Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti
22.12.2019 | Petr Prokopec
Automobilka už vítězoslavně oznámila, že zahájila výrobu, jenže všechny dosud vyrobené exempláře modelu ID.3 sjíždí z linky bez kompletního softwaru. Ten má být doladěn až na jaře příštího roku.
Na počátku listopadu Volkswagen spustil výrobu dlouho očekávaného elektrického hatchbacku ID.3. Německá automobilka však zároveň s tím oznámila, že první exempláře dorazí k zákazníkům až v polovině příštího roku. To znamená, že mezi oběma termíny figuruje zhruba osmiměsíční propast, což je velmi neobvyklé - běžně výrobci odstartují sériovou výrobu maximálně pár měsíců před tím, než si auta můžete odvézt ze showroomů. A až nyní se ukazuje, co za tím vězí.
Původně jsme si mysleli, že VW jen uměle odkládá příchod na trh kvůli nástupu nových pravidel EU, pravý důvod ale má ležet jinde, v problémech se sladěním softwaru vozu. ID.3 je totiž jedním z prvních dvou vozů značky, který je neustále připojen na internet, což pro automobilku znamená vstup na pole neprobádané. Ostatně, VW již při zpoždění osmé generace Golfu, která je oním druhým vozem, uváděl, že vývojáři mají nyní na starosti stovky milionů řádků kódů namísto předchozích desítek. U ID.3 mělo jít vše hladčeji, ale nejde.
Dle informací německého Manager Magazinu se i v případeěID.3 objevily „masivní problémy”, které nyní Volkswagen neumí vyřešit. Automobilka si proto pronajala parkovací plochy, na kterých uskladňuje již vyrobené kusy ID.3 místo toho, aby s nimi jezdila a dolaďovala porodní bolístky. Software elektrického hatchbacku je totiž nekompletní, a tak vlastně nemohlo dojít ani na jeho užívání. A nedojde k němu dříve než na jaře 2020, kdy by měly být problémy vyřešeny.
Zajímavé přitom je, že první várka 10 tisíc vozů dostane inovovaný software přímo u výrobce, tedy nikoliv skrze internet. Takový krok je spojen až s druhou várkou 20 tisíc vozů, která se ovšem dostane na řadu až později. To by naznačovalo problémy nejen se samotným softwarem, ale také s jeho zabezpečením. Je tedy otázkou, zda zahájení dodávek proběhne dle plánu, neboť na odladění dalších porodních bolístek bude mít značka méně času.
Na další vývoj jsme tedy opravdu zvědavi, zvláště proto, že software je pro budoucnost německé značky extrémně důležitý. Volkswagen jej totiž hodlá nabídnout i konkurenčním automobilkám, aby co nejvíce rozmělnil náklady. Na něco takového však Němci mohou zapomenout, pokud systém bude mít mouchy.
Výroba elektrického Volkswagenu ID.3 sice již odstartovala, značka však kvůli nekompletnímu softwaru prozatím vyrábí auta pouze na sklad
Zdroj: Manager Magazin
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes