Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jméno Schumacher se vrací do Formule 1, poprvé nastoupí už za pár dnů
30.9.2020 | Petr Miler
Mnohokrát jsme zmiňovali, že není otázkou zda, ale kdy k tomu dojde. Teď už je jasné, že se to poprvé stane už příští týden, byť zatím jen na zkoušku.
Od chvíle, kdy Mick Schumacher vyhrál titul mistra světa Formule 3, nebylo otázkou ani tak to, zda se objeví v královské motoristické disciplíně, ale spíše kdy se tak stane. Většina tipů směřovala k roku 2021, kdy mělo dojít na zásadní změny v pravidlech, ty byly ale nakonec kvůli letošnímu dění ve světě o rok odloženy. Přesto vše nasvědčuje tomu, že iniciály M.S. v královně motoristického sportu už příští rok skutečně uvidíme. A poprvé je v ní budeme moci spatřit už letos.
Skutečností se tak stává to, o čem před pár dny mluvil šéf stáje Ferrari Mattia Binotto v rozhovoru pro RTL. Ten zmínil, že už v této sezóně dá Mickovi šanci řídit současný monopost ve volných trénincích, aby posléze neskočil do ostré soutěže až příliš rovnýma nohama. Podle jeho slov „má Mick slušnou šanci řídit Formuli 1 již příští rok” a chce jej na závodění o další třídu výše připravit tak dobře, jak jen to bude možné.
Teď už je vše oficiální, Mick Schumacher se poprvé v F1 objeví za 9 dnů na německém Nürburgirngu v monopostu Alfa Romeo Antonia Giovinazziho. Své místo mu skutečně přepustí jen v pátečních trénincích, později bude ve víkendovém programu pokračovat znovu on sám.
Jistě není náhodou, že se tak stane poprvé v Německu - Italové jsou si vědomi obrovské marketingové síly jména Schumacher zejména v jeho domovině, která už letošní seriál Formule 2 učinila nejsledovanějším v historii. A pokud jste viděli víkendový závod této série v Soči, který Mick Schumacher vyhrál, mohli jste zaslechnout i davy nadšeně aplaudující jakémukoli jeho úspěchu. V F2 opět něco nevídaného.
Pokud Formuli 2 nesledujete, dodejme, že Mick není jen syn slavného otce, v jeho šlépějích sám velmi úspěšně kráčí. Nutno říci, že podobně nejen vypadá, ale nyní i velmi podobně řídí. Po loňské oťukávané v F2 letošní sezónu dva závody před jejím koncem vede s 22bodovým náskokem na Calluma Ilotta. A je velmi konzistentní - z 20 závodů byl desetkrát na pódiu a jen jednou nedokončil. Koho nám to jen připomíná...
Sám Schumacher junior k věci řekl, že je nadšený z toho, že dostává takovou šanci a fakt, že se poprvé v F1 bude moci ukázat před domácím publikem, vše jen ozvláštňuje. Sportovní ředitel seriálu Ross Brawn k tomu pak jen poznamenal, že vůbec není snadné žít v motorsportu se jménem, jako je Schumacher - pochopitelně to dává i výhody, ale probouzí to také obrovská očekávání, a tedy i tlak, s nímž není snadné se vyrovnat. V tomto směru si podle něj vede Mick neskutečně dobře a po úspěších v F3 a F2 už zbývá „jen” jediná věc - uspět také v F1.
Mick Schumacher vede šampionát F2 se slušným náskokem, o uplynulém víkendu v Soči dojel první a třetí. Cestu do Formule 1 má nyní díky přízni Ferrari již umetenou, 9. září pojede s aktuálním monopostem na domácím Nürburgringu. Foto: Prema Racing
Zdroj: Alfa Romeo Racing, [https://www.formula1.com/en/latest/article.the-ross-brawn-column-on-bottas-resilience-and-why-track-limits-issue-isnt.5xsm5uM2ofmZylRhzM7xH7.html Formula 1]
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva