismem. Na rozdíl od mnoha jiných výrobců má důvod. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021 - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
16.1.2021 - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 14:02 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12:59 - HondaMan
- Koronavirus 12:25 - fast001
- Zabavne kabrio kolem 300tis 12:21 - fast001
- Rychlodotazy 10:55 - Arkis
- Volkswagen obecne 19:28 - Lachende Bestien
- Fiat Stilo - Dialkove ovladanie 16:19 - Čičo
- Hyundai a vše kolem nich! 15:43 - hyundaiclub
- Nová Insignia (benzín nebo diesel) 15:39 - hyundaiclub
- Porucha diagnostického systému motoru EOBD 15:37 - hyundaiclub
Nejčtenější články
- Číňané bodují s bohatě vybaveným SUV za 208 tisíc, nabízí toho neuvěřitelně hodně
18.12.2020 - Američané vybrali 9 nejlepších aut pro rok 2021, jejich volba některé Čechy zklame
18.12.2020 - Přelomový verdikt ústavního soudu mění jednání německé dopravní policie, už není svatá
18.12.2020 - Ex-šéf Mercedesu nebývale otevřeně promluvil o motorech moderních aut
18.12.2020 - Prodeje aut napříč Evropou dál výrazně klesají, Škoda může mluvit o štěstí v neštěstí
18.12.2020 - VW odhalil fígly, díky nimž motory TDI protáhne i přes nové emisní normy
18.12.2020 - Nový nejlepší Golf ukázal na Autobahnu, co umí. I v mizerných podmínkách je lepší, než měl být
18.12.2020 - Korejci začali prodávat tempomat s novou funkcí, zbavuje ho největšího neduhu
18.12.2020 - Čínské SUV, které jde proti BMW s cenami nižšími než u Škody, už dorazilo do Evropy
19.12.2020 - Žhář zapálil sbírku 70 superaut. Do jednoho shořela, nejdražší mělo hodnotu 87 milionů
19.12.2020