Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu

Pokud vám v žilách koluje vysokooktanový benzin, uši vám laská řev atmosféricky plněných motorů a milujete, když vás zaměstnává vlastnoruční změna převodových stupňů, dnes už skoro nemáte po čem sáhnout. Porsche bude takové auto vyrábět ještě dlouho.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu

16.6.2021 | Petr Prokopec

Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu

/

Foto: Porsche

Pokud vám v žilách koluje vysokooktanový benzin, uši vám laská řev atmosféricky plněných motorů a milujete, když vás zaměstnává vlastnoruční změna převodových stupňů, dnes už skoro nemáte po čem sáhnout. Porsche bude takové auto vyrábět ještě dlouho.

V roce 2016 představilo Porsche limitovaný model 911 R. Ten byl založen na verzi GT3 RS, oproti ní však došlo na řadu změn. Atmosférický čtyřlitrový šestiválec pod kapotou sice zůstal, značka z Zuffenhausenu jej však spojila s manuálem a nikoliv s automatem PDK. Kromě toho odstranila zadní křídlo, načež novinka nedávala příliš najevo, že stovku zvládne za 3,7 sekundy a její maximum činí 320 km/h. Zájem byl nicméně enormní, koupěchtivých zákazníků bylo daleko více než plánovaných 991 exemplářů.

Daný recept se automobilka rozhodla oprášit jen o rok později, tentokráte však již s regulérním provedením. Nabídku totiž rozšířila varianta GT3 Touring, která byla velmi blízkým příbuzným verze R. Též ona postrádala zadní křídlo a přes palubu byla hozena i možnost volby automatu, k mání byl pouze manuál.

Přesunout se můžeme do současnosti, neboť Porsche vyrukovalo s další generací modelu GT3 Touring. Ten od již odhaleného GT3 pochopitelně odlišuje absence zadního křídla, kromě toho ovšem došlo na nalakování čelního spoileru stejnou barvou, v jaké je vyveden zbytek karoserie. Dále tu pak máme hliníkovou linku okolo oken namísto černé. Tím však rozdíly končí, přičemž uvnitř jediný odklon spočívá v rozšíření koženého čalounění i na palubku.

V podstatě by se tedy dalo říci, že zatímco základní Porsche 911 GT3 bylo zrozeno především pro závodní tratě, varianta Touring vám nabídne o trochu více cestovního komfortu. Automobilka nicméně dodává, že zachováno má být veškeré vzrušení z jízdy, stejně jako dynamika. O tu se stará atmosférický čtyřlitrový šestiválec, který produkuje 510 koní. Ve srovnání s minulostí jej ovšem můžete spárovat s manuálem i PDK, jenž zvedá hmotnost z 1 418 na 1 435 kilogramů.

S dvouspojkovým automatem přitom můžete počítat s mnohem lepší akcelerací, stovku totiž máte na tachometru již za 3,4 sekundy (namísto 3,9 sekundy u manuálu). Na druhou stranu ale klesá nejvyšší rychlost, a to z 320 na 317 km/h. Je tedy na vás, jakým směrem zamíříte. Pokud byste ovšem nakonec přeci jen zatoužili po onom křídle, pak vězte, že v případě Porsche 911 GT3 můžete počítat s prakticky stejnými parametry. Jen u manuálu je maximálkou 318 km/h.

Tím bychom mohli končit, zmínit je však třeba ještě jednu svéráznou těžkost, která paradoxně vyšla najevo právě při představení nové verze Touring. Porsche toto provedení nemůže v Kalifornii prodávat s manuálem, neboť dochází k překročení hlukových norem. Totéž se pak týká i standardní GT3. Automobilka uvádí, že s úřady již jedná o řešení, neboť předpokládala, že tento stát vyrukuje s novelou zákona z roku 1998. To se ale nakonec nestalo, byť je to stále v plánu.

Kaliforňané si tedy prozatím mohou koupit pouze automatické verze obou modelů, které bůhvíproč procházejí. Či případně vyčkat, až se situace vyjasní. Od toho je však Porsche spíše odrazuje, neboť momentálně nedokáže vyrukovat s žádným časovým rámcem. Pro jednou tedy Evropa může zajásat, že je na tom lépe, než nový svět, tedy alespoň jeho část. Pro nás je ale nejlepší zprávou, že s odhalením nového GT3 Touring je jasně patrné, že silniční cestovní auta s atmosférickými motory a manuálem ještě nějakých pět šest let nikam pakovat nebudou. Pravda, nepůjde o levné zboží, pořád je tu ale aspoň ta možnost.


Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 1 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 01Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 2 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 02Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 3 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 03Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 4 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 04Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 5 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 05Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 6 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 06Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 7 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 07Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 8 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 08Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 9 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 09Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 10 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 10Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 11 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 11Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 12 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 12Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 13 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 13Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 14 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 14Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 15 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 15Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 16 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 16Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 17 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 17Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu - 18 - Porsche 911 GT3 Touring 2021 prvni sada 18
Porsche 911 GT3 Touring bude nově k mání nejen s manuálem, ale také s PDK. Namísto pevného zadního křídla dostaly obě varianty výsuvný zadní spoiler. Foto: Porsche

Zdroj: Porsche

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše