Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Niva, která slavně rozvrátila bodové hodnocení Němců, se nakonec vrátí
2.3.2021 | Petr Prokopec
Původní informace o definitivním ukončení výroby byly liché, tohle auto má zjevně velmi tuhý kořínek. Potíží není nezájem zákazníků ani neochota Lady pětidvířko vyrábět, výroba stojí nedostatku palivových nádrží.
Na počátku letošního roku se objevily informace o konci pětidvéřové Lady Niva. Tím bylo míněno provedení s interním označením VAZ-2131, které pochopitelně nikdy nenosilo logo Chevroletu, nicméně právě kvůli začlenění původně rusko-amerického SUV do nabídky Lady měla tato čistka proběhnout, neboť Lada pochopitelně nehodlala konkurovat sama sobě a nabízet v podstatě dva vozy téhož druhu. Zároveň pro ni měla být Niva s obchodním označením 4x4 příliš drahá na výrobu.
Nyní se ukazuje, že celá situace se má trochu jinak. Auto, které svého času donutilo kolegy z Auto Bildu uznat, že bodové hodnocení neříká vše, se ani s názvem Niva Legend v tuto chvíli skutečně nevyrábí, ovšem pouze dočasně, nikoliv natrvalo. Důvodem je nedostatek komponentů, na absenci polovodičů, jako je tomu v současné době u většiny automobilek světa, ovšem zapomeňte. V tomto ohledu je vše daleko prostší, Lada totiž pro pětidveřovou variantu nemá dostatek palivových nádrží. Značka tak prozatím navýšila výrobu krátké, třídvéřové varianty.
Je otázkou, kdy se situace změní, neboť montážní linka s pětidveřovou Ladou Niva Legend stojí už týdny a opětovné zahájení výroby bylo již dvakrát odloženo. Nyní se počítá s 9. březnem, ovšem ani to nemusí být finální datum. Pro automobilku jde o nemilý problém, neboť pětidvířko je velmi žádané zejména ze strany vládních představitelů. Ruskou legendu ve velkém využívá ministerstvo zdravotnictví jako prostornou sanitku s jednoduchou údržbou pro službu v obtížně přístupných končinách země - těch je v Rusku dost.
Rozdíl mezi méně a více praktickou Ladou Niva Legend není jen v počtu dveří či délce rozvoru, ale právě také ve velikosti palivové nádrže. Krátká verze používá 42litrovou, delší má 65litrovou. Pohonná jednotka je nicméně již u obou variant stejná, pokaždé jde o 1,7litrový benzinový čtyřválec naladěný na 83 koní. S nimi přitom aktuálně vyráběný model dá stovku za 17 sekund a maximálku 142 km/h, zatímco ten odstavený je o 2 sekundy a 5 km/h pomalejší.
Přesně tohle prezentační auto německého zastoupení Lady svého času zazářilo v testu Auto Bildu. Mysleli jsme, že je mu konec, pětidvířko ale pojede dál. Foto: Lada Automobile Deutschland
Pětidveřová Lada Niva Legend se ostat již ukázala i na oficiálních fotkách s novým označením. O jejím konci tedy Rusové skutečně neuvažují, ač se momentálně nevyrábí. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ News@V Kontakte
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami