Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedno z nejprodávanějších aut světa se ukázalo v novém, ještě víc nabízí podstatně levněji
13.3.2023 | Petr Prokopec
U nás ta samá značka padla skoro na dno, to ale jen proto, že tu nedokáže nabídnout zajímavé vozy za zajímavé peníze. O to více může zaskočit, že jinde to dokáže. V Číně to dělá dokonce tak dobře, že model Sylphy patří mezi nejprodávanější auta vůbec.
V loňském roce u nás Nissan prodal 651 aut. To skutečně nejsou data za jediný měsíc, nýbrž za období od počátku ledna do konce prosince. Meziročně se tak japonská automobilka propadla o 53 procent, ještě hůře je na tom delší časovou optikou. Ještě v roce 2017 totiž na kontě měla 6 273 registrací, tedy prakticky desetkrát tolik ve srovnání s loňskem. Proč tomu tak je, vám jasně napoví pohled na nabídku. Nejlevnějším modelem je totiž aktuálně 4,2metrové SUV, za které musíte dát minimálně 534 900 Kč.
Nic proti tomuto vozu, ovšem s touto cenou opravdu nemá šanci zaujmout davy. Zvláště když o poznání větší a výkonnější Qashqai není příliš daleko. Ovšem také v jeho případě musíte sáhnout relativně hluboko do kapsy, ceny totiž startují na 679 990 Kč. Vskutku tedy není divu, že Nissan je u nás na pokraji zájmu. Oproti tomu v Číně doslova září, a to díky modelu Sylphy, který patří mezi nejprodávanější auta světa. Loni si totiž jen v Číně našel 446 492 zákazníků. Proč tomu tak je, asi netřeba spekulovat.
Cena 4,6 metru dlouhého vozu se 136 koňmi pod kapotou totiž startovala na 119 tisících yuanech (cca 382 000 Kč). Nově nicméně Nissan evidentně hodlá zbourat bank. Sylphy totiž prošel faceliftem a s novou čelní maskou nyní začíná již na 99 800 CNY (asi 320 000 Kč). Kromě odlišného vzhledu přitom v té chvíli můžete počítat dokonce s posílenou atmosférickou jedna-šestkou, neboť výkon vzrostl na 139 koní. O přenos na přední kola se přitom nadále stará automat CVT.
Čelní maska není jedinou novinkou, v případě zevnějšku lze totiž nadále počítat s odlišným nárazníkem, jinou grafikou světel, novým designem 15- a 16palcových kol či sportovněji pojatou zádí. Za příplatek lze navíc vzhled umocnit s pomocí sportovnějších nárazníků, bočních prahů a zadního spoileru. Uvnitř pak multimédia profitují z většího 12,3palcového displeje, za volantem ovšem zůstává analogový přístrojový štít. Původní jsou i výdechy klimatizace.
Facelift tedy ve výsledku není zrovna výrazný, přičemž hlavně nové čelní partie nám do oka příliš nepadly - v tomto ohledu vypadalo předchozí provedení snad i lépe. Nicméně do Evropy Sylphy bohužel nedorazí, což při pohledu na cenu a výčet výbavy zamrzí dvojnásob. Sedan totiž disponuje i větším počtem asistentů, v důsledku čehož dokáže nabídnout autonomní řízení úrovně SAE2.
Vůbec by nás tedy nezaskočilo, kdyby zájem zamířil ještě výše a Nissan v podstatě všem svým globálním pobočkám sebral dostupné čipy, jen aby dokázal uspokojit koupěchtivou asijskou klientelu. Ta pak kromě benzinového agregátu může sáhnout i po hybridním ústrojí E-Power, které tvoří jedna-dvojka a elektromotor. Ani v této konfiguraci ovšem Sylphy nestojí více než 174 900 CNY (561 000 Kč), což vám u nás pořád nestačí ani na onen nejlevnější Juke.
Sylphy prošel faceliftem, který pozměnil hlavně čelní partie sedanu. Za novou maskou se pak u základní verze skrývá výkonnější agregát. Ovšem i přesto je vůz dostupnější než před modernizací. Nepřekvapilo by nás tak, kdyby prodeje trhly rekord. Foto: Nissan
Zdroj: Nissan
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera