Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levné stylové SUV nemusí být z Číny, letos ho u nás nabídne i respektovaná značka
28.1.2020 | Petr Prokopec
Je to jedno z nejzajímavějších a nejlépe přijatých aut loňského roku, z našeho pohledu má ale jednu podstatnou vadu - nedá se tu koupit. Právě to ale bude napraveno.
Když loni Renault představil nový model Arkana, poukázal tím na jednu zajímavou pozoruhodnost. Jakkoliv je Evropa, stejně jako většina zbytku světa, nakloněna SUV, ty stylové jsou doménou prémiových automobilek. V mainstreamu však pseudokupátka chyběla. V tom se Evropa liší od čínského trhu, kde je již hezky dlouho k dispozici třeba Škoda Kodiaq GT, jež přednedávnem dostala posilu v podobě menšího SUV-kupé Kamiq GT. A doprovází je řada podobných modelů domácích výrobců.
Zpět ale k Renaultu Arkana, který se rozhodl jít proti proudu a na začátku léta zaútočil na ruský trh. Francouzská automobilka sice s úvodní třísetkusovou edicí nabízenou výhradně přes internet poněkud narazila, nicméně celkově má Arkana úspěch, čemuž se při jejích nízkých cenách nelze divit. Proto pro nás bylo překvapivé, že Francouzi nenabídli takový vůz ve zbytku Evropy, neboť levné a stylové SUV-kupé tady chybí a napravit to slibovali znovu leda Číňané. Právě těm ale Renault hodlá vypálit rybník.
Auto se má začít prodávat také v zemích EU, podle francouzského Capitalu se představí ve druhém pololetí letošního roku. Důvodem zdržení oproti ruské premiéře je fakt, že auto projít řadou modifikací. Týkat se budou především motorového prostoru, neboť v Rusku platí jiné normy než na zbytku starého kontinentu. To samé se ale týká i bezpečnosti a dalších zásadních aspektů.
Arkanu bude v EU bude pohánět nový 1,3litrový přeplňovaný čtyřválec, jenž byl vyvinut ve spolupráci s Daimlerem. Tuto jednotku na vyšších úrovních výbavy užívá již nyní, přičemž o 150 koní se stará automatická převodovka X-Tronic CVT. K této kombinaci by měly přijít ještě další alternativy. Zda ale dorazí také 1,5litrová turbodieselová jednotka, je zatím ve hvězdách. S možností volby mezi pohonem předních či všech čtyř kol ale počítat lze.
Vedle techniky se bude měnit také kabina. Podle informací Renaultu Arkana dostane přepracovanou středovou konzoli, jež by se měla dočkat zvýšení. Výše tak má zamířit nejen obrazovka multimediálního systému, což napomůže zlepšit bezpečnost, tak i páka manuálu nebo volič automatu. Počítá se také s vrcholnou úrovní výbavy RS Line, očekávat lze tedy i lehčí úpravu vzhledu.
U Renaultu jde běžně na vývoj nového modelu 300 až 500 milionů Eur (cca 7,6 až 12,7 mld. Kč). Nicméně tím, že v případě SUV Arkana půjde pouze o přepracování již existujícího vozu, měla by daná investice činit jen 50 milionů Eur (1,27 mld. Kč). Arkana by tak v Evropě mohla mít velkou šanci na úspěch, protože by nemusela začínat s cenou o mnoho výše, než dnes v Rusku - tam je třeba si připravit nejméně 360 tisíc Kč, ovšem na vůz s už slušným motorem i výbavou.

















































Renault Arkana nakonec nezůstane vyhrazený jen ruskému trhu, po přepracování zamíří už v letošním roce do Evropy, může to být velký hit
Zdroj: Capital.fr
Bleskovky
Řidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 5 hodinamiMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
před 11 hodinamiCybertruck vs Hummer: 7 tun vážící elektrické pick-upy si to rozdaly ve sprintu. Legenda praví, že ještě teď zkouší zastavit
včera
Nejnovější články
Majitel sporťáku s pětilitrovým V8 najel za 4 roky přes 300 tisíc km bez závad, legendy o výdrži Japonců nelžou ani tady
před 2 hodinamiRenault už pochopil, že s novým Twingem šlápl vedle, volá po další politické podpoře takových aut
před 4 hodinamiŘidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 5 hodinamiMajitel rekordně ojeté Tesly pokořil metu 1,9 milionu km, potřeboval k tomu ale 13 motorů a 4 baterie
před 7 hodinamiNová Dacia Duster používá 15 let staré designové řešení, možná na tom nakonec Rumuni šetřili
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem 12.04. 17:52 - PepaSFI
- Chlubítko univerzální 12.04. 17:13 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.04. 16:23 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 12.04. 16:09 - řidičBOB
- Jak otevřít dveře bez klíčku? 12.04. 16:06 - Aitos
- Kuna v motoru - vaše zážitky 12.04. 15:09 - delphin
- Politický koutek 12.04. 14:57 - Stepan
- LED pásky (denní svícení) + SPZ 12.04. 00:30 - Arkis