Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover žaluje VW kvůli řešení, které dnes používá snad každý krom Škody
23.11.2020 | Petr Prokopec
Je to s podivem, ale automobilky mají i v těchto časech prostor pro soudní tahanice s nejasným smyslem. V dnešní době pomalu neexistuje SUV, které by nemělo kruhový volič jízdních režimů, přesto mají Britové pocit, že jej mohou používat jen oni.
Pokud jste ještě před několika málo lety toužili po luxusním off-roadu, víceméně jste měli jedinou možnost, a to návštěvu prodejce Range Roveru. Nicméně jelikož zákazníci začali utíkat od sedanů, kombíků a hatchbacků stále více, začala se měnit i portfolia výrobců. Pokud tedy z nějakého důvodu netoužíte po britském zástupci s aerodynamikou lehce obroušené cihly, můžete sáhnout třeba po Audi Q7, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus či Porsche Cayenne. Tedy jinými slovy, dříve takřka prázdný segment nyní praská ve švech, a to jsme zmínili jen pár vozů.
Jak jste si ovšem možná povšimli, celá čtveřice má jednoho společného jmenovatele, koncern VW. Právě proti německému molochu se Britové rozhodli obořit a na největší automobilku světa podali žalobu. Důvodem je volič jízdních režimů, který se má až příliš podobat jejich řešení jménem Terrain Response. Land Rover se tak skrze soud domáhá u americké obchodní komise zákazu dovozu všech aut, která jsou takovým voličem osazena, dále pak zmrazení objednávek a udělení pokuty.
Je nicméně otázkou, zda Britové vůbec mohou v dané věci uspět. Nejde totiž o jejich první počin, neboť již v roce 2016 byla americkému oblastnímu soudu ve Virginii doručena žaloba, která se týkala pouze Bentley Bentayga. Také její volič měl být příliš podobný tomu, který užívá Land Rover. Koncern VW nicméně uvedl, že jakákoliv obvinění jsou neopodstatněná, s čím nakonec souhlasili i zástupci americké justice. Případ byl proto smeten ze stolu a Bentayga mohla pokračovat krasojízdě.
Nyní jsou Britové ve svém jednání agresivnější, neboť nemají zaměřeno na jednu značku a jeden model, nýbrž na všechna koncernová SUV, která jsou voličem jízdních pruhů osazena. Nicméně ani tentokrát bychom u nich nepočítali s vítězstvím. Je totiž třeba si uvědomit, že podobný volič jízdních režimů dnes používá prakticky každá automobilka, která vyrábí SUV, snad s výjimkou Škody. A pokaždé systém patřičným způsobem upravuje hnací ústrojí a podvozek konkrétním jízdním podmínkám.
Pro Land Rover tedy nebude jednoduché dokázat, že zrovna VW něco okopíroval. Zvláště pokud obě strany mají i některé stejné dodavatele. Navíc Britové nežalují třeba Ford, Hyundai nebo Fiat, jakkoliv jejich SUV jsou na tom naprosto stejně. Je tak sice možné, že VW skutečně mohl některé základní principy „obšlehnout“, bylo by ale zvláštní kdyby soud vystoupil jen proti němu. Rozhodnutí justice ale nepředjímejme, dříve než příští rok nepadne.
Bentley Bentayga je kvůli svému voliči jízdních režimů v hledáčku Land Roveru již od roku 2016. Foto: Bentley
Důvodem má být až přílišné podobenství systému s technologií Terrain Response. Foto: Land Rover
Podobné řešení ale dnes používá pomalu každý. Vedle VW třeba i Hyundai Či Fiat. Foto: Automobilky
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 4 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva