Lancia odmítá zemřít, i šest let po svém konci v Evropě chystá něco nového

Lancia musí být pro lidi podstatně přitažlivější, než si i sami majitelé automobilky mysleli. V tuto dobu s ní měl být dávno amen, ona ale zatím chystá nové provedení Ypsilonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lancia odmítá zemřít, i šest let po svém konci v Evropě chystá něco nového

23.9.2020 | Petr Prokopec

Lancia odmítá zemřít, i šest let po svém konci v Evropě chystá něco nového

/

Foto: Walter Vayr@Facebook

Lancia musí být pro lidi podstatně přitažlivější, než si i sami majitelé automobilky mysleli. V tuto dobu s ní měl být dávno amen, ona ale zatím chystá nové provedení Ypsilonu.


Italsko-americký koncern FCA už v lednu 2014 oznámil, že Lancia končí a bude dále jen doprodávat jediný model v jediné zemi. Automobilce jsme tak sepisovali parte, jak se ovšem postupně ukazovalo, něco takového bylo poněkud předčasné. Ač totiž značka od té doby funguje pouze na domácím trhu se stárnoucím Ypsilonem, její prodeje jsou nemalé. Ostatně, jen jeho odbyt v Itálii překonává celoevropské prodeje všech modelů Alfy Romeo.

Koncern FCA pod někdejším vedením Sergia Marchionneho se ovšem rozhodl tak, jak se rozhodl a přednost dal při dalším rozvoji FCA Alfě Romeo. Možná ale neučinil správně, neboť Lancii i dnes adorují davy, alespoň v Itálii. A je možné, že spřízněnou automobilku bude překonávat ještě více než dosud.

I když původně byla řeč o tom, že Lancia bude skutečně jen doprodávat dosavadní Ypsilon, nezůstane jen u toho. Fotky Waltera Vayra zveřejněné na Facebooku jasně ukazují, že Lancia právě teď chystá modernizaci tohoto modelu, která bude mít jistě za cíl jediné - udržet jej na trhu ještě déle.

Z fotek je patrné, že proměnou projdou přední partie, zatímco zadní zůstanou zachovány. A nebo se díváme na prototyp, který používá jen inovovanou příď. Co všechno by se mohlo změnit, můžeme z rozsahu kamufláže jen hádat - vypadá na to na větší facelift, který krom nárazníku a světel změní i kapotu motoru a přední blatníky.

Po technické stránce novinky nečekejme, v tomto ohledu byl Ypsilon aktualizován už dříve. Letos ostatně dostal novou verzi Hybrid, která používá litrový tříválec FireFly disponující 70 koňmi. Ten je spojený s 12voltovým startérem-generátorem živeným malou lithium-iontovou baterií. Díky tomu má spotřeba vozu oproti benzinové jedna-dvojce klesnout o 24 %. Auto zrychluje na stovku za 14,2 sekundy, nejvyšší rychlost je 163 km/h a ceny startují na 14 450 Eurech (cca 390 tisíc Kč)

Ypsilon může s touto technikou, inovovaným vzhledem a jistě i výbavou na trhu vydržet klidně ještě řadu let a přežít tak zdánlivou smrt Lancie i o 10 roků. S ohledem na to se musíme ptát, zda zrovna pohřbení této značky bylo ze strany FCA moudré. Lancia auta prodává, ani se nesnaží, mnohé jiné značky toho moc neprodávají, ať se snaží sebevíc.


Lancia odmítá zemřít, i šest let po svém konci v Evropě chystá něco nového - 1 - Lancia Ypsilon 2021 facelift spy 01Lancia odmítá zemřít, i šest let po svém konci v Evropě chystá něco nového - 2 - Lancia Ypsilon 2021 facelift spy 02Lancia odmítá zemřít, i šest let po svém konci v Evropě chystá něco nového - 3 - Lancia Ypsilon 2021 facelift spy 03Lancia odmítá zemřít, i šest let po svém konci v Evropě chystá něco nového - 4 - Lancia Ypsilon 2021 facelift spy 04Lancia odmítá zemřít, i šest let po svém konci v Evropě chystá něco nového - 5 - Lancia Ypsilon 2021 facelift spy 05Lancia odmítá zemřít, i šest let po svém konci v Evropě chystá něco nového - 6 - Lancia Ypsilon 2021 facelift spy 06
Lancia Ypsilon se dočká modernizace, spolu s novou technikou na trhu jistě ještě pár let vydrží. Foto: Walter Vayr@Facebook

Zdroj: Walter Vayr@Facebook

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.