Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada zbavila Nivu 2021 její největší slabiny, i když dál stojí jen kolem 210 tisíc Kč
27.1.2021 | Petr Miler
Když už nic jiného, je pozoruhodné, co všechno dokázali Rusové na Nivě zlepšit, aniž by podstatně zvýšili její cenu. Jako by nestačilo, že vůz dostal prakticky kompletně nový vzhled, byl zbaven i náchylnosti ke korozi.
Lada koncem loňského roku odhalila inovovanou Nivu 2021 a pořádně překvapila. Z auta, které dekády vyráběla ve spolupráci s koncernem GM jako Chevrolet Niva - nejde tedy o původní Nivu z konce 70. let - dokázala více jak 20 let po jeho zrodu udělat překvapivě moderně vyhlížející vůz. Pravda, sice jen zvenčí, ale i tak to je na pouhou modernizaci tak dlouho po ukončení vývoje původního modelu obdivuhodný počin.
Před pár dny jej ruská automobilka pustila do prodeje a překvapila znovu. Niva 2021 zvaná též Travel pro odlišení od stále prodávaného originálu (ten si říká Legend) totiž stojí prakticky stejně jako dřív, tedy od 213 tisíc Kč. Až nyní, těsně před startem faktických prodejů (odstartují se začátkem února), odhalila další technické detaily a překvapila potřetí.
Kdo by si myslel, že vzhledem k výše zmíněnému Rusové jen narychlo „nalepili” co nejlevnější nové části karoserie na jinak staré auto, mýlil by se. Tato Niva totiž měla tendenci reznout, což byla nepochybně její největší slabina. Lada ale s faceliftem vyřešila i tu - nebo to tak alespoň prezentuje.
Všechny části karoserie jsou tedy nově vylisovány z pozinkovaného plechu, což nám o kus západněji nemusí přijít jako velká věc, u opravdu levných aut starší konstrukce to ale standardem není dodnes. Automobilka podle svých slov používá jak jednostranné zinkování, tak komplexní žárové zinkování.
Při jednostranném zinkování je druhá strana natřena a opatřena základním nátěrem tradičními metodami. Z takového plechu jsou u Nivy vyrobeny dveře, blatníky a boky karoserie. Žárové zinkování ponorem, kdy je kov potažen ponořením do lázně roztaveného zinku při teplotě asi 460°C, se pak dočkaly části nejnáchylnější ke korozi - podlaha a další nosné části karose. AvtoVAZ tak nyní poskytuje na Nivu Travel šestiletou záruku proti prorezivění, což je na tak schopné terénní auto s moderním vzhledem za 213 tisíc docela dobrá nabídka.
Lada odhalila další detaily k Nivě 2021 alias Travel. Ta má nově kompletně pozinkovanou karoserii, a tak k ní náleží i šestiletá záruka proti prorezivění. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch