Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu

Tři Italo-Američané a dva praví Italové v hávu Lancie? Tak vypadá sloučení Chrysleru a Fiatu v praxi, v Paříži se navíc ukážou hlavně nové výbavy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu

18.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tři Italo-Američané a dva praví Italové v hávu Lancie? Tak vypadá sloučení Chrysleru a Fiatu v praxi, v Paříži se navíc ukážou hlavně nové výbavy.

Vypadá to, že stánky některých značek budou na autosalonu v Paříži přetékat ve švech. Typickým příkladem je italská Lancia, která hodlá představit hned pětici modernizovaných modelů. Všechny přitom hýří odkazy na světovou kinematografii, proto sada oficiálních snímků překypuje efekty, díky nimž budete mít občas problém daný vůz vůbec zahlédnout. Samozřejmě až na kabriolet Flavia, který se během fotografování musel patřičně vystavit slunci.

Jak je již dobře známo, pod jeho „italským“ povrchem se ukrývá Chrysler 200, který do Paříže dorazí s 2,4litrovým motorem o výkonu 170 koní. To by na čtyřmístný kabriolet s délkou 4,9 m, šířkou 1,8 m a výškou 1,4 metru mělo stačit, námahu řidiče při řazení pak hodlá redukovat šestistupňový automat. Paket uzavírají 18palcová litá kola, unikátně stylizovaná zadní světla a dvoubarevný kožený interiér s multifunkčním volantem a rozměrným středovým displejem.

Lancia Thema je dalším vozem, který má svůj základ v Chrysleru. Na autosalon dorazí s třílitrovým turbodieselem o výkonu 239 koní, jehož přenos má na starosti pětistupňový automat. Prozatím však nevíme jistě, zda jen na přední nebo na všechna čtyři kola. Italská automobilka se ovšem neopomněla pochlubit mnohem důležitějšími věcmi, mezi něž patří čalounění exkluzivní kůží Poltrona Frau či příkladné odhlučnění kabiny.

Tyto prvky by dozajista slušely i dalšímu modelu, který vznikl na bázi kolaborace Chrysleru s Fiatem. Lancia Voyager ovšem místo toho nabídne cestujícím ve třech řadách výklopné monitory, s nimiž je možné propojit extérní přehrávač DVD. Pod kapotu by pak tento rodinný model měl dostat dieselový motor Platinum 2,8 l o výkonu 163 koní slibující nízkou spotřebu.

Pravověrným Italem je tak až Lancia Ypsilon. Překvapit by proto nemělo, že do Paříže dorazí hned ve třech modifikacích. Jako Gold s pohonnou jednotkou 1,3 MultiJet o výkonu 95 koní, jako Platinum s automatem a motorem 0,9 TwinAir o výkonu 85 koní a jako Black & Red s 1,2litrovým agregátem produkujícím 69 koní.

Tím je ale vyjmenována jen menší část celkové nabídky. Ypsilon by totiž po autosalonu měl být k dispozici ve čtyřech provedeních, s nimiž můžete sladit čtveřici motorů, 17 barev karoserie, tři interiérové pakety a tři různé designy litých kol. Ve srovnání s takovou paletou tak Lancia Delta působí jako holý příbuzný.

Na autosalonu se totiž představí pouze ve verzi Gold, která má pod kapotou 120koňový motor 1,6 MultiJet produkující 120 koní a plnící emisní normu Euro 5. Tím filmové představení Lancie končí, což znamená, že žádná skutečná novinka do Paříže nedorazí. Na „remaky” se ale občas také dá koukat...

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 1 - Lancia Flavia 01Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 2 - Lancia Flavia 02Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 3 - Lancia Flavia 03Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 4 - Lancia Flavia 04
Čtyřmístný kabriolet Lancia Flavia bude prozatím k dispozici pouze s jedním motorem, který je navíc spřažen s šestistupňovým automatem. Pro řidiče-nadšence nic moc, pro milovníky slunce nad hlavou to ale postačí

Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 5 - Lancia Thema 01Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 6 - Lancia Thema 02Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 7 - Lancia Thema 03
Pod znakem Lancie se jasně rýsují tvary Chrysleru 300. V Evropě bude nabízen hlavně s třílitrovým turbodieselem o výkonu 239 koní

Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 8 - Lancia Voyager 01Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 9 - Lancia Voyager 02Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 10 - Lancia Voyager 03
Lancia Voyager vychází z amerického Chrysleru Grand Voyager. Italská automobilka tak neprojevila velkou snahu ani při přejmenovávání rodinného MPV

Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 11 - Lancia Ypsilon 01Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 12 - Lancia Ypsilon 02Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 13 - Lancia Ypsilon 03Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 14 - Lancia Ypsilon 04
Nejmenší model Lancie se na autosalonu předvede v nejvíce verzích. Zaměřeny přitom nebudou pouze na představení jednotlivých výbav, ale i různých motorů

Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 15 - Lancia Delta 01Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 16 - Lancia Delta 02Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 17 - Lancia Delta 03Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu - 18 - Lancia Delta 04
Lancia Delta měla navázat na slavného předchůdce, to se ale nakonec díky navýšení luxusu nestalo. Přesto bude tento model v Paříži působit vedle menšího Ypsilonu jako chudý příbuzný

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.