Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo: 10 koní sem, 4x4 a 151 kg ven
16.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
S citelně nižší hmotností a nakonec vyšším výkonem přichází nejnovější závodní býk. K dobru má dalších 10 koní, které posílá výhradně na zadní kola.
Lamborghini Huracan už chvíli není horkou novinkou, však oficiálně odhalen byl už loni před Vánoci a před nedávnem jsme jej mohli přivítat i v České republice. Lambo má ale s vozem pochopitelně bohatší plány než představit jednu jeho verzi a odebrat se na kávu, a tak po několika avízech a neplánovaném předčasném odhalení vyrukovalo i se závodní verzí Super Trofeo.
Místem jejího debutu se stejně jako v případě McLarenu P1 GTR stala akce konaná tento víkend v okolí amerického Monterey. V tomto případě nejde o nedělní Concours d'Elegance, ale o sobotní Quail Motorsports Gathering, to ale nakonec není až tak důležité. To podstatné je, že vám nyní můžeme nové Super Trofeo nejen ukázat, ale říci vám také něco k jeho technice.
Zůstaneme-li ještě chvíli u vzhledu, pak musíme zrekapitulovat hlavně notně pozměněnou aerodynamiku pramení zjevně hlavně ve vyšší přítlak na obou osách. O ten se starají zejména modifikovaný přední nárazník, rozšířené boční prahy, monstrózní zadní křídlo a difuzor podobných rozměrů. Změněno bylo i řešení chlazení, což dosvědčují otvory na přední kapotě, výfukový systém s dvojicí centrálně umístěných koncovek a k nepřehlédnutí jsou rovněž kovaná kola s centrální maticí a slicky Pirelli P Zero.
Zásadní změnou je také snížení hmotnosti, která oproti silniční verzi poklesla o výrazných 151 kilogramů. Pokud tedy správně počítáme, mělo by Super Trofeo váži 1 271 kg. Detailnější technické specifikace zatím Lamborghini neuvolnilo, je ale zřejmé, že krom většího použití plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny má snížení hmotnosti na svědomí také eliminace pohonu všech kol - výkon motoru míří čistě na zadní osu.
To ostatně naznačuje už označení LP620-2, které dosvědčuje i další modifikaci - zvýšení výkonu motoru o 10 koní na rovných 620 kobyl. Ty míří přes sekvenční převodovku na už zmíněná zadní kola, co to ve výsledku dělá s dynamikou nebo okruhovými časy ale zatím Lamborghini nezveřejnilo. Moudřejší nejsme ani „veřejném promítání” v Monterey, a tak musíme počkat na další týdny a měsíce, než se dozvíme více...
Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo je nakonec nejen lehčí a aerodynamicky příhodněji tvarované, ale také o 10 koní výkonnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 38 minutami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 15:44 - petr_riha
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1