Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vrcholné motory Lady budou nově „bezkontaktní“, řeší dávný technický problém
5.10.2021 | Petr Prokopec
Moderní spalovací motory jsou sice odolné jako nikdy dříve, pořád jim ale za určitých okolností stačí málo, aby byly zcela zničeny. Rusové zabrání jednomu z kritických problémů speciálními písty.
Zaznamenali jste jisté chrastění pod kapotou? Pak je možné, že životnost vaší pohonné jednotky se blíží ke svému konci. Onen zvuk totiž může pocházet od rozvodového řetězu, který má na starosti chod agregátu a bez jehož perfektního fungování motor nedokáže správně pracovat.
Rozvody zajišťují, aby se ventily otevíraly a zavíraly v souladu s pohybem pístů a mezi oběma komponenty nedošlo ke kontaktu. Pokud je ale tento chod narušen kupříkladu špatně napnutým řetězem, mohou do sebe písty a ventily narazit a motor se takzvaně potká. To v první chvíli zničí samotné ventily, následkem ale může být i úplné zničení motoru.
AvtoVAZ se tento tento dávný problém rozhodl vyřešit tzv. „bezkontaktními motory“, a to i v případě své vrcholné pohonné jednotky VAZ-21179. Tedy 1,8litrového agregátu, který pohání nejvyšší verze modelů Vesta a X-Ray. Podstatou inovace jsou písty se speciálními žlábky, které zabrání kontaktu ventilů a pístů, i když dojde k poruše na rozvodech.
Nejde o zdaleka první inovaci starších motorů Lady v posledních letech. Dříve dostaly mimo jiné odlehčené písty, těm však předcházející následkům poruchy chybělo. Cena motoru se měnit nemá, stejně jako výkon, který v tuto chvíli činí 122 koní. Motor má tedy atmosférické plnění, pochopitelně, přeplňovaná sériová Lada v tuto chvíli neexistuje.
Jak jsme již zmínili, tyto agregáty budou pohánět modely Vesta a X-Ray, a to bez ohledu na tu, zda jejich výkon přenáší manuální nebo automatická převodovka. Není ovšem zatím jasné, kdy se dostanou do prvních sériově vyrobených vozů, stejně tak není známo, zda se změny dotknou i provedení Vesta Sport. V něm motor VAZ-21179 dává až 145 koní výkonu.
Motor VAZ-21179 se dočkal další modernizace, díky níž se stal „bezkontaktním”, písty a ventily se v něm ani v případě selhání rozvodů takříkajíc nemohou „potkat”. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Avtograd News@VKontakte
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda