Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčový model Hyundai se novou generací změnil k nepoznání, srovnejte si ho s tou starou
22.9.2020 | Petr Prokopec
Prošel dramatickou proměnou zvenčí i uvnitř a podle nás je to pro dobro věci. Moderní styl vám ale nemusí sedět, jeho přitažlivost posuďte sami.
Na novou generaci Hyundai Tucson jsme si mohli posvítit už několikrát, teď ale nastal čas, abychom si ji srovnali s předchozím provedením. Jen málokdy se totiž stává, aby výrobce s novou iterací téhož modelu přistoupil k tak dramatickému designovému odklonu. Takovým krokem riskuje ztrátu přízně dosavadní, u Tucsonu hodně početné klientely, současně ale pochopitelně může oslovit klientelu novou. Je to z podstaty odvážný krok a už kvůli tomu je třeba před Korejci sejmout klobouk.
Neznamená to ovšem, že bychom z Tucsonu byli „na větvi” a shledávali jej bezchybným, třebaže zajímavý je nepochybně. Dá se předpokládat, že řada lidí bude mít problém hlavně s největší finesou korejského SUV, a to s tzv. neviditelnými světly (neboli Parametric Hidden Lights). Je sama o sobě kontroverzní a je otázkou, zda navázat s nimi na linie kapoty byl nejšťastnější nápad. V úvahu připadalo vypuštění spodního, nejmenšího LEDkového segmentu a zešikmení vnitřní části. Jeho cíp by přitom mohl navazovat na níže spuštěné logo, což by celou příď opticky snížilo.
Je možné, že si Korejci tuto poznámku vezmou k srdci v rámci faceliftu, od toho jsme nicméně pár let vzdáleni. Aktuálně se tedy zaměříme jen na vizuální porovnání nové a předchozí generace, kdy stejné není prakticky nic. Razantní posun od oblého Audi Q5 první generace směrem k hranatému Lamborghini Urus je patrný prakticky na každém panelu karoserie. A zejména pak z boku, kde se Hyundai prolisy snaží ponížit výšku vozu.
Stejně jako neviditelná světla asi ani tato stylizace nebude šálkem kávy pro každého, navíc již bylo prokázáno, že až přílišná vizuální agresivita zastarává citelně rychleji než nadčasová elegance. Zatímco tedy dosluhující Tucson nepůsobí neaktuálně ani čtyři roky po odhalení faceliftu, v případě novinky bude otázkou, jak se na její tvary budeme dívat v roce 2024.
Na druhou stranu, dnes působí Tucson moderně, tedy jako vůz z 21. století. Zezadu vám přitom více než co jiného připomene hlavně SUV od Peugeotu, a to díky tvaru světel, jenž bychom taktéž mohli považovat za lví spáry. Vůz přitom díky nim více vystupuje z davu, zatímco dosluhující provedení se proti konkurentům nijak výrazně nevymykalo. Ač zde tedy do jisté míry máme kopírování konkurence, může to být pro dobro věci.
Přesunout se můžeme do interiéru, s nímž je taktéž spojena nemalá revoluce. A navíc posun prémiovým směrem, neboť Korejcům by v podstatě stačilo osadit střed volantu jiným logem, a všichni by bez problémů uvěřili, že se jedná o novinku Genesis. Předchozí malou obrazovku a směs tlačítek a fyzických ovladačů totiž nahradil rozměrný dotykový panel, jenž zahrnuje až 10,25palcový displej. Ve stejném rozměru je pak vyveden i digitální přístrojový štít.
Hyundai zároveň vsadilo na vyšší kvalitu materiálů, stejně jako se navýšila praktičnost díky dodatečným úložným schránkám. Kromě toho novinka disponuje také podsvícením, u kterého je možné vybírat ze 64 různých barev. Pokud se tedy skutečně rozhodnete vstoupit do nového století, budete si moci interiér uzpůsobit podle aktuální nálady. A zároveň využívat řady fines, jako je třeba integrované otevírání dveří garáže.
Nové Hyundai Tucson se oproti předchozí generaci liší opravdu razantně, a to uvnitř i zvenčí. Foto: Hyundai
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva