Lada nabídne zákazníkům možnosti, které nemají ani u západních konkurentů

Ruská automobilka byla dlouho ve vleku dějin, v posledních letech se ale snaží dohnat ztracený čas. Nejnovějším projevem tohoto přístup bude možnost individuální konfigurace aut, jaké se klientům běžných značek jinde nedostává.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada nabídne zákazníkům možnosti, které nemají ani u západních konkurentů

28.11.2019 | Petr Prokopec

Lada nabídne zákazníkům možnosti, které nemají ani u západních konkurentů

/

Foto: AvtoVAZ

Ruská automobilka byla dlouho ve vleku dějin, v posledních letech se ale snaží dohnat ztracený čas. Nejnovějším projevem tohoto přístup bude možnost individuální konfigurace aut, jaké se klientům běžných značek jinde nedostává.

Ne až tak dávno jsme v případě ruských automobilek mohli bez okolků tvrdit, že se v místě jejich výskytu zastavil čas. Design jejich produktů se nezměnil dekády, stejně jako postupy ve výrobě či prodeji. Lada se ale v posledních letech všemožně snaží od této minulosti odříznout a vstoupit do moderního věku. Její auta už vypadají moderně a znát je to i na vnitřním fungování firmy - proto ostatně nedávno oznámila, že končí s fyzickými testy každého vyrobeného vozu a nadále bude používat méně nákladných kontrol kvality, po vzoru západních výrobců.

Nyní tu máme další pokus o dostižení vlaku, který ze stanice vyjel před mnoha lety. Dle obvykle dobře informovaného webu Lada-Online značka stvořila speciální divizi, která se bude starat o individuální požadavky zákazníků a nabídne jim možnost specifikovat si auta jinak nedostupnými způsoby. AvtoVAZ přitom toto tvrzení nekomentoval, nicméně dle zdroje již automobilka začala najímat nové pracovní síly. Zároveň i vytipovala prodejce, u kterých lidé budou moci naplnit svou touhu po personalizaci. Oficiálně by tato místa, stejně jako celý program, měla být představena na počátku příštího roku.

Lada přitom počítá s principem, který není nepodobný pizzeriím nabízejícím korpus a možnost osadit jej čímkoliv z dostupných ingrediencí. Lidé tedy odstartují u základní konfigurace, již budou moci následně obohatit o typ čalounění, barvu stropu či dekory. Prodejce následně takovou objednávku zadá do továrny, která vše zpracuje. Zjevně tedy půjde o program, který překonává i ony západní výrobce (tedy alespoň ty běžnější z nich, od Audi, BMW a Mercedesu výš už můžete pomýšlet na totéž), jakkoliv je třeba počítat s tím, že čekací lhůta na taková auta bude delší.

Kromě toho si AvtoVAZ již dříve zaregistroval ochrannou známku Lada Sportline, jež je obdobou podobných linií u německých automobilek. Pod touto hlavičkou se bude prodávat sportovní příslušenství. Dá se tedy předpokládat, že i standardní Vesta bude moci vypadat jako provedení Sport, aniž by došlo na instalaci výkonnějšího motoru. V případě podvozku pak vše bude záviset na peněžence zákazníka. Na rozdíl od vrcholného derivátu však výroba nebude uměle limitována.

Nyní již zbývá vyčkat na ono oficiální potvrzení, stejně jako na odhalení veškerých možností a cen. Jsme přitom zvědavi zejména na míru individualizace, jakou značka lidem nabídne. Jelikož však výroba takových aut bude probíhat na standardních montážních linkách, dá se předpokládat, že limitem budou možnosti standardní techniky, tedy na prodlužování rozvoru, tvorbu speciálních karoserií či ladění motoru alespoň prozatím nedojde.


Lada nabídne zákazníkům možnosti, které nemají ani u západních konkurentů - 1 - Lada Vesta vyroba nove foto 01Lada nabídne zákazníkům možnosti, které nemají ani u západních konkurentů - 2 - Lada Vesta vyroba nove foto 02Lada nabídne zákazníkům možnosti, které nemají ani u západních konkurentů - 3 - Lada Vesta vyroba nove foto 03
Lada umožní zákazníkům individuální konfigurace aut jako prestižní západní automobilky, rázně tak vstoupí do třetí dekády nového tisíciletí

Zdroj: Lada-Online

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.