Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada i v této době našla cestu, jak nová auta dál prodávat stejně levně
25.10.2021 | Petr Prokopec
Auta v poslední době jen zdražují a s ohledem na stále rostoucí ceny surovin, energií i dalších vstupů věští analytici stejný vývoj i do budoucna. Lada přesto nachází způsoby, jak ceny udržet na uzdě, nejsou však bez kontroverze.
Ceny nových aut začaly rychle růst už v předchozích letech. Hlavním důvodem byly v našich končinách bující regulace, které pro výrobce znamenají vysoké náklady spojené s investicemi do emisních, bezpečnostních a dalších opatření, které byly ve výsledku logicky přeneseny na zákazníky. V zemích, jako je Rusko, tento trend ale nebyl až tak výrazný - tamní regulátoři si toho na výrobce zase tolik nevymýšleli a už vůbec si nezačali hrát s pokutami za nadlimitní emise CO2.
V posledním roce ale začaly ceny aut explodovat v podstatě všude. Důvodem jsou rostoucí ceny vstupů, které tlačí nahoru velmi omezená nabídka. Těm už neuteče nikdo a řada automobilek v podstatě rezignovala na snahu jakkoli s tím bojovat. Stačí se podívat do českého ceníku Škody a budete rychle na svém. Takový Kodiaq začínající na 814 tisících Kč za nejméně vybavenou verzi s nejslabším motorem 1,5 a předním pohonem je docela odvážná nabídka.
Jak moc to tu výrobcům - zdaleka nejen Škodě - projde, uvidíme až později, zatím jim nabídka neschopná sekundovat poptávce v tomto smyslu přeje. Ve zmíněném Rusku automobilky v takové pozici nejsou, a tak se snaží hledat cesty, jak ceny udržet nízko. A Lada je zjevně dokáže nacházet, třebaže ne každý z toho bude šťastný.
Nejnověji se Lada rozhodla upravit provedení některých prvků u všech úrovní výbavy modelu Granta s výjimkou nejvyšší stupňů Quest a Cross. Mezi ty patří třeba odstranění části látkového čalounění dveří, místo nějž dorazí jednodílné plastové výlisky, které nicméně již u úrovní Classic a Classic/Optima nebudou doprovázet za tepla formované ochranné prvky některých výčnělků. A v případě úrovně Comfort mají zmizet i některé ozdobné plastové lištičky.
U rodiny Vesta byla dvojitá podlaha zavazadelníku u všech výbav s výjimkou nejvyšší úrovně Luxe nahrazena jednodílnou. U všech variant pak byl vypuštěn senzor zapnutého bezpečnostního pásu spolujezdce a je docela dobře možné, že podobných kroků proběhlo více. O těchto ale informuje o dění v AvtoVAZu obvykle dobře zpravený portál Lada Online.
Na jednu stranu je jasné, že zákazníci z těchto kroků nemusí automaticky jásat, dostanou za stejnou cenu v některých ohledech méně. Na tu druhou ale nemusí platit za auto jako takové více. Hlavně ovšem mají možnost si vybrat a za některé věci prostě nemusí platit, když je nepotřebují či neocení. Kupci levných vozů obvykle nebazírují na nejlepším možném zpracování výplní dveří, zajímá je cena. A ta u Lady Granta zůstává velmi nízká.
Základní sedan s benzinovými motorem 1,6 o výkonu 90 koní a pětistupňovým manuálem stojí od 559 900 rublů, tedy asi 177 tisíc Kč. Za to u nás nekoupíte jedním slovem nic a už základní Fabie (mimochodem s litrovým tříválcem bez turba s podobným výkonem) stojí skoro dvojnásobek. A žádný úchvatný komfort také nenabídne.
Okolnosti zkrátka tlačí automobilky do kouta, v Evropě ale mají omezený manévrovací prostor kvůli mnohem tvrdším regulacím. Výsledkem pak je, že je stále více lidí z trhu nových aut zcela vytlačováno, a to je podle nás vždy nejhorší možný výsledek - každé nové auto bude bez ohledu na řešení některých detailů bezpečnější a ekologičtější než to starší.
Lada Granta se nadále drží s cenou na velmi nízkých 177 tisících Kč v přepočtu z ruských rublů. Vděčí za to někdy kontroverzním, ale ve smyslu ceny efektivním úpravám nabídky. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Lada Online
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před hodinou - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 3 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 4 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 6 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 7 hodinami