Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levné a stylové SUV Renaultu míří na další trhy, při jeho ceně a zájmu o něj není divu
19.2.2020 | Petr Prokopec
Francouzi trefili desítku, když jako první začali tzv. SUV-kupé nabízet mainstreamovému publiku. Od začátku jsme tvrdili, že jej musí začít prodávat i jinde než v Rusku a už je to tady.
Renault Arkana byl původně vyvinut pouze pro ruský trh. Z toho důvodu na něm tamní zastoupení francouzské automobilky zanechalo mnohem větší otisk než na zbytku portfolia a nakonec i jeho premiéra se konala na moskevském autosalonu. Možná jej Francouzi původně chtěli prodávat pouze na tomto trhu, zájem publika jim ale ukázal, že by museli být hloupí, kdyby to s ním nezkusili také jinde.
Prodejní čísla totiž jasně ukazují, že o poněkud rozmarná SUV-kupé nestojí jen klienti prémiových značek. Arkana se prodávala v Rusku jen v druhé polovině roku, přesto oslovila 11 311 zákazníků. To nemusí znít jako moc, v posledních měsících roku ale měla na celkových prodejích Renaultu v zemi neomezených možností skoro 20% podíl, a to je na jeden model opravdu hodně. Při jeho cenách od necelých 360 tisíc Kč vlastně ani není divu.
Současně ovšem platí, že 100 nebo 200 tisíc aut prodaných za očekávaný životní cyklus Arkany není na automobilku typu Renault zase tak ohromující číslo. Tomuto modelu jsme tedy věštili i příchod na další trhy a nemýlili jsme se - stylové SUV bylo nafoceno s čínskými znaky na zádi a z materiálů čínského ministerstva obchodu je zjevné, že vůz si i na největším trhu světa zachová jak svůj vzhled, tak svůj název.
Na oficiální představení zatím ještě nedošlo, nicméně bychom se ani nedivili, kdyby původní plány počítaly s autosalonem v Pekingu. Ten však byl kvůli koronaviru zrušen. Debut se tedy uskuteční o něco později, stejně jako nelze očekávat brzké zahájení výroby. Renault totiž ve spolupráci se značkou Dongfend provozuje továrnu ve Wu-chanu, který byl infekcí zasažen nejvíce.
Nicméně je jisté, že Arkana do Číny zamíří, přičemž ony špionážní fotky naznačují, že k mání bude s několika různými nárazníky. Kromě toho si zákazníci budou moci vybírat mezi 17- a 18palcovými koly, na které dost možná bude výkon posílat pouze přeplňovaná jedna-trojka vyvinutá ve spolupráci s Daimlerem. Tento čtyřválec by přitom měl produkovat 159 koní, jež dostane na starosti automat CVT. Zda však bude zaměstnávat jen přední či všechna čtyři kola, není v tuto chvíli jasné.
Pokud se pak ptáte, zda s ohledem na rozmělnění nákladů a navýšení registrací lze s tímto modelem počítat rovněž v Evropě, důvod k optimismu rozhodně existuje. Zástupci Renaultu už loni naznačovali, že Arkana by se mohla začít prodávat i tady, je ale možné, že kvůli své jednodušší konstrukci a nižší ceně dostane logo Dacie.
Renault Arkana byl nafocen i s čínskými znaky na zádi. Je tedy zjevné, že se chystá na další nový trh, Evropa by mohla následovat
Detailní pohled na Arkanu pro Rusko, jinde zatím v prodeji není
Zdroje: Autohome China, Renault
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 28 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před hodinou - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera