Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador J: úchvatný speedster prozrazen
5.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Čekali jsme roadster, Aventador ale nakonec přišel nejen střechu, nýbrž i o čelní sklo. A dokonce bude k mání.
Vydáno 3.3. 9:00, doplněno 5.3. 21:00: Uniklé informace a snímky, které jsme získali již v sobotu, byly prakticky zcela přesné. Dnes tak krom pár detailů doplňujeme především kompletní sadu oficiálních fotek Aventadoru J. Jeho jméno má též odkazovat na legendární Jotu. Ale to už není tak podstatné, i námi nastíněné jméno Aventador J odpovídá realitě.
Nevíme, kdy Lamborghini plánovalo tuto novinku odhalit, dnes to ale určitě nebylo. Přesto se nám podařilo získat první snímky a informace o Aventadoru J, dosti šíleně vyhlížejícím, přesto produkčním speedsteru s homologací pro běžný provoz. Tak se pojďme podívat, co na nás v Ženevě vytáhne rozzuřený italský býk.
Italská automobilka již na konci ledna nepřímo avizovala, že do Švýcarska přiveze hned dvě novinky. Spekulovalo se o lecčems, nejčastěji pak o trojici Aventador Roadster, sériové verzi Sesto Elemento a novém SUV. My už s jistotou víme, co bude tou první - jedná se skutečně o otevřený Aventador, ale „obyčejný” roadster to rozhodně není.
Má totiž jít o nejextrémnější projev DNA Lamborghini v její historii. Samotný vůz stojí na stejném základu jako kupé, jeho karbonový monokok byl ale přizpůsoben tomu, aby vůz mohl přijít o pevnou střechu. A nejen o ni. Aventador totiž pozbyl i čelního skla a je tak spíše jakýmsi speedsterem, ve kterém posádku před okolo proudícím vzduchem chrání jen malý skleněný deflektor.
Úpravy se ale neomezily jen na vzhled, vůz dále přišel o veškerou komfortní výbavu - klimatizace, audiosystém nebo navigace, to všechno je pryč. „Jéčko” má totiž nabídnout extrémní řidičské zážitky a s tím souvisí i patřičné snížení hmotnosti. Jak moc si to zamířila směrem dolů, to zatím nevíme, o její minimalizaci se ale má postarat i zmíněné chybějící čelní sklo a střecha, upravené dveře či ještě širší použití uhlíkových vláken a dalších drahých materiálů.
Patřičně je pak upraven i vzhled, který přijal několik nových prvků na přídi, na boku i zádi. Auto je díky tomu o něco delší (celkem 4 900 mm, + 120 mm), zase ale o 26 milimetrů nižší - „nejvyšším bodem” je přitom vnitřní zpětné zrcátko a ochranné oblouky za sedadly. Nebýt jich, je to skoro pojízdná placka...
Pod kapotou by měl Aventador J převzít kompletní techniku sériového kupé včetně zavěšení a motoru 6,5 V12 o výkonu 700 koní. Je trochu s podivem, že by zachován měl zůstat i pohon všech kol, podle našich informací tomu tak ale bude.
Pokud se divíte, proč se tato novinka jmenuje Aventador J, máme vysvětlení: jde o odkaz na „dodatek J” pravidel FIA definujících potřebný počet sériových aut, který musí být vyroben, aby se závodní provedení dočkalo homologace (viz Wikipedia). Ve výsledku ale jde jen o podtržení sportovních ambicí tohoto vozu.
Největší překvapení pro vás ale máme na závěr. Tento vůz není jen studií či prototypem, má homologaci pro běžný provoz a budete si jej moci koupit. Horší zpráva je, že vyroben bude přesně jeden kus. Cena je zatím neznámá, pravděpodobně jí určí nějaká aukce, můžeme ale jistě očekávat multimilionovou cifru, samozřejmě v eurech.
Pokud říkáte, že jste předem ze hry, nezoufejte - představení Aventadoru J by mělo předznamenat příchod sériového roadsteru poněkud skromnějšího vzhledu i parametrů. Kdy přesně se objeví na trhu zatím nevíme, mělo by se tak ale stát ještě letos.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Aventador J živě v Ženevě
Toto je již kompletní sada oficiálních fotek extrémního Aventadoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Mercedes si v zoufalosti najal slavného herce, aby propagoval elektrické auto, sám si ale koupil jeho spalovací verzi
před 8 hodinami - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
dnes - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Aspoň ten motor: Nejnovější Mercedes je znovu kýč jako hrom, zákazníkům ale dává to, co chtějí
19.8.2024 - Nenechte se zmást zprávami o dobíjení aut rychlostí blízkou tankování. Jsou zavádějící, neúplné a v praxi ani tak neopakovatelné
19.8.2024 - Léta ztracené Porsche z McQueenova Le Mans je na prodej. Je tak slavné a cenné, že k němu pouští jen vyvolené
19.8.2024 - Elektrický kamion Tesly vzplál ve tři ráno na dálnici. Po 11 hodinách hořel dál, toxický kouř zavřel celou oblast
20.8.2024 - Toto jsou největší držáky mezi auty. I po najetí 400 tisíc km dál slouží, ukazují, co vozům dává dlouhověkost
20.8.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva