Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Karta dominance SUV se možná obrací, naznačuje zájem o odepisované modely
14.1.2020 | Petr Prokopec
S touto informací paradoxně přichází značka, která je dnes na SUV v podstatě závislá - Audi. Přesto ani ta nehodlá odepisovat kombíky, sedany a dokonce ani kupé, zájem o některé znovu roste.
Včera jsme si mohli probrat prodeje BMW a Mercedesu za loňský rok. Při té příležitosti jsme poukázali zejména na oblibu SUV první zmíněné značky, která je skutečně překvapivě vysoká. Zatímco u Mercedesu stojí na zvýšeném podvozku každý třetí vůz, v případě mnichovské značky jde již takřka o polovinu. Nicméně ani BMW se v tomto směru nemůže rovnat Audi, na které si posvítíme dnes.
Začneme u celkových prodejů, jež vystoupaly na 1 845 550 aut. To představuje meziroční vzestup o 1,8 procenta, za který čtyři kruhy do jisté míry vděčí především Číně a SUV. Na největším trhu světa bylo loni prodáno 690 083 vozů, což představuje nejen navýšení o 4,1 %, ale především firemní rekord. Auta s vyšší stavbou karoserie přitom na celkovém mixu značky představovala 61 %.
To znamená, že takřka dvě ze tří nových prodaných Audi jsou SUV. To je již vskutku alarmující podíl, o který se zasloužil především model Q5. Automobilka nicméně dodává, že velký zájem je také o nové Q8. Na rozdíl od zmiňovaného BMW či Mercedesu ale zjevně u Audi mají splnění striktnějších emisních limitů více pod kontrolou, jakkoliv značka přiznala, že v následujících letech bude také muset propouštět.
Stejně tak je zajímavé, že i přes drtivou dominanci SUV se tyto modely zdají být u z konce s dechem. Dle prodejní a marketingové šéfky Hildegard Wortmann se jejich podíl v některých částech světa začíná zmenšovat a renesance se dočkaly pomalu odepisované sedany. Dokládá to detailní pohled na prodeje značky, dle kterých se odbyt Audi A6 zvedl v Americe o 69 procent, A8 si pak meziročně polepšila dokonce o 85 procent.
Je samozřejmě třeba zmínit skutečnost, že v obou případech jde o inovované modely, ovšem i tak je zjevné, že sepisovat sedanům parte by bylo předčasné. Wortmann poukazuje zejména na silný zájem v Evropě a některých asijských zemích. Po některých vybraných modelech je ale překvapivě velká poptávka také ve Spojených státech.
„Když jsme oznámili, že pouštíme v USA do prodeje Avant, každý nás měl za blázny. Slyšela jsem už od hodně lidí, že něco takového ve Státech nemůžeme udat, ale poté jsme přivezli RS6 a lidé se mohou utlouci,“ říká prodejní šéfka Audi s tím, že je až zaskočena zájmem o tuto novinku a poukazuje na změny v automobilové kultuře - ostré kombíky mají stále více příznivců. Zároveň dodala, že stejně jako značka nepustí k vodě sedany, tak nehodlá ze svého portfolia vypustit ani dvoudveřové modely.
„Kupé a kabriolety jsou vysoce emotivními vozy, takže mají právo na existenci,“ uvedla Wortmann. Zároveň však zmínila, že trh s dvoudvířky se propadá a značka tak nebude moci nabídnout svého zástupce v každém segmentu. To ale ve výsledku nebude nutné, neboť řada zákazníků nechce ani tak kupé, jakožto spíše vůz, který v nich budí nadšení. To dříve dělala právě hlavně dvoudvířka, doba se ale změnil a na počtu dveří nyní nezáleží.
Právě nadšení lidí v showroomech je dle prodejní šéfky značky důkazem, že stále ještě nenastal čas, kdy by se lidé k automobilům automaticky otáčeli zády, třebaže je tu nová generace zákazníků, jejichž chutě jsou jiné než dříve. Stejně tak Wortmann připomíná, že přímo kupující nemají na nabídku značek takový vliv jako dříve, skladbu prodávaných aut daleko více ovládají regulace všeho druhu.






Audi je zaskočeno zájme o novou RS6, a to i v USA, kde se dříve neprodávala a o ostré kombíky je tu obecně malý zájem
Také zájem o sedany loni u Audi výrazně vzrostl, na některých místech světa na úkor SUV. A to přesto, že jinak jsou sportovně-užitkové modely nadále jasnou páteří odbytu značky
Zdroje: Autoblog, Audi
Bleskovky
Řidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 5 hodinamiMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
před 11 hodinamiCybertruck vs Hummer: 7 tun vážící elektrické pick-upy si to rozdaly ve sprintu. Legenda praví, že ještě teď zkouší zastavit
včera
Nejčtenější články
Prodeje elektromobilů v Německu po zhroucení o 73 procent v září zůstávají dole, další šok přijde v lednu
4.11.2023Zoufalí mechanici Tesly přiznali, že zákazníkům vrací rozbitá auta, vadná firemní politika se otočila proti značce
4.11.2023Rusové nadělili prvnímu modernímu Moskviči 800 koní, vznikla tak rusko-čínsko-německá raketa
4.11.2023Nezničitelný dieselový Mercedes znovu prokázal svou nesmrtelnost, i po 8 letech zarůstání do země naskočil a odjel
4.11.2023Elektromobily se ocitly v pasti tzv. Osborneova efektu. Může je zničit, odpovědnost nesou politici i automobilky
4.11.2023
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva