Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci chystají nový typ motoru, může oddálit nástup elektromobilů
1.1.2020 | Mirek Mazal
Nejen Mazda věří tomu, že spalovací motory neřekly své poslední slovo. Se svou trochou do mlýna chce přispět i Hyundai, jehož nové řešení spalování slibuje více výkonu a méně spotřeby.
Revoluční motor Mazdy, který spaluje benzin tak, jako dieselové motory naftu, není jediným projevem snah automobilek oddálit nástup hybridních a elektrických pohonů. Korejské Hyundai v době hledání alternativ dalekých od konvenčních spalovacích jednotek chystá nový typ motoru pracující s technologií Continuously Variable Valve Duration (CVVD). Nový motor slibuje o 4 procenta vyšší výkon, 5procentní snížení spotřeby a o 12 % méně vypuštěných emisí, to vše současně.
Nadějná čísla jsou zaručena přizpůsobením ústrojí aktuálnímu jízdnímu režimu. Když vozidlo jede konstantní rychlostí a vyžaduje málo energie, CVVD nechá sací ventil otevřený až do poloviny kompresního zdvihu a snížením odporu stlačování pístu se zlepší účinnosti pohonu, respektive se sníží spotřeba. Při zrychlení či jiné potřebě výkonu se sací ventil uzavře hned na začátku kompresního procesu, což maximalizuje množství vzduchu použitého při fázi výbuchu vedoucí ke zlepšení točivého momentu.
CVVD bude mít premiéru ve čtyřválci SmartStream G1.6 T-GDi, který má dosahovat výkonu 180 koní (132 kW) a točivého momentu 270 Nm. Celkovou hospodárnost teoreticky zvýší přítomnost nízkotlakého systému recirkulace výfukových plynů, který vrací část spalin do válce a chladicím účinkem tak snižuje emise oxidů dusíku. Inovace přinesly taktéž integrovaný způsob tepelného managementu sloužící pro rychlé zahřátí i chlazení motoru na optimální provozní teplotu. V neposlední řadě přibylo efektivní rozprašování paliva do spalovacího prostoru pod zvýšeným tlakem 350 barů.
Vedoucí výzkumu a vývoje Albert Biermann před novináři neskrýval své potěšení. „Vývoj technologie CVVD je dobrým příkladem toho, jak skupina Hyundai Motor Group posiluje technologii pohonných jednotek. Budeme pokračovat ve svém úsilí o inovace, abychom vytvořili paradigmatické posuny a zajistili udržitelnost našeho obchodního modelu,“ ujasnil budoucí priority bývalý vysoce postavený manažer BMW.
Nasazení motoru do sériové výroby prý už brání jen detailní hodnocení fungování všech zvolených řešení. Můžeme jej očekávat ve většině jihokorejských kompaktů značky Hyundai i sesterské Kie a Korejci naznačují, že koupit si jej budeme moci v průběhu letošního roku.







První CVVD z dílny Hyundai chce oddálit nástup elektrických aut zefektivněním těch se spalovacím motorem
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Konec jedné éry: Za posledním lidovým autem s 492koňovým V8 se zavřela voda, i když zájem o něj byl do poslední chvíle enormní
dnesPolicista nezvládl pronásledování ujíždějícího auta a havaroval, jeho řidič měl víc štěstí než rozumu
včeraDoba je zlá, když si policisté v označených autech pletou kolegy v těch neoznačených se zločinci a bourají do nich
9.12.2023
Nejčtenější články
Na faceliftovaném Modelu 3 Tesla hlavně šetřila, kvůli ořezávání nákladů je i snazší ho ukradnout
11.11.2023Kia začala prodávat inovovaný Carnival. Nyní vypadá, jako by projel „hejnem” chobotnic
12.11.2023Původně jen elektrický Jeep dostal další spalovací motor, prodejní čísla nedávají automobilce na výběr
12.11.2023Číňané začali na dálnicích s unavenými řidiči bojovat ve stylu Hvězdných válek, reakce jsou rozporuplné
12.11.2023Carwow možná dělá hezká videa s auty, firma ale loni prodělala přes 825 milionů, o peníze žádá diváky
12.11.2023
Živá témata na fóru
- Poradte auto 6 valec komfortne do 10k € najlepsie benzin 4x4 ale nemusi byt 12.11. 18:26 - rado11
- Benzina paliva 12.11. 18:18 - PepaSFI
- Lampárna (stěžovatelna) 12.11. 18:02 - řidičBOB
- BMW Divize 12.11. 15:10 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.11. 10:00 - Truck Daškam
- Tiguan 2009 vs Duster 2010-13 12.11. 08:47 - Ditar7Nadir
- Onboard videa 12.10. 19:38 - brnenska.odchytova
- Samosvorné diferenciály pro BMW 12.10. 17:04 - pavproch