Koenigsegg zničil další rekord, ve sprintu 0-400-0 km/h je o třídu rychlejší než Bugatti

Švédské stíhačky se rády profilují jako jedny z nejrychlejších automobilů světa, na rozdíl od mnoha jiných ambiciózních strojů ale dokáží slibům dostávat. Hybridní Regera je v 0-400-0 o hodně rychlejší než Bugatti Chiron.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Koenigsegg zničil další rekord, ve sprintu 0-400-0 km/h je o třídu rychlejší než Bugatti

27.9.2019 | Petr Prokopec

Koenigsegg zničil další rekord, ve sprintu 0-400-0 km/h je o třídu rychlejší než Bugatti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Švédské stíhačky se rády profilují jako jedny z nejrychlejších automobilů světa, na rozdíl od mnoha jiných ambiciózních strojů ale dokáží slibům dostávat. Hybridní Regera je v 0-400-0 o hodně rychlejší než Bugatti Chiron.

Bugatti během letošního léta jako vůbec první automobilka pokořilo metu 300 mil v hodině, tedy 483 km/h. Tento rekord je však poněkud na vodě, neboť Chiron Super Sport 300+, který jej dosáhl, dostane standardně omezovač. Automobilka přitom uvedla, že zasahovat bude ve 440 km/h, tedy o dvacet kilometrů v hodině výše než u standardní verze. Ovšem na oněch 300 mil v hodině může třicítka majitelů zapomenout, alespoň na běžných silnicích. Pokud dané mety budou chtít dosáhnout, musí vyrazit na dráhu Ehra-Lessien, kde jim Bugatti vůz připraví na dosažení vyšších met. Po jízdě ale vše vrátí zase zpět do normálu.

Ve výsledku tedy není překvapivé, že počin Bugatti není zapsán třeba v Guinnesově knize rekordů (i proto, že k jízdě došlo pouze jedním směrem, nikoliv i v protisměru, jak to vyžadují pravidla). Divit se tak nemůžeme řadě výrobců, kteří do Molsheimu sice poslali gratulaci, ovšem zároveň dodali, že v jejich případě na překonávání rekordů dojde dle regulí a navíc s vozem, který bude ryze produkční a jehož potenciál nebude žádná elektronika brzdit. Jednou z takových automobilek byl přitom Koenigsegg, jenž stále drží platný rekord v podobě 447 km/h.

Švédové již naznačili, že jejich nový model Jesko nejspíše půjde až za hranici 500 km/h. Od toho jsme ale asi daleko, Koenigsegg zatím přepsal rekord ve zrychlení z klidu na 400 km/h a následného zpomalení na nulu. Porazil přitom sám sebe, neboť dosud na trůnu seděla Agera RS, která danou disciplínu zvládla v roce 2017 za neskutečných 33,29 sekundy. Švédové tak bez problémů překonali právě Chiron, který krátce předtím zajel sprint 0-400-0 za 41,96 sekundy.

Agera RS je však již definitivně mimo výrobní program, na rozdíl od hybridního modelu Regera. Za jeho volant se tedy posadil tovární řidič Sonny Persson, který na letišti Råda zkusil osmiválcový hypersport překonat. A to se mu povedlo, přičemž jeho náskok je znovu obrovský. Na čtyřstovku a zase zpátky na nulu se totiž dostal za pouhých 31,49 sekundy. Z toho přitom 22,87 sekundy připadá na zrychlení, 8,62 sekundy pak pro změnu na zpomalení.

Šéf značky Christian von Koenigsegg pak v reakci na nový počin dodal, že čtyřstovka, jíž vůz dosáhl, je sice závratná ryvhlost, ovšem reálné maximum je daleko výše a Persson jej měl opakovaně dosáhnout. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby zakrátko došlo na další přepisování rekordů. Stále by u toho přitom byla „pouze“ Regera, v případě modelu Jesko tak Švédové dost možná otevřou zcela novou kapitolu pozemských rychlostí.


Koenigsegg zničil další rekord, ve sprintu 0-400-0 km/h je o třídu rychlejší než Bugatti - 1 - Koenigsegg Regera 2019 0-400-0 rekord 01Koenigsegg zničil další rekord, ve sprintu 0-400-0 km/h je o třídu rychlejší než Bugatti - 2 - Koenigsegg Regera 2019 0-400-0 rekord 04
Koenigsegg pokořil další rekord, Regera totiž zvládla sprint 0-400-0 za pouhých 31,49 sekundy

Zdroj: Koenigsegg

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše