Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán LP 610-4 oficiálně: 610 koní na 1 422 kg
20.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Italské kupé je skutečně k mání jen s automatem. Stovku s ním zvládne za 3,2 sekundy, dvoustovku pod 10 s.
Co se ještě včera zdálo nemožné, to je dnes zcela oficiální. Paradoxem je, že ke změně došlo jen za částečného přičinění automobilky, která sice může být jediným původcem oficiálních informací, fotek či videí, jejich zveřejnění zrovna v tuto chvíli si ale jistě nepřála. Odhalení nového modelu Huracán LP 610-4 tak může jen smutně přihlížet a litovat milionů vražených do primitivního virálního marketingu, jež se soustředí na trojici mladíků pronikajících do nitra továrny. Tato videa byla ale opravdu spíše nudná než přínosná, díky čemuž mají předčasně zveřejněné fotky a informace dvojnásobnou cenu. Čtvrtou epizodu „projektu Hexagon” si ale stejně nenecháme ujít, už jen kvůli tomu, abychom viděli, zda daná trojka svého štěstí došla...
My však oproti nim máme o poznání větší „kliku”, neboť nástupce modelu Gallardo již známe pomalu do posledního šroubku. Začít přitom můžeme samotným názvem, který skutečně reflektuje španělský hurikán. Zadost však bylo učiněno také „býčí tradici”, neboť Huracán byl zvířetem, jež proslulo zápasy ve španělském Alicante v roce 1879. Přídomek za tímto názvem pak logicky odkazuje na výkon a poháněná kola, zrovna tyto atributy však nemůžeme odbýt ve zkratce, a to i přes fakt, že pohonná jednotka je pouze zrevidovaným 5,2litrovým desetiválcovým motorem, který užívalo i předchozí kupé a kabriolet.
Nově ovšem narostl výkon na 610 koní v 8 250 otáčkách, zatímco v rámci točivého momentu dostanete pod pravou nohu 560 Nm při 6 500 ot./min. Stovku tak vůz pokoří za 3,2 sekundy a na dvoustovku se rozjede za 9,9 s. Údaj o nejvyšší rychlosti bohužel již tak přesný není, neboť automobilka pouze naznačuje překročení mety 325 km/h. Neříká však o kolik. V rámci spotřeby je ovšem Lamborghini přesnější, neboť počítat prý máme s průměrem 12,5 l/100 km a splněním emisní normy Euro 6.
Díky rozsáhlému použití karbonu a hliníku se Italům podařilo udržet suchou hmotnost na 1 422 kilech (o 12 více než u Gallarda), z čehož nám plyne poměr 2,33 kg na koně. Zároveň ale máme počítat s vyšší tuhostí karoserie, stejně jako s celou řadou dalších novinek. Třeba se standardně dodávaným systémem start/stop nebo zcela novým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem LDF (Lamborghini Doppia Frizione). I když slovo „novým“ musíme dát do uvozovek, neboť se jedná o převzatou převodovku z faceliftovaného Audi R8.
Výkon ovšem i nadále směruje na všechna čtyři kola, přičemž přepínačem na volantu lze nastavit jízdní režim. K dispozici jsou úrovně Strada, Sport a Corsa, z nichž poslední zmíněná je určena především pro okruhové využití. V takovém případě se přitom nemají jen přiostřit reakce převodovky a motoru či pohonu všech kol, ale také zhutnit tón, jenž vychází ze čtveřice koncovek výfuku lemujících zadní difuzor.
Standardem jsou také karbon-keramické brzdy, řízení s variabilním posilovačem zvané Lamborghini Dynamic Steering nebo elektromagnetické tlumiče MagneRide ovšem již spadají mezi příplatky. Příď i záď pak zdobí LEDková světla, zatímco do interiéru se nastěhoval 12,3palcový TFT displej zobrazující vše od rychlosti až po pokyny navigace. A nechybí ani záplava karbonu a Alcantary.
Veškeré další informace včetně ceny zveřejní Lamborghini až blíže veřejnému debutu, který je naplánován na březnový autosalon v Ženevě. Do prodeje by pak nový Huracán LP 610-4 měl zamířit ještě před příchodem léta, zatímco spřízněná druhá generace zmiňovaného Audi R8 dorazí o rok později.
Kompletní fotogalerie nového Lamborghini Huracán LP 610-4



























Zdroj: Lamborghini přes Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
před 4 hodinamiPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025
Nejnovější články
Lada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou
před 2 hodinamiŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
před 4 hodinamiCeny nejlevnějších Tesel Model 3 v Evropě spadly tak nízko, že je vedle nich i Škoda Fabia mega drahá
před 5 hodinamiJe smutné, když to musí být Lada, kdo lidem rozumně vysvětluje, proč elektromobily nemají v Evropě perspektivu
před 7 hodinami„Americkej kýbl” otočil hru. Zatímco kupci Ferrari přichází o miliony, tento stroj je nepřipravil ani o korunu
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 06.22. 14:05 - pavproch
- Onboard videa 06.22. 13:50 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.22. 13:31 - Truck Daškam
- Cupra obecně 06.21. 16:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.21. 10:33 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.21. 10:28 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda