Lamborghini Gallardo Spyder 2013: facelift i pro roadster, automat se stává povinným

Otevřený model ze Sant'Agata Bolognese dostane stejný přední a zadní nárazník jako kupé, k dispozici ovšem bude jen s automatickou převodovkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lamborghini Gallardo Spyder 2013: facelift i pro roadster, automat se stává povinným

13.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lamborghini Gallardo Spyder 2013: facelift i pro roadster, automat se stává povinným

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Otevřený model ze Sant'Agata Bolognese dostane stejný přední a zadní nárazník jako kupé, k dispozici ovšem bude jen s automatickou převodovkou.

Při obcházení stánku Lamborghini na pařížském autosalonu nás trochu zarazilo, že za avizovaným modelem Nova vidíme pouze faceliftované Gallardo kupé, roadster vedle něj exhiboval v původní podobě. Inovace pro otevřenou verzi LP 560-4 na sebe ovšem nenechaly dlouho čekat a ukázaly se světu hned po skončení pařížské motor show.

Podle očekávání přitom po stránce designové nic nového nepřinesla. Přední nárazník je tentýž, jaký najdete na kupé, stejná je i záď. Přičemž na obou panelech karoserie najdeme trojúhelníky, na jejichž přítomnost již začali mnozí fanoušci značky reptat. Jestli se zrovna vám tyto změny líbí, nebo nikoli, to posuďte sami, Lamborghini ale vždy byla tak nějak hranatá a Gallardo je dnes zkrátka ještě o něco hranatější, to je celé.

Bez ohledu na váš či náš názor proti vůli italské automobilky už nic nezmůžeme, ta si ostatně v poslední době dělá co chce, ať to smysl dává, nebo nikoli. Protestovat tak asi nemá smysl ani proti vlastně jediné podstatné technické změny - Spyder již bude nadále vybaven pouze automatickou převodovkou, i kdybyste se jako zákazník zatímco pro kupé zůstává manuál nadále vyhrazen. Nechceme Lamborghini sahat do svědomí, ale když už nic jiného, mohla by alespoň pro vůz nabídnout trochu lepší automat než vskutku tristní robotizovaný e-gear, který je pomalý i nekomfortní a z pod palbou kritiky by byl i kdy se objevil v nějakém supermini. Natož pak ve vrcholném sporťáku.

Tímto změny oproti loňsku či rozdíly oproti modelu s pevnými střešními panely končí. To znamená, že Gallardo Spyder dostane před zadní nápravu identický 5,2litrový motor V10 o výkonu 560 koní, jaký používal předchůdce. Stejný názor pak mělo Lamborghini i na pohon všech kol, ostatně vůz si nadále říká LP 560-4, což prozrazuje vše. Pokud by vás zajímaly údaje o dynamice, pak pro rekapitulaci dodáme dva údaje - 4,0 s a 324 km/h.

Inovované provedení by se prodeje dostane ještě letos, změnu ceny asi nelze očekávat.


Lamborghini Gallardo Spyder 2013: facelift i pro roadster, automat se stává povinným - 1 - Lamborghini Gallardo Spyder LP560-4 2013 01Lamborghini Gallardo Spyder 2013: facelift i pro roadster, automat se stává povinným - 2 - Lamborghini Gallardo Spyder LP560-4 2013 02Lamborghini Gallardo Spyder 2013: facelift i pro roadster, automat se stává povinným - 3 - Lamborghini Gallardo Spyder LP560-4 2013 03Lamborghini Gallardo Spyder 2013: facelift i pro roadster, automat se stává povinným - 4 - Lamborghini Gallardo Spyder LP560-4 2013 04Lamborghini Gallardo Spyder 2013: facelift i pro roadster, automat se stává povinným - 5 - Lamborghini Gallardo Spyder LP560-4 2013 05Lamborghini Gallardo Spyder 2013: facelift i pro roadster, automat se stává povinným - 6 - Lamborghini Gallardo Spyder LP560-4 2013 06
Spyder se dočkal stejné vizuální modernizace jako Lamborghini Gallardo LP560-4 ve verzi kupé. K dispozici však bude otevřený model jen s mizernou automatickou převodovkou e-gear

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.