Lada začala prodávat modernizovanou Vestu, kupodivu drží krok se světem

Její příchod už začal připomínat Godotovo entré, nakonec ale dorazila a dá se koupit. Výsledek faceliftu je zejména uvnitř až překvapivě moderní, ceny spíše překvapivě vysoké. To ale platí z pohledu Rusů, nikoli Čechů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada začala prodávat modernizovanou Vestu, kupodivu drží krok se světem

27.5.2023 | Petr Prokopec

Lada začala prodávat modernizovanou Vestu, kupodivu drží krok se světem

/

Foto: AvtoVAZ

Její příchod už začal připomínat Godotovo entré, nakonec ale dorazila a dá se koupit. Výsledek faceliftu je zejména uvnitř až překvapivě moderní, ceny spíše překvapivě vysoké. To ale platí z pohledu Rusů, nikoli Čechů.

Lada Vesta je přesně tím vozem, který by mohl demonstrovat jakousi teorii automobilové relativity. Na ruské poměry jde konstrukčně o vcelku moderní vůz, nesmíme ale zapomenout, že premiéru měl již v srpnu roku 2014 na moskevském autosalonu. Zakrátko tak sedan osloví deváté narozeniny, přičemž za tu dobu se dočkal hned několika sourozenců. Kromě něj totiž zákazníci mohou sáhnout také po kombíku, verzích Cross či Sport, a by toho nebylo málo, k dispozici je i provedení uzpůsobené ke spalování CNG.

Vesta se dosud prodávala od 1 121 900 rublů (cca 310 tisíc korun), což jsou na 4,4metrový vůz více než slušné peníze. Koneckonců si jen stačí uvědomit, že u nás potřebujete na Škodu Fabia o 60 000 Kč více, dostáváte ovšem kratší vůz, který si navíc musí vystačit s atmosférickou verzí litrového tříválce naladěnou na 80 koní. Vesta si pak sice taktéž musí vystačit bez přeplňování, přední kola však v jejím případě roztáčí čtyřválcová jedna-šestka produkující 106 koní. Rusům bychom tak pomalu mohli závidět.

A platí to i po zdražení, které má své opodstatnění. Vesta totiž prošla lehčím faceliftem, který ji zvenčí nadělil nejen nové nárazníky, ale rovněž LEDková světla vpředu i vzadu. Ta jsou navíc součástí standardní výbavy, stejně jako dva airbagy, ABS, výškově a podélně stavitelný volant, klimatizace, elektrické ovládání všech oken či kotoučové brzdy ve všech rozích. Úpravám se nevyhnul ani interiér, který kupodivu drží krok se světem. Jakkoli je třeba dodat, že digitální přístrojový štít a multimédia s 10palcovým „tabletem” jsou součástí pouze vyšších výbav.

Po inovaci přitom sedan startuje na 1 239 900 RUB (asi 341 tisíc Kč), což je stále méně než u českého hatchbacku. Co je však třeba dodat, aktuálně tato cena platí pro variantu osazenou osmiventilovou verzí 1,6litrového motoru. Ta produkuje jen 90 koní. Šestnáctiventilové provedení s oněmi 106 koňmi pak sice bude k mání rovněž, jeho cena však aktuálně nebyla zveřejněna. Platí to rovněž pro obě verze kombíku, tedy tu základní i tu na chůdách. Zda se pak vrátí model Sport, je v tuto chvíli ve hvězdách.

Lada přitom již uvedla, že od počátku března bylo v Toljatti, kam byla výroba přesunuta z Iževsku, vyrobeno již 6,5 tisíce exemplářů nového provedení. Tato várka by již v nejbližších dnech měla zamířit k dealerům, kterým se již zájemci mohou začít hlásit. Pokud tedy hlavně čínské automobilky nabyly pocitu, že jim byla v „Ladalandu“ umetena cesta k bezmeznému úspěchu, pak svůj názor musí přehodnotit. S tak nízkou cenou se totiž jinak než zlevňováním nedá bojovat.


Lada začala prodávat modernizovanou Vestu, kupodivu drží krok se světem - 1 - Lada Vesta 2023 facelift prvni foto 01Lada začala prodávat modernizovanou Vestu, kupodivu drží krok se světem - 2 - Lada Vesta 2023 facelift prvni foto 02
Vesta prošla faceliftem, který zvenčí pozměnil přední i zadní partie. Asi největší novinky ale najdete v interiéru i vyšších úrovní výbavy, které se mohou chlubit jak digitálním přístrojovým štítem, tak multimédii Lada Enjoy Vision Pro s 10palcovou obrazovkou. Foto: AvtoVAZ

Zdroj: AvtoVAZ

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.