Korejci zkouší uspět v umírající třídě aut neobvykle střiženou novinkou, při její ceně mohou bodovat

Na podobná auta jsou lidé v posledních letech zvědaví čím dál méně, co ale když je zkusíte obdařit skoro vesmírným designem a přidáte cenovku, která je u nás spojena leda s obyčejnou Škodou Fabia? To by mohlo fungovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Korejci zkouší uspět v umírající třídě aut neobvykle střiženou novinkou, při její ceně mohou bodovat

16.7.2022 | Petr Prokopec

Korejci zkouší uspět v umírající třídě aut neobvykle střiženou novinkou, při její ceně mohou bodovat

/

Foto: Hyundai

Na podobná auta jsou lidé v posledních letech zvědaví čím dál méně, co ale když je zkusíte obdařit skoro vesmírným designem a přidáte cenovku, která je u nás spojena leda s obyčejnou Škodou Fabia? To by mohlo fungovat.

Evropské prodeje futuristicky střiženého Hyundai Staria jen dokládají, že tento segment je na starém kontinentu prakticky mrtvý. Loni totiž po voze sáhlo jen 386 lidí z celého starého kontinentu. Letos pak jsou registrace ještě nižší, načež se pomalu můžeme ptát, zda se Korejcům vůbec vyplatí tisknout katalogy. Zvláště když Staria ani nepoužívá elektrifikované ústrojí, které by automobilce alespoň přinášelo nějakou tu úlevu u EU. Slova o propadáku tedy nejsou vůbec lichá, Hyundai přesto do segmentu MPV míří znovu.

Nový model Stargazer (sic) nicméně není určen primárně pro Evropu, oslovit má zákazníky v Asii, nejprve pak v Indonésií. V tomto úkolu by i mohl uspět, neboť tři řady sedadel páruje se značnou dostupností. Základní verzi osazenou manuální převodovkou si totiž publikum bude moci koupit od 243 300 000 indonéských rupií (cca 394 tisíc Kč), vrchol osazený automatem pak vychází na 307 100 000 IDR (asi 497 tisíc Kč). Za další milion rupií (1 650 Kč) si přitom lidé mohou objednat jeho verzi s dvěma kapitánskými křesly uprostřed.

Stargazer používá stejnou architekturu jako Kia Carens, měří tak 4 460 milimetrů na délku, 1 780 mm na šířku a 1 690 mm na výšku. Rozvor 2 780 mm je pak hodně velkorysý, neboť jakkoliv tu máme vůz, který je podstatně kratší než Škoda Octavia, mezi nápravami nabízí větší prostor než její prodloužená verze PRO. Není tedy překvapením, že se dovnitř vešly ony tři řady sedadel. Při obsazení všech přitom zavazadelník pobere jen 200 litrů, po sklopení zadních dvou ovšem kapacita narůstá na 585 litrů.

Pohled do kabiny pak naznačuje, že jakkoliv mají v rámci karosářských stylů v Indonésii stejné choutky jako v Číně, tlak na digitalizaci zde již tak velký není. Prioritou jsou spíše nízké ceny, i proto za volantem chybí plně digitální přístrojový štít. Místo toho je možné počítat jen s malou 4,2palcovou obrazovkou mezi analogovými budíky, na středovou konzoli pak zamířil 8palcový displej multimédií. V závislosti na zvolené úrovni výbavy pak lze počítat třeba s bezdrátovým dobíjením mobilů.

Přesunout se můžeme k technice, byť půjde o velmi krátkou zastávku. Stargazer je totiž k mání pouze s atmosférickým 1,5litrovým benzinovým čtyřválcem, jenž produkuje 115 koní výkonu a 144 Nm točivého momentu. Trhat asfalt tedy korejské MPV rozhodně nebude, přičemž jak jsme naznačili výše, zákazníci mohou volit mezi šestistupňovým manuálem a automatem CVT. V obou případech nicméně výkon míří pouze dopředu, pohon všech kol nefiguruje ani v příplatkové výbavě.

Jak už zaznělo, vůz je už možné objednávat. Zájem zákazníků přitom kromě nízké ceny bude budit rovněž futuristický design, v jehož rámci musíme upozornit hlavně na zadní světla. Ta totiž v kombinaci s vertikální lištou tvoří písmeno „H“, čímž je ostatním jasně sděleno, co za značku za tímto MPV stojí. Za příplatek je přitom lze spojit jak s 16palcovými litými koly, tak s dvoubarevným lakem karoserie.


Korejci zkouší uspět v umírající třídě aut neobvykle střiženou novinkou, při její ceně mohou bodovat - 1 - Hyundai Stargazer 2022 prvni sada 01Korejci zkouší uspět v umírající třídě aut neobvykle střiženou novinkou, při její ceně mohou bodovat - 2 - Hyundai Stargazer 2022 prvni sada 02Korejci zkouší uspět v umírající třídě aut neobvykle střiženou novinkou, při její ceně mohou bodovat - 3 - Hyundai Stargazer 2022 prvni sada 04Korejci zkouší uspět v umírající třídě aut neobvykle střiženou novinkou, při její ceně mohou bodovat - 4 - Hyundai Stargazer 2022 prvni sada 05Korejci zkouší uspět v umírající třídě aut neobvykle střiženou novinkou, při její ceně mohou bodovat - 5 - Hyundai Stargazer 2022 prvni sada 06Korejci zkouší uspět v umírající třídě aut neobvykle střiženou novinkou, při její ceně mohou bodovat - 6 - Hyundai Stargazer 2022 prvni sada 07Korejci zkouší uspět v umírající třídě aut neobvykle střiženou novinkou, při její ceně mohou bodovat - 7 - Hyundai Stargazer 2022 prvni sada 08Korejci zkouší uspět v umírající třídě aut neobvykle střiženou novinkou, při její ceně mohou bodovat - 8 - Hyundai Stargazer 2022 prvni sada 09Korejci zkouší uspět v umírající třídě aut neobvykle střiženou novinkou, při její ceně mohou bodovat - 9 - Hyundai Stargazer 2022 prvni sada 10Korejci zkouší uspět v umírající třídě aut neobvykle střiženou novinkou, při její ceně mohou bodovat - 10 - Hyundai Stargazer 2022 prvni sada 11Korejci zkouší uspět v umírající třídě aut neobvykle střiženou novinkou, při její ceně mohou bodovat - 11 - Hyundai Stargazer 2022 prvni sada 12Korejci zkouší uspět v umírající třídě aut neobvykle střiženou novinkou, při její ceně mohou bodovat - 12 - Hyundai Stargazer 2022 prvni sada 13
Stargazer zaujme futuristickým vzhledem karoserie, který spojuje s dostupnou cenou. K mání je nicméně pouze v Indonésii, alespoň prozatím. Foto: Hyundai

Zdroj: Hyundai

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.