Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Léta nevídané se stalo realitou, Korejci po faceliftu výrazně zlevnili své vrcholné SUV
11.11.2020 | Petr Prokopec
Na jednu věc byl dlouhá léta smutný spoleh - s příchodem nové generace či faceliftovaného provedení jakéhokoli auta docházelo ke zvýšení cen. Letošní rok ale k něčemu takovému nedává velký prostor a Hyundai Santa Fe 2020 dokonce o 93 tisíc zlevnilo.
Automobilky se vždy snaží, aby s novými modely překonaly předchozí generace. Dochází proto k nárůstu výkonu i zlepšení jízdní dynamiky, zatímco spotřeba míří dolů. Kromě toho je třeba počítat se stále vyšší konektivitou i se stále větším množstvím asistenčních systémů. Tyto kroky se dlouho odehrávaly bez významného vlivu na cenu, byla to prostě evoluce. V posledních letech ale bylo všechno jinak.
Stačí se podívat třeba na Škodu Octavia, jejíž třetí generace po příchodu na trh startovala na 334 900 Kč. S faceliftem už jste ji nekoupili pod 407 900 Kč a nástupce v podobě čtvrté generace začal již na 456 900 Kč. To je na odstup jediné generace obrovský rozdíl a nůžky se dále rozevírají, pokud chce více než základ - za cenu někdejšího velmi dobře vybaveného RS dnes nekoupíte ani slušně vybavený model ze středu nabídky.
S ohledem na tyto zavedené standardy si jihokorejské Hyundai nemohlo připravit větší překvapení, ale doba je jaká je a trvat na vysokých cenách v době klesajících prodejů nešlo věčně. Automobilka nyní na evropské trhy přichází s omlazeným SUV Santa Fe a jakkoliv český ceník dosud není znám, ten německý nám ukazuje, co lze očekávat. Než se ovšem dostaneme k novotám, musíme zmínit, že dosud bylo Santa Fe u našich sousedů nejlevněji k mání za 45 320 Eur (cca 1,2 mil. Kč), za což jste mohli počítat s 2,2litrovým dieselem naladěným na 200 koní.
Tentýž motor má základní Santa Fe k dispozici i nadále, ovšem díky lehčím úpravám již pohonná jednotka produkuje 202 koní. K mání je nicméně za 41 818 Eur (1,1 mil. Kč). Máme tu tedy rozdíl 3 502 Eur, tedy asi 93 tisíc Kč, což je léta nevídaný sešup.
Německé zastoupení změnilo a ve výsledku zredukovalo nabídku výbavovývch stupňů, ani v tom základním jménem Select si ale Němci nebudou mít nač stěžovat. Do holobytu má i v takovém případě Santa Fe velmi daleko, neboť počítá s LEDkovými světlomety, předními a zadními parkovacími senzory, zpětnou kamerou, autonomními brzdami s detekcí chodců a cyklistů, monitoringem jízdy ve zvoleném pruhu, dvouzónovou klimatizací či multimediálním systémem s 8palcovým displejem. Něco takového by přitom před pár lety bylo považováno za luxus.
Jsme pochopitelně zvědavi, zda se stejným směrem vydá i české zastoupení. Z pohledu automobilek a prodejců je totiž redukce nabízených stupňů výbavy pochopitelná, neboť tak dochází ke snížení nákladů, což logicky dovoluje i snížení ceny. Hyundai tak jde proti zavedeným trendům, jistě i kvůli koronaviru, jenž zredukoval kupní sílu obyvatel. Ze stejného důvodu ostatně tamní vláda snížila DPH z 20 na přijatelnějších 16 procent.
Právě kvůli vyššímu českému zdanění (21 %) je tak možné, že nové Santa Fe bude u nás dražší než pár kilometrů za hranicemi, pořád by ale mělo zlevnit, jinak by tu Hyundai mělo s prodejem vozu těžkou práci. Dodejme, že kromě zmiňovaného dieselu je přitom nabízena i hybridní verze, která počítá s 1,6litrovým turbomotorem a 228 koňmi. V příštím roce se pak portfolio ještě rozšíří o plug-in hybridní variantu, která již kromě 265 koní nabídne také baterie o kapacitě 13,8 kWh umožňující také jízdu čistě na elektřinu.
Faceliftované Hyundai Santa Fe startuje na německém trhu skoro o 100 tisíc korun níže než dosavadní provedení, je to léta nevídaný krok. Foto: Hyundai
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage