Korejci se chtějí zbavit strůjců svého úspěchu, míří prý stejným směrem jako VW

Korejské automobilky udělaly v posledních letech další obrovský skok a vzhledově i technicky mohou pomýšlet na skalpy zkušenějších soupeřů. Vděčí za to i řadě personálních akvizic, mimo jiné Petera Schreyera a Alberta Biermanna, právě ti ale mají jít od válu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Korejci se chtějí zbavit strůjců svého úspěchu, míří prý stejným směrem jako VW

15.12.2021 | Petr Prokopec

Korejci se chtějí zbavit strůjců svého úspěchu, míří prý stejným směrem jako VW

/

Foto: Hyundai

Korejské automobilky udělaly v posledních letech další obrovský skok a vzhledově i technicky mohou pomýšlet na skalpy zkušenějších soupeřů. Vděčí za to i řadě personálních akvizic, mimo jiné Petera Schreyera a Alberta Biermanna, právě ti ale mají jít od válu.


Současné produkty korejských automobilek Hyundai a Kia jsou lze bez váhání označit za přitažlivé. Pyšní se pohledným zevnějškem, uvnitř nabízí dostatek prostoru i moderních technologií a na úrovni jsou také technicky. Ostré modely ostatně dokážou okouzlit i nadšené řidiče, neboť spojují slušný výkon s manuálními převodovkami. Není tedy divu, že prodeje jen stoupají. Korejci si navíc sérií chytrých rozhodnutí zajistili i dostatek čipů, načež jejich úspěchu prakticky nic nestojí v cestě. Možná i proto chtějí obě značky začít stavět své vlastní.

Korejská média totiž aktuálně hovoří o tom, že firma se chce zbavit Petera Schreyera, bývalého designéra Audi a autora mimo jiné modelu TT a Alberta Biermanna, technické eso a bývalého šéfa divize BMW M. První je nejvyšším designovým šéfem skupiny Hyundai, druhý pak má na starosti veškerý vývoj, stejně jako sportovní divizi N. Jde tedy o stěžejní osoby, bez nichž by Hyundai a Kia rozhodně nebyly tam, kde jsou. Ony spekulace jsou tedy překvapivé, s ohledem na plánovanou budoucnost obou automobilek nicméně dávají smysl, jakkoliv se nám to nemusí líbit. Předznamenávají totiž proměnu celé branže.

„Hyundai Motor Group je nakloněné k přijetí nových tváří, neboť celá skupina se v současné době snaží změnit vnímání sebe samé jakožto poskytovatele mobilních řešení, nikoli jen jako automobilku,“ uvedl k chystaným změnám jeden z nejmenovaných zdrojů, který mý být s novou strategií obeznámen. Daná slova přitom takřka do puntíku kopírují prohlášení šéfa VW Group Herberta Diesse, který rovněž touží po tom, aby koncern přestal být brán jako výrobce aut.

V podstatě se tak dá předpokládat, že forma individuálního vlastnictví aut, jakou známe nyní, se začíná chýlit ke konci. To ostatně koresponduje i s neustálým zdražováním, stejně jako s tlakem na elektrifikaci. Vlastní auto si tak do budoucna bude moci dovolit jen někdo a pokud politici sáhnou nejen po zákazu prodeje spalovacích vozů, ale i po zákazu jejich provozu, pak spoustě lidí nezbude než naskočit na vlak sdíleného vlastnictví.

Když ke všemu ještě připočteme snahu skoncovat s dealery, rázem vše dává ještě větší smysl. Auta totiž zůstanou ve vlastnictví automobilek, které je budou moci obměňovat dle potřeby a možností. Neustálou modernizaci pak zaplatí zákazníci, kteří budou platit za pronájem. Jakkoliv však díky tomu budou moci jezdit každý den něčím jiným, přičemž se dost možná ani nebudou muset starat o parking, je otázkou, koho to vlastně bude těšit.

Zatím jde stále o spekulaci, nicméně její realizaci bychom se opravdu nedivili. Schreyerova a zejména Biermannova se pojí spíše s individuálním vlastnictvím, které se ale nejen dle Korejců má stát minulostí, stejně jako spalovací motory.


Korejci se chtějí zbavit strůjců svého úspěchu, míří prý stejným směrem jako VW - 1 - Peter Schrayer a Albert Biermann mozna konci 01Korejci se chtějí zbavit strůjců svého úspěchu, míří prý stejným směrem jako VW - 2 - Peter Schrayer a Albert Biermann mozna konci 02
Peter Schreyer se nechal zlákat Korejci již v roce 2006 a zejména s pomocí „tygřího čumáku“ Kie změnil vnímání korejských aut. Albert Biermann pak pro tyto značky pracuje od roku 2016 a stihl navýšit jejich přitažlivost mezi nadšenými řidiči. Foto: Hyundai/Kia

Zdroj: The Korea Times

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.