Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu
2.11.2020 | Petr Prokopec
Je dokonce o dost dražší než auto, které si tu můžete koupit, takže věc ceny to skutečně není. Přesto na starém kontinentu dostanete za 270 tisíc korun tříhvězdičkové ocenění, v takové Argentině si lze za takřka dvojnásobek pořídit nulu.
V loňském roce prodala Kia v Evropě vůbec poprvé více než půl milionu nových aut. Stalo se tak i díky modelu Picanto, který je po Ceedu a Sportage třetím firemním bestsellerem. Za to mimo jiné vděčí i slušné bezpečnosti, která byla společností Euro NCAP ohodnocena čtyřmi hvězdičkami. Ovšem pro ten případ musí být korejský hatchback osazen veškerými možnými elektronickými berličkami. V té chvíli však jeho cena šplhá výše, než si řada lidí může dovolit, většina publika tak nakonec musí počítat spíše s tříhvězdičkovým hodnocením.
Na druhém konci světa, tedy v Latinské Americe, je tlak na cenu s ohledem na kupní sílu obyvatelstva ještě vyšší. Zároveň legislativa netlačí výrobce k tomu, aby svá auta museli osazovat všemi možnými prvky, jako je to v Evropě, kde třeba systémy ABS a ESC patří mezi povinné. Toho samozřejmě automobilky využívají a nabízejí zákazníkům auta pomalu jen s volantem a čtyřmi sedadly. Nemělo by přitom být až tak překvapivé, že jejich bezpečnost není z nejlepších. Picanto (nabízené v tamních končinách jako Morning) o tom může vyprávět.
Korejský hatchback zamířil do crash testu v základní verzi, sáhodlouhou bezpečnostní výbavou tedy rozhodně neoplýval. Právě naopak u něj bylo možné počítat pouze s airbagem řidiče a předpínači bezpečnostních pásů. Není tak divu, že Picanto si odváží 0 procent za ochranu dospělých, 29 procent za ochranu dětí, 51 procent za ochranu chodců a 7 procent v kategorii elektronických berliček. Organizace Latin NCAP pak dodává, že hodnocení by bylo stejné i v případě, kdyby vůz měl ve standardu také airbag pro spolujezdce.
Předseda společnosti Ricardo Morales ovšem poukazuje především na dvojí standard, jaký Korejci u tohoto modelu mají. Zatímco totiž Evropané mohou se zmiňovanými systémy ABS a ESC počítat již v základu, v Jižní Americe za ně zákazníci musí připlácet. Na druhou stranu, alespoň v tomto případě nějakou možnost mají, boční a hlavové airbagy se totiž u tohoto modelu nenabízí ani za příplatek. Právě proto Morales vyzývá k mnohem většímu tlaku na výrobce.
Lze přitom už jen dodat, že jakkoliv automobilky nízkou bezpečnostní výbavu základní verzí omlouvají hlavně snahou o minimalizaci cen, publikum s nimi asi příliš souhlasit nebude. Zmiňované Picanto lze totiž na českém trhu pořídit již od 269 980 Kč, přičemž v té chvíli můžete počítat s oněmi třemi hvězdami. Nulové latinskoamerické hodnocení je ovšem spojeno s mnohem vyšší sumou startující na 1 606 725 argentinských pesos (cca 479 tisíc Kč).
Kia Picanto v crash testu Latin NCAP skutečně neohromila, tedy alespoň ne v dobrém smyslu slova. A to je pomalu dvakrát dražší než evropská verze. Foto: Latin NCAP
Zdroj: Latin NCAP
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB