Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně

Italský mistr svého řemesla představil famózní umělecká díla s V12 o výkonu přes 800 koní. Extrémy v každém ohledu jsou obě karbonové placky, jedna z nich přišla o střechu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně

16.3.2020 | Mirek Mazal

Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně

/

Foto: Pagani Automobili

Italský mistr svého řemesla představil famózní umělecká díla s V12 o výkonu přes 800 koní. Extrémy v každém ohledu jsou obě karbonové placky, jedna z nich přišla o střechu.

Stejně jako mnoho jiných výrobců automobilů, byla i firma Pagani Automobili citelně zasažena zrušením letošního ženevského autosalonu. Od roku 1992, kdy byla břehu největšího alpského jezera odhalena první Zonda, se výstaviště Palexpo stalo důležitou součástí nabitého kalendáře zakladatele italské automobilové manufaktury. Vzhledem k nekontrolovatelnému šíření COVID-19 byl však Horacio Pagani nucen přistoupit k alternativnímu řešení prezentace svých novinek, osobně před kamerou a představil dva modely, které svět dosud neviděl.

Nezvyklá premiéra začíná procházkou po nádherném ateliéru továrny v Modeně. Za několik okamžiků se šéf rozpovídá a ze tmy vyjede hlasitý debutant vycházející z Huyary. Na place se zjeví třetí kus Pagani Imola z pěti vyrobených. Limitovaná edice dostala jméno po trati sloužící k ladění komponentů během najetí asi 16 tisíc ostrých kilometrů. Hotové dílo bylo dotaženo k dokonalosti závodním podvozkem, uječeným motorem AMG, nejnovějšími technologiemi a exkluzivními materiály nové generace.

Díky modernizaci výrobních postupů Imola šetří například pět kilogramů prostřednictvím speciálního lakování karbonové stavby. Pagani použilo přelomové vrstvy uhlíkových vláken Carbo-Titanium HP62 G2 a Carbo-Triax HP62 v kombinaci s trubkovým rámem a dodatečných kompozitů. Výsledkem je hmotnost pouze 1 246 kilogramů zatěžujících šestilitr V12 produkující 608 kW (827 koní) a 1100 Nm. Poměr hmotnosti a výkonu nemá obdoby, každý italský hřebec nese na hřbetě jen 1,5 kilogramů zátěže, což pomalu volá po zbrojním průkazu místo toho řidičského. Civilní chování v provozu usnadňuje sedmistupňová automatická převodovka propojena se zadními koly. Aktivní aerodynamika lepí placku k zemi, které se dotýkají široké pneumatiky Pirelli Trofeo R.

Ultimativní kupé vystupuje z řady, vedle Imoly jsou najednou ostatní výstřednosti Modeny jen slabým odvarem pravověrného okruhového náčiní. Není divu, že základní cena každého z pěti vyrobených exemplářů startuje na sumě pěti milionů Eur (129 milionů Kč).

Po deseti minutách první prezentace nastoupila druhá oslnivá mašina s mnoha podobnostmi - Pagani Roadster BC. Vůbec první evropskou ukázku uvedly burácející výfuky a před kamerami zazářil šedivý roadster s dvanáctiválcem AMG o výkonu 596 kW (810 koní) a 1050 Nm točivého momentu. Mohutná porce energie od stejné jednotky twin-turbo V12 putuje opět přes sedmistupňovou skříň Xtrac směrem na zadní kola se samosvorným diferenciálem. Otevřená verze Imoly nese jednu spojku řazení ulehčující celkové hmotnosti o 35 % vůči dvouspojkovému automatu, tím pádem na váze blikne výsledek jen 1 217 kilogramů.

Opět fantastické parametry připomíná dosažitelné přetížení až 1,9 g za volantem obou představených strojů. Roadster BC rovněž spoléhá na aktivní aerodynamická křidélka, klapky a průduchy, aby byla stabilita pořád excelentní uprostřed městské ulice i na okruhu. Měnící se podklad vážně širokých kol odráží činnost prediktivní tlumiče pracující jinak než dřívější verze starších modelů.

Horacio přednášku zakončil neskromným ohodnocením práce své maličkosti i věrných kolegů. Revolučně přemýšlející konstruktér říká, že poblíž obce San Cesario sul Panaro vznikají ta nejlepší auta planety vyráběná ručně, nikdo prý neumí lepší.


Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 1 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 01Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 2 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 02Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 3 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 03Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 4 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 04Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 5 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 05Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 6 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 06Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 7 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 07Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 8 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 08Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 9 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 09Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 10 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 10Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 11 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 11Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 12 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 12Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 13 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 13Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 14 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 14Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 15 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 15Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 16 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 16Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 17 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 17Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 18 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 18Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 19 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 19Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 20 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 20Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 21 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 21Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 22 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 22Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 23 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 23Když byla Ženeva zrušena, představil sám šéf Pagani novinky značky v její továrně - 24 - Horacio Pagani predstaveni Imola a Roadster BC 24
Pagani Imola a Roadster BC poprvé na světle. Přehlídka technologického absolutoria bere dech

Zdroj: Pagani Automobili@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše