Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola

Učitel překonal mistra a ještě je k dispozici za zlomek jeho ceny? Tak nějak to vypadá, když si vedle sebe postavíme moderní osmiválcová Ferrari a jejich novou konkurenci z USA, Corvette Z06 2022.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola

27.10.2021 | Petr Prokopec

Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola

/

Foto: Chevrolet

Učitel překonal mistra a ještě je k dispozici za zlomek jeho ceny? Tak nějak to vypadá, když si vedle sebe postavíme moderní osmiválcová Ferrari a jejich novou konkurenci z USA, Corvette Z06 2022.

Ještě před několika málo lety byla turbodmychadla běžná pouze u aut, jež si většina smrtelníků nemohla dovolit. Jakmile však automobilky zavelely ke snižování objemu motorů, přeplňované jednotky rychle zevšedněly. Ve většině případů tak budete atmosférický agregát hledat marně, zvláště pak v Evropě, kde se podobná koncepce stala výsadou už jen vrcholné ligy supersportů, již představuje třeba novinka T.50 geniálního designéra a konstruktéra Gordona Murraye.

Za oceánem je ovšem situace pořád o trochu jiná. Chevrolet představil novou generaci Corvette Z06, jež je výrazně přiostřenou verzí základního modelu generace C8. Ten disponuje 6,2litrovým atmosférickým motorem, jenž produkuje 497 nebo 502 koní. Ve světle dnešní doby pak sice nejde o dechberoucí výkon, v případě jízdní dynamiky ale Corvette neztrácí. Sprint na stovku C8 s paketem Z51 zvládá za 2,8 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost se pohybuje okolo třístovky.

Z06 nicméně musela zajít ještě dál, přičemž Chevrolet se znovu usilovně bránil přeplňování. Pro značku se totiž prioritou stalo chování na okruhu, stejně jako okamžité reakce. Z toho důvodu bylo turbo předem vyloučeno a místo něj dorazil nový 5,5litrový agregát V8 s atmosférickým plněním, jenž počítá se suchým mazáním, kovanými hliníkovými písty, kovanými titanovými ojnicemi či ocelovými svody 4-2-1.

Pohonná jednotka má hlavy se spalovacími komorami a sacími porty přesně vytvarované na CNC strojích, víka rozvodů zdobí červená barva Edge Red. Chevrolet navíc osmiválcový motor podrobil opravdu důkladné zátěži, neboť jej testoval na závodních tratích v rámci programu C8.R. Tento model přitom získal šest vítězství a značce přihrál pohár v šampionátu IMSA. O jeho spolehlivost byste se tedy rozhodně neměli obávat.

Stejně tak není důvod k panice v případě zvuku. Na první videu níže si můžete poslechnout, jak Z06 zní a je to symfonie jako z časů Ferrari F430 nebo Ferrari 458 Italia. Tyhle árie dnes už italské osmiválce nevyluzují, to přeplňované motory jednoduše neumí, Chevy ale ano. A když si uvědomíme, že je označován za „levné americké Ferrari”, pak minimálně v tomto ohledu „levná kopie” jasně překonává originál.

Obavy navíc nejsou nutné ani v případě dostupného výkonu. Ten vrcholí na 679 koních, ke kterým se přidává 623 Nm točivého momentu. Chevrolet sice nezveřejnil data týkající dynamiky, stovka okolo 2,5 sekundy by ale nemusela být problémem. Zvláště když se Corvette Z06 může zapřít do země největšími karbonovými koly, která se kdy na produkčním modelu objevila. Dopředu totiž míří 20palcové a dozadu 21palcové ráfky.

Nejde přitom jen o jejich velikost, ale také šířku. Na přední nápravě se mohou otáčet pneumatiky o rozměru 275/30 ZR20, na zadní pak sudy o rozměru 345/25 ZR21. Přilnavosti má tedy novinka na rozdávání, zvláště pokud standardní pláště Michelin Pilot Sport 4S ZP nahradíte příplatkovým obutím Michelin Sport Cup 2 R ZP. A u karbonových kol jistě oceníte i redukci neodpružené hmotnosti o 18,6 kilogramu.

Navzdory karbonovým kolům se značka nezmiňuje o karbon-keramických brzdách, z fotek ale vidíme, že vůz je bude mít k dispozici má stejně jako předchozí generace za příplatek. Standardem ale budou ocelové kotouče Brembo o rozměru 370 milimetrů vpředu a 380 mm vzadu svírané šestipístkovými, respektive čtyřpístkovými třmeny. Standardem jsou rovněž magnetické tlumiče, které doplňuje přepracované přední i zadní zavěšení, elektronický samosvorný diferenciál či systém Launch Control.

Po stránce vzhledové se toho na první pohled mnoho nezměnilo. Chevrolet nicméně kvůli širším kolům nafoukl blatníky, stejně jako dorazila nová čelní maska a záď byla opatřena pevnými spoilery na každé straně. Pokud vám to nestačí, můžete sáhnout po příplatkovém karbonovém paketu, jenž navíc přihazuje rozměrné zadní křídlo či agresivnější nárazník, jehož součástí je splitter a nad kterým trůní křidélka.

V krátkosti pak už jen zavítáme do interiéru, kde nechybí karbonový volant či sportovní sedadla, která jsou k dispozici ve třech verzích. Zákazníci s nimi pak mohou spárovat různě zbarvené bezpečnostní pásy, stejně jako lány Alcantary. Tu nicméně lze nahradit příplatkovým koženým paketem v červené barvě Adrenaline Red. Tím nám informace končí, se zahájením výroby pak Chevrolet počítá v létě příštího roku. O ceně se zatím nezmínil, je ale jasné, že stejně jako u výchozího provedení (to dnes stojí od 62 195 USD, tedy jen 1,38 milionu Kč) půjde o neobyčejně levné zboží, tedy alespoň relativně.


Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 1 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 01Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 2 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 02Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 3 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 03Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 4 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 04Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 5 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 05Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 6 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 06Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 7 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 07Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 8 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 08Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 9 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 09Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 10 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 10Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 11 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 11Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 12 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 12Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 13 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 13Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 14 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 14Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 15 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 15Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 16 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 16Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 17 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 17Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 18 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 18Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 19 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 19Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 20 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 20Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 21 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 21Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 22 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 22Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 23 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 23Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 24 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 24Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 25 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 25Levné americké Ferrari zní v nové verzi líp než skutečné Ferrari, má největší karbonová kola - 26 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 26
Corvette Z06 je k mání jako kupé i jako kabriolet. Zákazníci přitom mohou sáhnout i po příplatkovém paketu, jenž přihazuje monstrózní zadní křídlo. Stejně tak mají na výběr i největší karbonová kola nabízená pro produkční vůz. Foto: Chevrolet

Zdroj: Chevrolet

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.