Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ještě větší čínský soupeř Škody Octavia míří do Evropy, prostor, výbavu i 200 koní výkonu nabídne levně
2.8.2024 | Petr Prokopec
Někteří si myslí, že hájemství evropských značek Číňané neobsadí už kvůli tradici místních výrobců a konzervativismu velké části klientely. A jste si tím při pohledu na auta, jako je toto, skutečně jistí?
Co přesně u nás koupíte za 370 tisíc korun? Pokud byste obhlédli pouze showroomy Škody, zjistíte, že daná částka vám vystačí pouze na Fabii. Navíc jen na základní verzi osazenou atmosférickou verzí litrového tříválce. Stačí však Česko vyměnit za Čínu, a rázem vám tato suma otevírá netušené možnosti. Lovit totiž již nemusíte jen v nejnižších obchodních třídách, zamířit lze i do vyšších pater trhu. A sáhnout třeba po ekvivalentu tamní Škody Octavia, která v prodloužené verzi PRO narostla do délky na 4 753 milimetrů.
Ještě o trochu víc (4 785 mm) má na kontě Geely Xingrui. To se poprvé představilo již v roce 2020, loni však došlo na jeho facelift. Obě verze stojí na platformě CMA, kterou Číňané vyvinuli ve spolupráci s dceřiným Volvem. Z jeho skladů pak ostatně pocházela i původně jediná pohonná jednotka, tedy přeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec, jenž nabízel 190 koní a 300 Nm. Loni se ovšem portfolio rozšířilo také o jedna-pětku, která je k mání ve spalovací i hybridní formě.
Pokud jsou vám obrázky vozu přijdou povědomé, ovšem název Xingrui slyšíte poprvé, je to dáno tím, že takto je vůz pojmenován pouze ve své domovině. Na zahraničních trzích je znám jako Preface. A jako takový aktuálně míří do Evropy, primárně do Ruska a okolních zemí. Cena pak sice tak nízká jako v Číně, kde se startuje na 113 700 yuanech (cca 370 tisíc Kč), jistě nebude, stejně tak ovšem nepočítáme ani s dvojnásobkem. Spíše lze odrazový můstek čekat někde nad půl milionem korun.
Za to bude možné počítat s původním pohonným ústrojím, tedy s oním dvoulitrem. Ten se v mezičase rovněž dočkal evoluce, nyní tak produkuje 200 koní a 325 Nm. Na stovku tedy dokáže zrychlit za 7,1 sekundy, průměrná spotřeba je pak vyčíslena na 7,2 l/100 km. Klientela pak bude moci vybírat mezi dvěma úrovněmi výbavy Luxury a Flagship, kdy první zmíněná již obsahuje vše potřebné, tedy třeba 17palcová litá kola, LEDková světla či vyhřívaná sedadla a volant.
Se stupněm Flagship nicméně již povyšujete na osmnáctky, přední řada sedadel má i chlazení a multimediální systém kromě 13,2palcové obrazovky počítá také s 12 místo 8 základních reproduktorů. Pohon všech kol ovšem v nabídce není ani za příplatek, ostatně jím nedisponuje ani čínský originál. Koneckonců také u hybridu míří veškerý výkon na přední kola, přičemž 163 koní produkuje spalovací ústrojí a 136 pak to elektrické.
Zda se Evropané dočkají i této kombinace, je otázkou. Aktuálně tedy už jen dodáme, že Preface disponuje plně nezávislým zavěšením, kdy vpředu užívá vzpěry McPherson a vzadu multi-link. Jde tedy o vůz, ze kterého by neměla mít obavy pouze Škoda, ale i řada prestižnějších značek. Zvláště když vzhled sedanu je třeba na rozdíl od nových BMW ne kontroverzní, ale přitažlivý.
Preface aktuálně míří do Evropy, v Rusku a okolí se bude prodávat s přeplňovaným dvoulitrem naladěným na 200 koní. Cenu odhadujeme na sumu okolo 500 tisíc Kč, na to dnes Evropané nemají odpověď. Foto: Geely
Zdroj: Geely
Bleskovky
- Na elektrický kamion Tesly, který přes 10 hodin hořel u dálnice, hasiči vypotřebovali 190 tisíc litrů vody, stonásobky obvyklého množství
dnes - Obří Hummer se ve sprintu postavil proti prťavému Suzuki, David aspoň jednou poslal Goliáše pořádně k zemi
včera - Prototyp elektrického Ferrari s falešným zvukem osmiválce je asi to nejsmutnější, co dnes uvidíte a uslyšíte
12.9.2024
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální stav startovní listiny Moto2 na sezónu 2025 17:19
- Kde se pojede šampionát WorldSBK v roce 2025? včera 16:00
- Bol d’Or: Pole-Position pro BMW, druhý je YART s Hanikou včera 14:29
- Triumph Speed Triple 1200 RR Breitling: limitovaná edice 12.9.2024
- Nejlepší zpráva dne: Mia Rusthen už chodí 12.9.2024
Nejčtenější články
- Ze slavného „oškliváka” je skoro krasavec: Actyon definitivně zahodil svou zrůdnost, jednou zahodí i své původní jméno
14.8.2024 - Prodeje elektrických aut v EU drží nad vodou jen uměle levné leasingy. Hra na dostupnost se hroutí, varují firmy, bublina praská
14.8.2024 - Nové vrcholné Ferrari natočili zblízka při testech, oproti LaFerrari dostane poloviční motor, je sotva slyšet
14.8.2024 - Ikonický VW Passat 2,0 TDI lze koupit skoro nový levněji než základní Fabii, je to dostupné auto snad navěky
14.8.2024 - Evropský automobilový průmysl schytává další rány, Bosch snižuje pracovní dobu i mzdy tisícům lidí, bude rušit místa
15.8.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva