Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci představili další SUV, které svět nepotřebuje, velmi rozpačité má i výfuky
20.6.2019 | Petr Prokopec
Je těžké vyhnout se myšlenkám, že záplava nových, snadno prodejných SUV vedla lidi z automobilek ke zlenivění. Nová Kia Seltos není zajímavá designově, technicky ani jakkoli jinak.
Vzpomínáte, jak ještě před třemi, čtyřmi lety vypadala čínská auta? Do značné míry šlo o karikatury evropské, americké, japonské či dokonce korejské produkce, u nichž absence originality byla kompenzována vším, co měli výrobci po ruce. Výsledek tak připomínal dort pejska a kočičky, na němž bylo více chromu, prolisů a různých křivek než u všech originálů dohromady. Ve výsledku tedy nebylo překvapivé, že svět před těmito vozy zabouchl dveře. Zvláště když tristní byla i jejich kvalita, technika a bezpečnost.
Jenže kdeže loňské sněhy jsou. Současná čínská produkce je na úrovni zbytku světa, jak dokazuje třeba Geely Xingyue nebo Bestune T77. V obou případech jde o auta natolik žádoucí, že bychom se za jejich vlastnictví nestyděli. Zvláště první zmíněný vychází z techniky Volva, pročež kromě působivého vzhledu disponuje i nemalou bezpečností a jeho motory plní nejnovější emisní normy. Přitom je ve své domovině k mání za méně než půl milionu korun.
Proč o tom ale mluvíme? Kvůli novému malému SUV Seltos. To bylo odhaleno v indickém Dillí, přičemž do prodeje na tomto trhu zamíří ve druhé polovině letošního roku. Nestojí za ním však čínská automobilka, jak může na první pohled napovídat vzhled, nýbrž ve světě již pevně etablovaná Kia, jejíž stylizace dosud byla spíše inspirativní. Ostatně i proto řada čínských automobilek nabízí své vlastní pojetí modelů Sportage či Sorento.
V tomto případě ale designový tým konkurenci nejspíše inspirovat nebude. Seltos stejně jako čínská auta z nedávné minulosti připomíná spatlaninu, u kterého nejspíše vedení pověřilo každého z návrhářů, aby přišel s jedním prvkem, který se mu obzvláště líbí. Vše pak bylo smícháno dohromady, a jelikož zrovna v tu chvíli nepobýval ve firmě nikdo se špetkou vkusu, došlo k odsouhlasení takového mišmaše. Jinak si zkrátka vzhled vozu neumíme vysvětlit. Korunu všemu dává řešení zadních výfuků, které jsou falešné jak pětník - ani jeden z chromovaných otvorů na kraji neslouží k vedení výfukových plynů. Skutečný výfuk pak ani není skrytý, ale skví se vpravo dole po nárazníkem. Tohle se nemůže líbit nikomu, podle Kie je ale vzhled šit na míru mladým zákazníkům posedlým novými technologiemi.
Novinka si zachovala tradiční „tygří čumák“, se kterým jsou spárovány světlomety užívající technologii LED. Diody jsou použity také u zadních světel, stejně jako u těch směrových či u mlhovek. Zákazníci budou moci vybírat mezi 16-, 17- a 18palcovými litými koly, o jejichž roztočení se bude starat dvojice benzinových motorů. Atmosférický dvoulitr přitom nabídne 149 koní, přeplňovaná jedna-šestka pak 177. Kromě toho bude k mání ještě 1,6litrový turbodiesel se 136 koňmi, stran této trojice pak v nabídce figurují ještě tři převodovky - šestistupňový a sedmistupňový automat a CVT. Poháněna je ale vždy jen přední náprava.
Do kabiny nás automobilka prozatím nepustila, nicméně očekávat máme multimediální systém doplněný 10,25palcovým dotykovým displejem. Za příplatek půjde koupit i 8palcový head-up displej či audio systém Bose. Bezpečnostní prvky budou zahrnovat stabilizační a trakční kontrolu či asistenta pro rozjezdy do kopce, chybět nebude ani volič jízdních režimů s módy Normal, Eco a Sport či přední a zadní parkovací senzory.
Výroba se zakrátko rozjede nejen v Indii, ale také v Koreji, kde bude Seltos rovněž v prodeji od druhé poloviny roku. Kia tuto novinku tituluje jako globální, takže objevit se může kdekoli, Evropu nevyjímaje. Pokud se to stane, jsme zvědavi na obchodní úspěch - jestli si lidé bez protestů koupí i toto, pak už nerozumíme ničemu.
Vozy Kie jsou povětšinou inspirativní, o novém SUV Seltos to ale rozhodně říci nemůžeme
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 53 minutami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis