Koenigsegg One:1 na prvních skutečných fotkách i videu, nakonec má 1 340 koní

Přímo z továrny Koenigseggu unikly první snímky nejbrutálnějšího vozu světa. Poměr nízké hmotnosti a vysokého výkonu je přesně jedna ku jedné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Koenigsegg One:1 na prvních skutečných fotkách i videu, nakonec má 1 340 koní

27.2.2014 | Adam Šrámek | 34 příspěvků

Koenigsegg One:1 na prvních skutečných fotkách i videu, nakonec má 1 340 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Přímo z továrny Koenigseggu unikly první snímky nejbrutálnějšího vozu světa. Poměr nízké hmotnosti a vysokého výkonu je přesně jedna ku jedné.

Vůz, kterému bude moci Bugatti a jeho Veyron jen závidět, patří Koenigseggu. Po prvních spekulacích a nákresech z června, předběžné specifikaci a informaci o šesti prodaných kusech, přišel na začátku února premiérový oficiální snímek. Teď je doplněn o snímky přímo z továrny a o první video, obojí jsou jasným důkazem, že nejde o vtip ani studii, ale o zcela hotovou věc.

Bolid s rekordní maximálkou 450 kilometrů v hodině bude rychlejší než všechno ostatní. První video naznačuje konečnou hodnotu výkonu, která dosahuje 1 340 koní a naprosto ekvivalentních 1 340 kilogramů. Ano, to znamená poměr jedna ku jedné, podle něho je tahle silničně homologovaná bestie ostatně také pojmenovaná.

Teď už jen musíme počkat do Ženevy, abychom měli maximálku od značky potvrzenou, protože zbožná přání jsou jedna věc, realita druhá. Bugatti by mohlo na toto téma ostatně napsat knihu. Podle interních zdrojů z automobilky disponuje One:1 přítlakem až 600 kilogramů, za což vděčí mohutnému zadnímu spoileru na zádi a přepracované aerodynamice. Při krájení zatáček je s jeho pomocí schopno vygenerovat boční přetížení až 2G, což bude zřejmě poslední hodnota, než pneumatiky ztratí grip s asfaltem. Hovoří se také o aktivních tlumičích.

Už dříve nám ze Švédska vzkázali, že tohle kladivo bude nejrychlejším vozem planety, přičemž zmínili i disciplíny zrychlení 0-200 km/h, 0-300 km/h i 0-400 km/h. Na poslední zmiňovaný sprint z klidu by mělo One:1 stačit šíleně krátkých 20 sekund. Navíc nás odzbrojilo prohlášení, že 450 kilometrů v hodině je sice maximálka, ale elektronicky omezená kvůli pneumatikám. Tohle bude ještě velmi zajímavé.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Koenigsegg One:1 na prvních skutečných fotkách i videu, nakonec má 1 340 koní - 1 - Koenigsegg One 1 2014 unik 01Koenigsegg One:1 na prvních skutečných fotkách i videu, nakonec má 1 340 koní - 2 - Koenigsegg One 1 2014 unik 02Koenigsegg One:1 na prvních skutečných fotkách i videu, nakonec má 1 340 koní - 3 - Koenigsegg One 1 upravene 01
Koenigsegg One:1 má dokázat zrychlení 0-400 km/h během 20 sekund a zastavit se kvůli pneumatikám při akceleraci až na 450 km/h. Masakr je slabé slovo

Skici

Koenigsegg One:1 na prvních skutečných fotkách i videu, nakonec má 1 340 koní - 4 - Koenigsegg Agera One to 1 oficialni skica 01Koenigsegg One:1 na prvních skutečných fotkách i videu, nakonec má 1 340 koní - 5 - Koenigsegg Agera One to 1 oficialni skica 02Koenigsegg One:1 na prvních skutečných fotkách i videu, nakonec má 1 340 koní - 6 - Koenigsegg Agera One to 1 oficialni skica 03Koenigsegg One:1 na prvních skutečných fotkách i videu, nakonec má 1 340 koní - 7 - koenigsegg agera one 1 nove 01Koenigsegg One:1 na prvních skutečných fotkách i videu, nakonec má 1 340 koní - 8 - koenigsegg agera one 1 nove 02Koenigsegg One:1 na prvních skutečných fotkách i videu, nakonec má 1 340 koní - 9 - koenigsegg agera one 1 nove 03
Dřívější skici modelu One:1 (jedna ku jedné) nelhaly

Zdroj: Carnewschina

Adam Šrámek

Diskuze 34 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.