Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti

Automobilka už vítězoslavně oznámila, že zahájila výrobu, jenže všechny dosud vyrobené exempláře modelu ID.3 sjíždí z linky bez kompletního softwaru. Ten má být doladěn až na jaře příštího roku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti

22.12.2019 | Petr Prokopec

Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Automobilka už vítězoslavně oznámila, že zahájila výrobu, jenže všechny dosud vyrobené exempláře modelu ID.3 sjíždí z linky bez kompletního softwaru. Ten má být doladěn až na jaře příštího roku.


Na počátku listopadu Volkswagen spustil výrobu dlouho očekávaného elektrického hatchbacku ID.3. Německá automobilka však zároveň s tím oznámila, že první exempláře dorazí k zákazníkům až v polovině příštího roku. To znamená, že mezi oběma termíny figuruje zhruba osmiměsíční propast, což je velmi neobvyklé - běžně výrobci odstartují sériovou výrobu maximálně pár měsíců před tím, než si auta můžete odvézt ze showroomů. A až nyní se ukazuje, co za tím vězí.

Původně jsme si mysleli, že VW jen uměle odkládá příchod na trh kvůli nástupu nových pravidel EU, pravý důvod ale má ležet jinde, v problémech se sladěním softwaru vozu. ID.3 je totiž jedním z prvních dvou vozů značky, který je neustále připojen na internet, což pro automobilku znamená vstup na pole neprobádané. Ostatně, VW již při zpoždění osmé generace Golfu, která je oním druhým vozem, uváděl, že vývojáři mají nyní na starosti stovky milionů řádků kódů namísto předchozích desítek. U ID.3 mělo jít vše hladčeji, ale nejde.

Dle informací německého Manager Magazinu se i v případeěID.3 objevily „masivní problémy”, které nyní Volkswagen neumí vyřešit. Automobilka si proto pronajala parkovací plochy, na kterých uskladňuje již vyrobené kusy ID.3 místo toho, aby s nimi jezdila a dolaďovala porodní bolístky. Software elektrického hatchbacku je totiž nekompletní, a tak vlastně nemohlo dojít ani na jeho užívání. A nedojde k němu dříve než na jaře 2020, kdy by měly být problémy vyřešeny.

Zajímavé přitom je, že první várka 10 tisíc vozů dostane inovovaný software přímo u výrobce, tedy nikoliv skrze internet. Takový krok je spojen až s druhou várkou 20 tisíc vozů, která se ovšem dostane na řadu až později. To by naznačovalo problémy nejen se samotným softwarem, ale také s jeho zabezpečením. Je tedy otázkou, zda zahájení dodávek proběhne dle plánu, neboť na odladění dalších porodních bolístek bude mít značka méně času.

Na další vývoj jsme tedy opravdu zvědavi, zvláště proto, že software je pro budoucnost německé značky extrémně důležitý. Volkswagen jej totiž hodlá nabídnout i konkurenčním automobilkám, aby co nejvíce rozmělnil náklady. Na něco takového však Němci mohou zapomenout, pokud systém bude mít mouchy.


Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti - 1 - VW ID.3 2019 zahajeni vyroby 01Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti - 2 - VW ID.3 2019 zahajeni vyroby 02Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti - 3 - VW ID.3 2019 zahajeni vyroby 03Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti - 4 - VW ID.3 2019 zahajeni vyroby 04Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti - 5 - VW ID.3 2019 zahajeni vyroby 05Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti - 6 - VW ID.3 2019 zahajeni vyroby 06Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti - 7 - VW ID.3 2019 zahajeni vyroby 07Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti - 8 - VW ID.3 2019 zahajeni vyroby 08Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti - 9 - VW ID.3 2019 zahajeni vyroby 09Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti - 10 - VW ID.3 2019 zahajeni vyroby 10Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti - 11 - VW ID.3 2019 zahajeni vyroby 11Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti - 12 - VW ID.3 2019 zahajeni vyroby 12Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti - 13 - VW ID.3 2019 zahajeni vyroby 13Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti - 14 - VW ID.3 2019 zahajeni vyroby 14Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti - 15 - VW ID.3 2019 zahajeni vyroby 15
Výroba elektrického Volkswagenu ID.3 sice již odstartovala, značka však kvůli nekompletnímu softwaru prozatím vyrábí auta pouze na sklad

Zdroj: Manager Magazin

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.