Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci vyvinuli nové řešení klimatizace aut, disponuje zajímavými funkcemi
1.10.2020 | Petr Prokopec
Může se zdát, že na klimatizaci v autě dávno není co vymýšlet, ale opak je pravdou, zvlášť v dnešní době. Novinka Hyundai nabídne nové funkce vedoucí k větší čistotě i příjemnějšímu projevu.
Již několikrát jsme zmiňovali, že koronavirus ovlivní i vývoj dalších modelů aut. Vůbec poprvé po sto letech je celý svět vystaven infekční chorobě, na kterou dosud nemá lék. A se kterou se možná bude muset naučit žít, tak jako třeba s chřipkou. Z toho důvodu ovšem bude třeba změnit mnohé návyky, ať se to již týká zlepšení hygieny nebo třeba nošení roušek ve vnitřních prostorách. Reagovat na tuto skutečnost začali i výrobci aut, kteří brojí hlavně na poli klimatizací. Ty mohou být natolik účinné, že do vozu nepropustí bakterie či viry.
S novinkou se letos vytasil i korejský koncern Hyundai Motor Group, který bude osazovat klimatizace třemi novými technologiemi Afler-Blow, Multi-Air Mode a Fine Dust Indicator. V prvním případě se jedná o systém odpařování kapek vody, které zůstávají v klimatizačním systému po vypnutí pohonné jednotky. Z těch jinak vznikají usazeniny, které následně účinnost klimatizace snižují.
Za pomoci technologie After-Blow tak systém po vypnutí jednotky odstartuje 10minutový proces, během kterého se veškerá zbytková voda odpaří. Důležité přitom je, že klimatizace je napojena na senzor baterie, díky kterému může dojít k přerušení procesu či jeho nespuštění, pokud jsou akumulátory takřka vybité. Novinka tedy nemusí být na sto procent účinná, ale to už si musí majitel pohlídat sám, auto by na nedostatek energie mohlo upozornit.
Pojďme tedy k technologii Multi-Air Mode. Ta je určena k navýšení pohodlí, neboť počítá s integrací výdechů klimatizace do předních sedadel. Hyundai hodlá ponechat objem vháněného vzduchu nezměněný, nicméně jeho proudění bude takto lépe rozprostřeno a tedy zjemněno. Nemělo by se vám tedy již stávat, že vás v horkém dni při snaze co nejrychleji ochladit kabinu začne zakrátko bolet hlava, neboť centrální výdechy míří přímo na čelo. Tento režim přitom řidič může vypínat a zapínat podle potřeby.
Tím se dostáváme do finále, a sice k oné ochraně před bakteriemi, viry a dalšími nežádoucími částicemi. O to se stará Fine Dust Indicator, který sleduje aktuální kvalitu vzduchu ve voze. Řidiči zároveň ukáže, zda se má čeho obávat či nikoliv, neboť počítá s jistou obdobou tuzemského koronavirového semaforu. Modré zbarvení indikuje maximálně 15 mikrogramů mikročástic na metr krychlový, zelené s 16 až 35 ug, oranžové s 36 až 75 ug a červené s 76 a více ug.
Pro pasažéry je podstatné, že jakmile systém zaznamená hodnoty vyšší než 36 uq, automaticky spustí čisticí režim. Pokud se pak navíc klimatizace již nezvládne pročistit a na palubním displeji stále svítí varování, znamená to, že veškeré filtry jsou již zanesené a je třeba je vyčistit. Tím nám ale dostupné informace končí, pročež jen dodáme, že Hyundai nejprve počítá s nasazením novinky v Koreji, než je do svých vozů, stejně jako do aut Kie a Genesis, začne montovat po celém světě. Otálet s tímto krokem ale jistě nebude.
Korejci odhalili novou klimatizaci zvyšující nejen komfort, ale i bezpečí na palubě aut. Má některé zajímavé - i zajímavě nazvané - funkce. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 4 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 6 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 7 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 9 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 21:34 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch