Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover žaluje VW kvůli řešení, které dnes používá snad každý krom Škody
23.11.2020 | Petr Prokopec
Je to s podivem, ale automobilky mají i v těchto časech prostor pro soudní tahanice s nejasným smyslem. V dnešní době pomalu neexistuje SUV, které by nemělo kruhový volič jízdních režimů, přesto mají Britové pocit, že jej mohou používat jen oni.
Pokud jste ještě před několika málo lety toužili po luxusním off-roadu, víceméně jste měli jedinou možnost, a to návštěvu prodejce Range Roveru. Nicméně jelikož zákazníci začali utíkat od sedanů, kombíků a hatchbacků stále více, začala se měnit i portfolia výrobců. Pokud tedy z nějakého důvodu netoužíte po britském zástupci s aerodynamikou lehce obroušené cihly, můžete sáhnout třeba po Audi Q7, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus či Porsche Cayenne. Tedy jinými slovy, dříve takřka prázdný segment nyní praská ve švech, a to jsme zmínili jen pár vozů.
Jak jste si ovšem možná povšimli, celá čtveřice má jednoho společného jmenovatele, koncern VW. Právě proti německému molochu se Britové rozhodli obořit a na největší automobilku světa podali žalobu. Důvodem je volič jízdních režimů, který se má až příliš podobat jejich řešení jménem Terrain Response. Land Rover se tak skrze soud domáhá u americké obchodní komise zákazu dovozu všech aut, která jsou takovým voličem osazena, dále pak zmrazení objednávek a udělení pokuty.
Je nicméně otázkou, zda Britové vůbec mohou v dané věci uspět. Nejde totiž o jejich první počin, neboť již v roce 2016 byla americkému oblastnímu soudu ve Virginii doručena žaloba, která se týkala pouze Bentley Bentayga. Také její volič měl být příliš podobný tomu, který užívá Land Rover. Koncern VW nicméně uvedl, že jakákoliv obvinění jsou neopodstatněná, s čím nakonec souhlasili i zástupci americké justice. Případ byl proto smeten ze stolu a Bentayga mohla pokračovat krasojízdě.
Nyní jsou Britové ve svém jednání agresivnější, neboť nemají zaměřeno na jednu značku a jeden model, nýbrž na všechna koncernová SUV, která jsou voličem jízdních pruhů osazena. Nicméně ani tentokrát bychom u nich nepočítali s vítězstvím. Je totiž třeba si uvědomit, že podobný volič jízdních režimů dnes používá prakticky každá automobilka, která vyrábí SUV, snad s výjimkou Škody. A pokaždé systém patřičným způsobem upravuje hnací ústrojí a podvozek konkrétním jízdním podmínkám.
Pro Land Rover tedy nebude jednoduché dokázat, že zrovna VW něco okopíroval. Zvláště pokud obě strany mají i některé stejné dodavatele. Navíc Britové nežalují třeba Ford, Hyundai nebo Fiat, jakkoliv jejich SUV jsou na tom naprosto stejně. Je tak sice možné, že VW skutečně mohl některé základní principy „obšlehnout“, bylo by ale zvláštní kdyby soud vystoupil jen proti němu. Rozhodnutí justice ale nepředjímejme, dříve než příští rok nepadne.
Bentley Bentayga je kvůli svému voliči jízdních režimů v hledáčku Land Roveru již od roku 2016. Foto: Bentley
Důvodem má být až přílišné podobenství systému s technologií Terrain Response. Foto: Land Rover
Podobné řešení ale dnes používá pomalu každý. Vedle VW třeba i Hyundai Či Fiat. Foto: Automobilky
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024