Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia GT podrobněji: místo atmosférického V8 přeplňovaná V6
12.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) Místo původně avizovaného vidlicového osmiválce má nový koncept Kia mezi předními koly šestiválec. Klasická koncepce ale zůstává.
Svět se asi doopravdy zbláznil. Všichni elektrifikují jako vzteklí, BMW plánuje pohon předních kol a Korejci v klidu uvádí na trh jednu zadokolku za druhou s patřičně velkými zážehovými motory. Tentokrát to ale není Hyundai a sériovka, ale sesterská značka Kia a koncepční studie, která ale naznačuje, že druhá polovina asijského koncernu také pomrkává po možnosti vyrábět auta hrabající těmi správnými kolečky.
Aktuální počin, o kterém jsme již psali, ovšem nedostane atmosférický motor V8 z Hyundai Genesis respektive Equus, jak si původně všichni mysleli, ale přeplňovaný vidlicový šestiválec. Přesto se zdá, že výkonům to nijak neublíží - agregát o objemu 3,3 litru má 395 koní a maximální točivý moment 540 newtonmetrů. Tuto sílu přenáší na zadní kola osmistupňová automatická převodovka.
Odvážně tvarovaná koncepční studie dostala proti sobě otevírané dveře odhalující pouze čtyřmístní interiér a značně spartánské pracoviště řidiče s výrazným přístrojovým panelem - Kia toto jednoduché pojetí popisuje jako „sofistikovaný a elegantní koncept“.
Kia GT to na frankfurtské IAA neměla daleko - byla navržena evropským stylistickým studiem sídlícím přímo ve Frankfurtu a podle zástupců značky deklaruje „významné poselství o budoucnosti a expanzi automobilky“ a rovněž „detailní pohled na design příštích modelů pod vedením Petera Schreyera“.
Kdo nemá předsudky a umí si představit čtyřdveřové GT ve své garáži bez ohledu na jeho původ u značky Kia, mohl by se podobného vozu v nabídce automobilky jednoho dne dočkat. Zda je součástí budoucích plánů i limuzína s pohonem zadních kol ještě není stoprocentně jisté, šéfdesignér firmy by si ale přál, aby byla.
„Bylo by snem dostat tento vůz do výroby. Má logické uspořádání, čtyři sedadla a solidní zavazadlový prostor, dokáže vás vtáhnout do děje a nabídnout patřičnou dynamiku. Toto je přesně ten vůz, který by Kia měla vyrábět,” uzavírá Peter Schreyer. A my rozhodně nejsme proti...
Kia GT na všech oficiálních obrázcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 30 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva