Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada možná našla cestu ven z krize, válí stále víc díky zdánlivě nesmyslnému obratu
11.11.2020 | Petr Prokopec
Jen málokterá automobilka se letos může chlubit rostoucími prodeji, natož pak prodejními rekordy. Lada ano a její další dnešní novinka připomíná, co za tím nejspíš stojí.
Lada rozhodně není známa jako automobilka, která by se chlubila novinkou pomalu každý den. O tom koneckonců svědčí i skutečnost, že kultovní Niva aktuálně nabízená pod obchodním označení 4x4 figuruje v nabídce značky již dlouhých třiačtyřicet let. Za tu dobu sice byla několikrát modernizována, ovšem pokud vedle sebe postavíte originál a zcela nový kousek, možná budete i váhat, který je který. O to překvapivější je, co Lada „vyvádí” letos.
V jejím případě se s novinkami doslova roztrhl pytel a přibližně od poloviny roku se její aktivita jen stupňuje. Jen v posledních týdnech jsme si posvítili na několik stylových novinek, přepracovanou Nivu v provedení pick-up a van a velmi pravidelné jsou i zprávy o zlevňování starších i novějších modelů. To je zdánlivě nesmyslný obrat v přístupu uprostřed těžkých časů, v případě Lady ale funguje. A tak tu dnes máme další novinku, která se týká příplatkové výbavy Lady Vesta.
Do té se nastěhovalo dvoubarevné lakování, jenž zahrnuje odlišně zbarvenou střechu a kryty vnějších zpětných zrcátek. Lada si přitom za tento doplněk účtuje 16 tisíc rublů (cca 4 700 Kč), což rozhodně není žádná enormní suma, a to i na poměry ruského trhu.
Automobilka dodává, že dvoubarevný lak je k dispozici pro veškeré karosářské verze i motoristické varianty, tedy i pro modely Cross a Sport. Je tu ale pár výjimek, z nichž tou první je základní úroveň výbavy Classic. Kromě ceny onoho příplatku si tak zákazníci musí připravit minimálně 662 310 rublů (195 000 Kč), na kterých startuje stupeň Comfort. Kromě toho není možné kontrastně lakovanou střechu spárovat také s černým lakem Maestro a šedivým Phantom.
Sluší se zrekapitulovat, že Vesta je k mání s 1,6litrovým a 1,8litrovým benzinovým motorem z produkce AvtoVAZu. První přitom produkuje 106 a druhý 122 koní. Mimo to se ovšem součástí nabídky stala loni také 1,6litrová verze, jenž používá jednotku aliance Renault-Nissan. Tento agregát přitom produkuje 113 koní, nejpodstatnější je ovšem jeho spárování s automatem CVT. Ve všech zbývajících případech totiž Lada nabízí pouze pětistupňový manuál.
Právě kombinace dalších a dalších novinek za velmi nízké ceny, někdy navíc spojených se zlevněním modelů, pro něž jsou nabízeny, se zdá být cestou z letošní krize. Ruská automobilka v říjnu jen v Rusku a totiž prodala 37 030 nových vozů, což je nejlepší měsíční výsledek od října 2014 - ne říjnový, ale za jakýkoli měsíc. Lídrem je přitom Granta, která má na kontě 12 756 registrací a 8,9procentní růst. Ještě více se však zlepšila právě Vesta, které se prodalo 11 853 exemplářů. To přitom představuje neskutečný 42,9procentní meziroční posun. Tušíme, že další dostupné novinky zájem jen rozdmýchají - lidé nová auta chtějí, akorát do nich nechtějí investovat příliš. Levné a stále zajímavější Lady tak táhnou.
Lada Vesta je nově k mání s dvoubarevným lakem za hubičku. Je to další z plejády dostupných novinek, kterých Lada letos vytáhla jako nikdy dříve. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 08:28 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch