Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada se vrátila k praxi, s níž loni k nevoli lidí skončila jako poslední velká automobilka
29.2.2020 | Petr Prokopec
Rusové si zjevně potrpí na image výrobce odolných aut, a tak budou i nadále jako jediná větší automobilka na celém světě testovat každý vyrobený vůz poté, co sjede z výrobní linky, akorát trochu jinak.
Ruská automobilka Lada začíná dělat tlustou čáru za svou minulostí. Ta byla od roku 1973 spojena s rozsáhlým testovacím okruhem, na kterém byla ověřována kvalita montáže každého vyrobeného exempláře. Jak ovšem bylo loni oznámeno, tato praxe vzala za své, neboť Lada něco takového dělala jako vůbec poslední masová automobilka na celém světě. Místo projížděk tak Rusové jen na konci montážních linek otočili klíčkem a provedli vizuální kontrolu, přitom zmiňovali, že jim jde hlavně o úsporu nákladů a kvalita tím neutrpí. Mnozí zákazníci to ale nesli s nevolí a krok automobilky zpochybňovali.
Jak se později ukázalo, výše zmíněné řešení bylo jen dočasné. AvtoVAZ totiž zahájil testování na nové trati, která je na rozdíl od té předchozí kratší. Daleko podstatnější pro značku však je, že se nenachází pod širým nebem, nýbrž uvnitř v hale. Vozy tak není nutné po prověrce čistit od bahna a písku, jako tomu bylo v předchozích sedmačtyřiceti letech. Právě tento proces přitom navyšoval náklady, stejně jako prodlužoval samotnou výrobu.
Rusové uvádí, že momentálně se na trati dlouhé 300 metrů dokáže vystřídat až 150 aut během jediné hodiny. Alokace uvnitř budovy přitom vede k neměnnosti teplotních podmínek, kvalita každého vozu by tedy měla být naprosto identická s těmi ostatními. Zasadit se o to má hned osm rozdílných zkoušek, jimž jsou vystaveny. Kromě ostrých zatáček jde hlavně o jízdu po dlažebních kostkách a zešikmených prazích, jíž musí Lady absolvovat s naprostým nadhledem.
Finále každého testu pak představuje kontrola kvality, kdy jsou pomocí moderních technologií a systémů ověřovány kupříkladu svárné body či plastové nebo kovové výlisky. Motor a převodovka ovšem pak separátní prověrkou. Automobilka dodává, že pouze takové vozy, jenž projdou všemi fázemi kontrol na 100 procent, mohou do prodeje. Znamená to tedy, že přes snížení nákladů by se značka měla dočkat stejné spokojenosti zákazníků.
Jsme přitom zvědavi, zda nový testovací okruh nepovede k výraznějším změnám u Lady. Vybudován byl totiž v centrálním závodě v Toljatti, ale Vesta, v podstatě vlajková loď značky, je montována v Iževsku. Toto rozhodnutí přitom učinil někdejší šéf Bo Andersson, podle kterého právě tato továrna dosahovala u aut vyšší kvality. Tu bychom ale nyní logicky měli hledat spíše v Toljatti. Dočkáme se tak stěhování modelu? To ukáže jen čas.
Lada již ověřuje kvalitu svých vozů na nové vnitřní testovací trati, ani to dnes nikdo z velkých výrobců nedělá
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před hodinou - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry